Gå til innhold

HP Compaq Presario CQ-60-113

Famous_CFC

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har denne laptopen. I og med denne siden kommer opp når du søker på maskinen har jeg valgt å bruke tid på å svare her!

Denne laptopen har ikke drivere til windows xp, altså nei det er ikke egnet å ha windows xp på maskinen! Den er såpass kvikk at windows vista ikke er noe problem, med mindre du bruker versjonen som følger med, denne er lasset med programmer du helst vil ungå å bruke!

Det finnes hjemme snekret windows xp drivere til det meste som står i maskinen men de er ikke stabile, jeg endte opp med å gå tilbake til en forminsket versjon av windows vista ultimate jeg har liggende... Vil du ha en maskin som kan "nedgraderes" til windows xp har jeg blitt rådet av Compaq\Hp å holde meg vekke ifra CQ40\50\60 osv.

Vil også si det finnes mangen flotte linux alternativ hvis vista er ikke ønskelig. De fleste windows programmer idag kjører like godt i linux som på windows takket være wine!

Håper dette svaret hjelper andre som velger å kjøpe maskinen! Ikke bruk tid på windows xp instalasjonen, ta en vista versjon du har, fjern alle programmer og drivere du ikke bruker så sitter du igjen med en vista versjon som faktisk veier mindre enn windows xp!

Dette kan du gjøre på noen sjappe minutter via gratis programmet Vlite

Google søk så er du igang!

Lykke til! Maskinen er imponerende kvikk!

Endret av gelerium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...