Gå til innhold

[Løst]Vista fryser fullstending ved ujevne mellomrom

Anbefalte innlegg

Hello!

Windows Vista Business SP1 (nyeste updates er på plass)

Pentium 4 2.53 ghz prosessor

Kingston 2 GB RAM (to kort à 1 GB)

Mer enn nok diskplass på C og D

Tiltak:

- Kjør WinOptimizer 2009 som har kjørt Drive Cleaner, Registry Cleaner, Defrag 2 på begge disker og windows sin Checkdisk for å nevne noe.

- Har disablet servicer som jeg ikke trenger, bl.a. Windows Defender, UAC osv.

- Memory Diagnostic Tool, uten feil.

- Ingen drivere som mangler i Device Manager

Feilen er at Vista fryser fullsendig, hverken mus eller tastatur fungerer og eneste vei ut er å trykke på restartknappen på PC'en. Det er ingen systematikk i når dette skjer, hadde f.eks. OS'et opp fra i går kveld til i dag morges uten problemer, men fryste igjen da jeg ville installere AVG antivirus. Sliter virkelige med å finne årsaken her..

Jeg ser to Errors i eventvwr.msc, i Windows Log og System:

Some processor performance power management features have been disabled due to a known firmware problem. Check with the computer manufacturer for updated firmware.

...og:

Unable to initialize the security package Kerberos for server side authentication. The data field contains the error number.

Anybody?

Hilsen Kennycracker

Endret av Kennycracker
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene!

Fant ingen 'vettuge' løsninger på eventid.net. Jeg tror også løsningen ligger i å oppdatere BIOS firmwire. Problemet er at jeg ikke tror at produsenten lenger har updates til mitt aldrende hovedkort.

Jeg har et p4i65g prescott hovedkort med BIOS fra AMI (American Megatrends). Har vært på sidene til AMI og fant ingen nyere versjon der.

M.a.o. jeg sliiiiter, tror jeg..

Lenke til kommentar

Er enig med deg Zatuu. Tror nok P4 sliter litt med tanke på Vista'en. Flasha BIOS'en i går og tror det hjalp mye da Vista kun frøs en gang etter en dag intens bruk med nedlastinger og web browsinger.

Bestilte et rimelig skjermkort fra multicom.no som er Vista ready som et siste forsøk. Har faktisk litt 'trua' der, men det har jeg også hver gang landslaget og vålerenga skal spille og jeg blir jo skuffa hver gang! :-)

Det eneste jeg ber om er et stabilt OS for moderat bruk og jeg gir ikke opp riktig enda. Poster tilbake etter at jeg har kastet inn det nye skjermkortet. Håper på at det svaret vil være en SOLUTION description, hvem vet? Kanskje MS og Vista sjenker meg litt hell etter mange år som mellomfornøyd bruker på klient, server og db siden..

Kennycracker

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...