Gå til innhold

Unngå maskiner fra Zepto!


Anbefalte innlegg

Om du ikke absolutt må så unngå å kjøpe maskin fra Zepto.no. Jeg leverte inn min bærbare for reperasjon i august og har enda ikke fått den tilbake. Jeg fikk i utgangspunktet vite at det skulle ta to uker. De er veldig treige med å svare på mail og jeg får bare vite at de "jobber med saken". Elendig kundeservice! Tre måneder uten maskin er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er helt klart for dårlig ja. Prøvd å ringe i stedet? Er ofte enklere å få lagt litt press på dem og høres sinna ut over telefon enn det er på mail.

 

Jeg kjøpte en Fujitsu-Siemens bærbar fra komplett butikk i oslo noen år siden. Denne fikk problemer med vifta, ville ikke skru ned når maskinen var kald. Leverte den på garanti og det gikk 4 måneder før jeg fikk den tilbake. Og selv da hadde de bare 5v modded den slik at den gikk aldri opp på fullt selv når maskinen brenner..

 

Sendte den på service igjen og da tok det enda en måned før fikk beskjed om det var feil på hoved kort og jeg skulle få en ny maskin. Nye maskina døde selv etter en uke, leverte den tilbake og ba om en låne pc mens de skaffet en ny. Og gjett hvilken pc jeg fikk låne.. Den samme jeg hadde levert inn med viftefeil for å begynne med!

 

Tilslutt fikk en helt annet (beste på den tiden) bærbar modell etter ca 7 måneder med rent tull.

 

Min råd: Mas på dem over telefon. Be om en låne pc. True dem med å involvere forbrukerrådet. Lykke til.

Lenke til kommentar

Er ikke alltid det hjelper å kommunisere over tlf med Zepto. Naboen kjøpte en bærbar gamer derfra i mai. Planen var å bruke den til bla skolearbeid/spill. Etter ca 3 mnd fikk han problem med at pcen restartet i tide og utide. Av og til bare stoppet den. Fikk også av og til blåskjerm. Nå får han ikke brukt pcen i det hele tatt. Han får også merkelige pixelfeil like før den stopper.

 

Han har formatert den flere ganger, og innstallert både vista og xp hver for seg uten hell.

 

Han har ringt Zepto support et utall ganger siden begynnelsen av september. Hver gang treffer han hyggelige folk, som lover å sende returnummer, slik at han får sendt den på reperasjon. Men ingen nummer dukker opp.

 

Han har nå gitt opp. Dette er en gutt på 16 år, og jeg vil tro Zepto utnytter hans uvitenhet. Jeg rådet gutten til å ta kontakt med forbrukerrådet for å forhøre seg om sine rettigheter.

 

Etter at jeg fikk hans triste historie om denne sjappa, har jeg ikke motforetilling om å fraråde folk å handle på slike useriøse plasser.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...