masterp Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg sitter en del med PC-en min i helgene. Det er mest jobbrelatert og jeg programerer en del når jeg er hjemme. Dette liker ikke forloveden min, og hun sier jeg bruker mer tid foran skjermen enn jeg gjør på henne. Har dere andre menn samme erfaring? At damer ikke synes data er noe interesant og ikke viser noe interese? Eller er problemet at de ikke kan noe om datamaskiner? Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 kan henvise til denne tråden : http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...m=17&replies=22 du er ikke den eneste :razz: Lenke til kommentar
arcade Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Et lite triks er å finne noe dere kan bruke PC'en til sammen, egentlig alt fra spilling og chatting på nettet til slektsforskning og skolearbeid. Vis henne litt av de tingene du gjør, og hvorfor du gjør dette. Det er jo også mulig å komme med en masse svada om at man må bruke x antall timer foran PC-en(e) for å kunne ha en optimal kompetanseutvikling, som gir de beste jobbene, de beste lønningene, og derved også de beste rammevilkårene for forholdet (bla. bla.). (Dette funker ikke om man bruker kveldene kun på å spille CS eller liknende :smile: ) Om dama ikke godtar dette, bør du vurdere hva som er viktigst for deg: PC'en eller dama/forholdet :smile: De fleste her på forumet tror jeg ikke er i tvil om hva som er viktigst :wink: Arcade Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Arcade: Jeg ler meg flat ass!! Du er bare konge hvis du tar den der p å dama!! Kompetanseutvikling.. hahaha! Dritbra sagt! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg er veldig interessert i å vite om hva du mener er best, arcade? jeg håper da inderlig at det er dama som er viktigst. ellers er det på tide å tenke seg litt om :smile: Datamaskinen er kun et verktøy. (Som for noen er selve jobben demmes). Men man skal aldri glemme at familie, kjæreste, forlovede osv. stiller i hakket over metallboksen du har på gulvet. Selv hadde jeg en far som drev med PLS programering på pc for noen år siden, hele dagen hjemme (etter vanlig arbeidstid). Det falt i meget dårlig jord. Så det blei stoppet. Hvis edb ikke er det du lever av, så burde man absolutt ikke sette den forran kjæresten. Hvis man gjør det, så burde man virkelig vurdere forholdet sitt. Til han som spør her: Men å forklare henne hvor viktig det er at du gjør jobben du gjør, er jo også noe å ta opp. Ikke alle jenter liker å bli satt på "andre plass" og det burde man skjønne. tenk deg om situasjonen var omvendt? tenker at du hadde følt deg verdsatt, hvis dama satt med pc hele dagen, og ikke brydde seg spesielt mye om deg :smile:. Tror du hadde blitt sur selv. Mitt syn på saken, og det kan jo godt hende at andre mener noe helt annet _________________ Asus P4T-E 1,9Ghz P4 256mb Rambus 45gb x 2 Ibm Gxp75 Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb Sb Live! Enlight Fileserver Tower + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-17 15:01 ] Lenke til kommentar
masterp Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Så det er ikke bare meg som har problemer med dette. Dama er jo viktig, men dette er slitsomt. Og det ser ut som alle her har samme problem. Takk for råd. Jeg skal prøve å lære henne opp litt og se hvordan det går. Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hallo! Dersom dama har lyst til å bruke meir tid saman med dykk er det vel på tide å rive seg vekk frå skjermen litt! Tida kjem tidsnok da sexen blir rutinemessig og du får ubegrensa tid med dataen utan at nokon gidd å bry seg. Tilbring tid med dama medan ho enda er interessert, det er snart for seint. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg ville helt klart dumpa dama dersom ho ikke godtok den nødvendige dosen med skjermstråling. Enkelt og greit fordi hvis dama ikke godtar PC-en så passer man ikke sammen med dama. Nå mener jeg at dersom man har ei dame man liker veldig godt så reduserer man automatisk PC bruken, men man må nok bare innse at noen damer bare ikke passer sammen med nerder. btw, du kunne ikke prøve å forskyve en del av PC bruken til etter at dama sover? Lenke til kommentar
formannen Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Er dere helt idioter hele gjengen eller...? Hva er viktigst? Dame? eller PC? Dame selvfølgelig... Hvorfor? Jo, damer er ikke bare kjekke å se på. De kan også brukes på en måte som tilfredstiller deg. Denne type tilfredstillelse kan ikke gjenskapes av noen som helst PC (ikke nå i alle fall). MEN! Dersom det ikke er noe godt forhold mellom deg og din dame (for noen også mann) vil dette være noe som må tas i betraktning. Er denne kvinnen den du vil dele livet med vil det være lurt å kutte PC-bruken. Vil gjerne se svar fra Milla (eneste jente/dame som jeg kjenner til på forumet) og høre hva hun har å si om temaet. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 mi drømmedame er ei eg kan være meg selv med når eg er sammen med hun Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 18:59, siDDIs skrev:mi drømmedame er ei eg kan være meg selv med når eg er sammen med hun Jeg må si meg enig med siDDIs. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Formannen: ville DU klart å kutta ut data HELT bare fordi at dama di ikke likte at du satt å plukka på datan, spilte eller.no? greit, går an¨å kutte ned , men helt!! NOT!! dfet klarer ikke jeg i alle fall. er for hekta til det :razz: Lenke til kommentar
Mari_ Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Det a kombinere kjereste og data er ikke lett! Men heldigvis(?) er samboeren min mere data interesert enn meg. Det som pleier a skje hos oss er at om en sitter ved datan sa finner den andre som oftest noe a gjore der og. Siden datane star ved siden av hverandre kan vi jo snakke sammen selv om vi sitter foran hver var data. Sa pa en mate kan man vel si at vi tilbringer tid sammen, men med datan som en slags "tredje person". Men vi har funnet ut at det er viktig a bare vere sammen og, sa vi prover a ha flest kvelder borte fra maskina. Men det hender ofte at en av oss er tilbake foran den etter at den andre har gatt a lagt seg.... Kan vel si at jeg er heldig som har en samboer som trives like bra foran datan som meg selv. Det jeg ser pa venninene mine er at de bruker datan til a surfe, skrive og legge kabal. Jeg har tenkt litt pa hvorfor, og jeg tror at de rett og slett ikke skjonner at den kan brukes til mere. Sa jeg tror det kan vere en god ide a forklare hva du gjor, og alt hva man kan gjore med datan til dama di, og om hun viser interesse for noe, Sa hjelp henne til a finne ut mere, og snart ma du bygge en maskin til henne og! Men om hun over hodet ikke er interesert kan det jo vere en ide a si at du skal bruke datan til et klokkeslett, og nar klokka blir det, sa lar du datan sta. Da vet hun hvor lenge hun ma holde ut med deg foran datan istedet for "jeg skal bare programere ferdig det her" som sikkert ikke sier henne noen ting! Om data er jobben din, og hobbyen din, sa burde dama vise litt interesse, kanskje ikke fordi det er data, men fordi det er en sapass stor del av livet ditt! Om dama sier du bruker mere tid foran datan enn pa henne er en ting, om faktisk gjor det er en annen ting, og om du gjor det, er det kanskje pa tide a tenke pa hva som er viktigst... Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 If I had to choose between some hot looking girl and my computer, I would have taken the girl. But I guess that really says itself. Right...? Or is it just me? Seriously though... Har selv dame som har gått på noe kunstnergreier. Ga henne i oppgave å komme på noe kult som casemod :wink: Holdt henne happy i flere uker med det der. Et tips for andre? Enig med mange her egentlig. Dama er viktigere enn puter'n, synes i alle fall jeg. Men, som alltid går et forhold ut på kompromisser. Man må ofre litt for å kunne være i et seriøst forhold, og de timen med CS på kvelden (eller.no) "kaster" jeg gladelig bort for å se en film (eller gå en tur eller finne på et eller annet gøy etc etc) med dama. But hey! that's just me :wink: Lenke til kommentar
HOI Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Lær dama å spille DOOM, det virket ei stund for meg. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Siden det er jobbrelatert, så burde dama di skjønne hvorfor du sitter foran maskinen. Det er trossalt mannen si oppgave å sanke inn penger (og damene sitt ansvar å bruke de.) Som mange andre sier her, så gjelder det å inngå kompromisser. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg har ikke noe mannfolk i huset, men vet at ingen mann ville godtatt at jeg bruker så mye tid på maskin som det jeg gjør. Så det går andre veien også - har ikke noe med kjønn å gjøre det nei :wink: Hadde jeg hatt en mann vet jeg at jeg hadde vært nødt til å moderere meg - så mannfolk får vente til en gang senere... Eneste råd: Kjøp egen maskin til dama og send henne på kurs! Lenke til kommentar
Milla Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 18:38, formannen skrev:Er dere helt idioter hele gjengen eller...? Hva er viktigst? Dame? eller PC?Dame selvfølgelig...Hvorfor?Jo, damer er ikke bare kjekke å se på. De kan også brukes på en måte som tilfredstiller deg. Denne type tilfredstillelse kan ikke gjenskapes av noen som helst PC (ikke nå i alle fall). MEN!Dersom det ikke er noe godt forhold mellom deg og din dame (for noen også mann) vil dette være noe som må tas i betraktning. Er denne kvinnen den du vil dele livet med vil det være lurt å kutte PC-bruken. Vil gjerne se svar fra Milla (eneste jente/dame som jeg kjenner til på forumet) og høre hva hun har å si om temaet. Heldigvis har jeg ingen konflikter av den typen hjemme hos meg, men jeg skjønner det lett kan skape konflikter i et forhold hvis den ene part tilbringer mye tid ved PC'n. Jeg skrev 'heldigvis' og i det ligger også at jeg er glad jeg ikke har noen partner. Det som opptar den største delen av livet mitt for tiden er alt datarelatert. Jeg studerer nettverk, har begynt i en jobb der alt handler om stort sett det samme, og i tillegg er det maskin som er den altoppslukende interessen min. Det er selvsagt ingen mann som ville funnet seg i dette. Det fortår jeg faktisk og har derfor valgt å vente med sånne kjærlighetsgreier til senere. Hadde jeg hatt et mannfolk ville jeg jo aldri hatt tid til han! Jeg ville aldri funnet meg i at typen min hadde brukt så mye tid på data som det jeg gjør, og ville aldri krevd det motsatte heller. Nå er jeg jo student da og har mye hjemmearbeid i den forbindelse, så det vil roe seg ned etterhvert. Får meg muligens et liv jeg også - når studenttilværelsen er over :wink: Lenke til kommentar
dookie Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 On 2002-01-18 01:22, Milla skrev: Quote: On 2002-01-17 18:38, formannen skrev:Er dere helt idioter hele gjengen eller...? Nå er jeg jo student da og har mye hjemmearbeid i den forbindelse, så det vil roe seg ned etterhvert. Får meg muligens et liv jeg også - når studenttilværelsen er over Hvor studerer du? Lenke til kommentar
birra Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg har brukt mye tid på data oppigjennom. Brukte skattepengene også. Etter en lang diskusjon kom vi til at det kunne jo være bra med kunnskaper, og kunnskaper om data er vanskelig å få uten PC. Likevel var det spetakkel nesten hver gang jeg satt foran PC'n. Men da jeg fikk jobb som IT-sjef og tjente gryn, ble det stille. Men da var det for sent, og vi ble skilt. Moralen er: Lange linjer, folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå