Gå til innhold

Oppsett på vannavkjøling på P4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger Waterwetter. Utenom det hadde jeg heller kjøpt AquaComputer sin vanntank! Har den selv og er kjempe fornøyd. Den ser råkul ut og lager ikke så sinnsykt mye luft i systemet som den du valgte gjør. Og hva med Tygon slanger? Og hvorfor 5m slange? 3m er meeer enn nok !

Lenke til kommentar
Du trenger Waterwetter.

Tja, jeg prøve heller å tenke litt mere økonomisk. Jeg skal se litt på det.

Har ikke all verdens med budsjett å rutte med. :roll:

Utenom det hadde jeg heller kjøpt AquaComputer sin vanntank! Har den selv og er kjempe fornøyd. Den ser råkul ut og lager ikke så sinnsykt mye luft i systemet som den du valgte gjør.

Om..ok..Waterwetter lagt til.-

Og hva med Tygon slanger? Og hvorfor 5m slange? 3m er meeer enn nok !

Er det noe forskjell på slangene da?

Så vidt så jeg ser så er det bare navnet jeg betaler for.

Ok...kutter ned til 4 meter da :p

Lenke til kommentar

Med tiden blir PVC (polyvinylclorid) slanger veldig stive og sprøe. Noen som kan føre til lekasje osv. Tygon slanger derimot holder seg like myke og fine uansett hva du gjør. Pluss at dem har veldig tykke vegger, noe som nesten utelukker lekasje. Men du må ha Waterwetter eller ACfluid for å unngå at vannkjølinga di etterhvert utvikler seg til et algisk biotop :wink: Utenom det trenger du ikke noen slangeklemmer. Bruk strips til 50øre stk! Funker like fett hvis ikke bedre og er så og si usynlige. Men uansett: Jeg hadde valgt å kjøpt vannkjøling fra Netconnection i stedet! DangerDen blokkene er jo meget anerkjente og ser tusen ganger bedre ut. Hvis du da kjøper det "hardcore" settet fra DangerDen der så kommer du opp i ganske den samme summen med et bedre resultat. MEN! Kanskje du burde spørre NC om å kunne bytte ut BIE til BIE2, siden den har plass til 2 eller eventuelt 4 vifter.

Lenke til kommentar
Oh My hooooollllyyyy God!  :o  

Vapochill = 4000kr  :smile:

Hei og hade til deg også.

Ja, jeg vet at det koster omtrent samme, men jeg vil ikke ha en støyende box som brenner CPU'er. (jeg kommer i allefall til å gjøre det)

Lenke til kommentar
Jeg kommer nokk til å bestille fra microplex.

Har er regning der fra før av på en pakke som jeg ikke har betalt angrefrist-portoen på.

Men er det ingen som vet om jeg trenger noenoverganger og tinger slik som  disse ?

Nei, du trenger ikke noen overganger. Hvertfall ikke på ditt oppsett. Jeg holder med deg B|Real (Blah.. nye nicket suger), kjøper heller dyr vannkjøling enn Vapochill.. det er lissom litt diggere! :D

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke noen overganger. Hvertfall ikke på ditt oppsett. Jeg holder med deg B|Real (Blah.. nye nicket suger), kjøper heller dyr vannkjøling enn Vapochill.. det er lissom litt diggere!  :D

Takk. Du kunne ikke bare ha svart på det med en gang? ;)

Og mitt nye nick skal du bare drite å dra i.

Bytter kanskje tilbake i gjenn...jeg får se.. :shrug:

Pluss at Vapo kun kan kjøle CPU (ikke GPU, NB osv)

Stemmer det, og GPU er en ganske kjedelig støykilde hos meg desverre (MSI GF4Ti4200), så det blir nokk vannavkjøling ja.

hmm, hva med 3-4 vappoer da? (oj... ble litt dyrt jah... :oops: )
Hvis du spandere så ;)

Neida. Har ikke lyst å sette vappo på GPU :roll:

Jeg ødelegger bare når jeg gjør slike ting.

Lenke til kommentar

Takk. Du kunne ikke bare ha svart på det med en gang? ;)

Og mitt nye nick skal du bare drite å dra i.

Bytter kanskje tilbake i gjenn...jeg får se.. :shrug:  

Hei igjen B|Real :p Jo, jeg ville svare med en gang men microplex siden var nede da du gav meg linken : Ja, skift nick du :D Ellers tror jeg detta blir bra. Ossen kabinett har du ?

Lenke til kommentar
Ossen kabinett har du ?

Chieftec midi.

Ja jeg vet at det er kanskje litt knapt med plass, men ei stikksag og litt annet modding så går det helt ok.

Ja, bytt nick. Er helt umulig å huske Echeron, Etcherion, Etcherian eller hva det enn var.

Det er da pga dere ikke vil lære det nye nicket.

Er ikke så vanskelig som det dere vil ha det til.

Lenke til kommentar
Ossen kabinett har du ?

Chieftec midi.

Ja jeg vet at det er kanskje litt knapt med plass, men ei stikksag og litt annet modding så går det helt ok.

Har selv også Chieftec Midi. Og det er VELDIG dårlig plass her nå! Har ikke plass til en harddisk eller noe som helst. Ikke den minste ting. Men en dual Radiator får du IKKE plass til ! Det kan jeg LOVE deg ! Jeg har med nød fått presset en BIE oppe og en nede. En dual derimot er helt stein umulig, tro meg. Man får ikke plass til en dual radiator oppe +vifter med mindre du ikke setter viftene oppå selve kassa da.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...