Gå til innhold

Damer og data

Anbefalte innlegg

Dama mi klagde stadig vekk på at jeg satt for mye foran boxene mine.

Løsningen for meg ble å kjøpe en PC til henne, vise henne hvordan man KAN spille kort på internett.

(http://games.yahoo.com) Hun er alldeles hekta på kortspill, spesielt canasta.

Så nå, sitter jeg ved min PC, hun ved sin.

Sit rap fra i går kveld.

Klokka er 00:30 og jeg går og legger meg, etter å ha tilbrakt hele kvelden foran kassa.

Hun satt ennå, når jeg hadde sovna

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-18 08:47, grendel skrev:

Dama mi klagde stadig vekk på at jeg satt for mye foran boxene mine.

Løsningen for meg ble å kjøpe en PC til henne, vise henne hvordan man KAN spille kort på internett.

(http://games.yahoo.com) Hun er alldeles hekta på kortspill, spesielt canasta.

Så nå, sitter jeg ved min PC, hun ved sin.

Sit rap fra i går kveld.

Klokka er 00:30 og jeg går og legger meg, etter å ha tilbrakt hele kvelden foran kassa.

Hun satt ennå, når jeg hadde sovna

:grin:

Enig! Min bedre halvdel har fått seg egen maskin som brukes akritvt på Spray (!) sine dårlige spill... Men, pass litt på noen ganger må _jeg_ mase om at hun skal legge seg... ellers blir det maaaange timer med tetris, minesveiper e.l. sukk... Skal vel legges til at hun holder på med hovedfag på IFI slik at datainteressen var vel tilstede før jeg kom inn i bildet...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-18 09:29, Mr.Hassan skrev:

Hei Milla!

Eg er villig til å gå inn
kompromisser
:wink:

Prøvde å finne en god kommentar til det, men det var ikke helt enkelt sånn på mårra'n. Får vel klare seg med: :wink:

(Har hviledag etter firedagers eksamen)

Lenke til kommentar

On 2002-01-18 09:12, Socratex^ skrev:

Quod erat demonstrandum.

Hva betyr det? Mail meg!

/quote]

trur eg svarar her, eg :smile:

qed= "som skulle visast" eller noko i den duren. Blir brukt i matematikken når ein har bevist at eit teorem/ein hypotese held.

henta dette frå nettet:

Q. E. D., abbreviation of the Latin phrase "Quod erat demonstrandum" (which was to be demonstrated). Often written at the end of mathematical proofs.

per

Lenke til kommentar

Quote:

Milla skrev

Kjøp egen maskin til dama og send henne på kurs!

Hvorfor kan ikke damen kjøpe maskin selv, og prøve å finne ut hva som er så kjekt med det? Det som er problemet til damene, er at det som de ikke interreserer seg for tar de avstand fra. De vil ikke lære og de vil ikke at andre skal gjør det heller. Derfor blir det veldig vanskelig for menn som vil bruke dataen til å gjør noe interresant

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-18 15:26, Mr.Hassan skrev

Vel,finst mangen jenter/damer som også liker å bruke datamaskina..

Det er i ytterst få tilfeller. JEg er crew i Otaku som arrangerer LAN, vi hadde ca 60 stk (vi blir større) og kun ei av de var jenter. Det forteller litt om hvor mye jenter interesserer seg om data !

Jeg sier ikke herved at jenter boikotter PC, men det er blitt en "gutte" trend å bruke PC.

Lenke til kommentar

Det som folk her på forumet sier, er at de har ei dame som ikke interreserer seg for PC-er, og da er poenget mitt at de damene ikke vil lære seg å bruke en PC. Desse som stod om i Itavisen.no er damer som har brukt PC-er lenge!

Jeg har ingen problem med å kombinere. Kanskje fordi jeg er kun 18 og ikke gift?

Lenke til kommentar

Problemet er at damer kan ikke sysselsette seg selv. Har dere ikke lagt merke til at man må se på TV sammen med dem, selv det, klarer de ikke aleine. Grunnen til at det kommer flere damer til nå, enn det var for en tid til bake, er at de nylig har funnet ut at det går an ”chatte” med andre mennesker. Når alt er i ordnede omstendigheter, kommer de etter.. de eier nemelig ikke utforsker genet.

(Mulig jeg var litt frustrert da jeg skrev dette innlegget)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-18 15:57, snesoey skrev:

Problemet er at damer kan ikke sysselsette seg selv. Har dere ikke lagt merke til at man må se på TV sammen med dem, selv det, klarer de ikke aleine. Grunnen til at det kommer flere damer til nå, enn det var for en tid til bake, er at de nylig har funnet ut at det går an ”chatte” med andre mennesker. Når alt er i ordnede omstendigheter, kommer de etter.. de eier nemelig ikke utforsker genet.

(Mulig jeg var litt frustrert da jeg skrev dette innlegget)

Jeg skjønner frustrasjonen med å sitte foran TVen og sjå på Hotel Cæsar.. *grøsse*

Jeg er enig i at interessen for data steg når IRC og slike chatte prog kom. Da fikk de sjansen til å gjør noe de ikke trodde kom. Hehe. Kankje jeg snakker for mye negativ om damer, men det er fordi de blir sure hvis jeg spiller data når de ser TV. "Ikkje spill data, det er så uromantisk. Kom heller her å sitt i sofaen og sjå på TV i lag med meg. TV er ikke noe man gjør ilag !!

Lenke til kommentar

Helt enig.. De klarer ikke finne på noe selv. Skal man tilbringe tid med dem, så er man nesten nødt til gi dem oppmerksomhet stort sett hele tiden, og da blir det liten tid til PC-en. PC + Dame = funker som regel dårlig. Dette ser ut som et trekk som går igjen når det gjelder de fleste damer. Deilig å se at andre har samme poblemet.. Blir nesten litt glad :smile: De derre likestillingsfolka bør snart holde kjeft.. Det er STOR forskjell på damer og gutter/menn (som oftest - altså gjennomsnittlig). Kan ikke så mye biologi, men er det kromosomer eller no' de (les: damene) mangler? Eller for å si det litt penere; noe vi har, som de ikke har fått? Også kan de ikke kjøre bil.. sorry, og takk for meg

Lenke til kommentar

Heh. Jeg har en del tips på området. Sitt på natta og bruk PC'en. Ha pc'en i nærheten av TV'en slik at dere ikke sitter i forskjellige rom hvis hun ser på tv. Så later du som du følger med på tv'en :wink: Ser dere ikke tv sammen da..? :wink:

Jeg har også lært dama å respektere PC'en ved å hekte henne på spill. Først var det CS så gikk hun lei av det, så jeg hekta henne på Red Alert 2.

Samboeren min gjorde noe rart. Hun kjøpte Playstation 2 til meg. Hvilket motiv har hun til det? Hmmm.. Går å spiller litt ps2 jeg ;P

Lenke til kommentar

Artig lesning dette :razz:

Skal ikke komme med noen forsvarstale på kvinnekjønnets vegne, for dere har sikkert rett... selv om jeg ikke kjenner meg igjen i det dere skriver (men så er jeg vel ikke akkurat noen A4-dame heller da).

Lenke til kommentar

Det er enkelt å få jenter til å chatte, men hv med å prøve å få de til å spille? Jeg fikk kjerringa mi til å spille Colin McRae, det likte hu ikke, for hu klarte ikke å kontrollere bilen. Neste som står på planen er å få hu til å spille Quake3. Kanskje hu kan få frustrasjonen av at eg ikke er så romantisk? hehe. Ønsketenking sier nå jeg ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...