Gå til innhold

Gamestop Q&A tråden


Anbefalte innlegg

Du har kome borti ein dårleg ansatt hos Gamestop, sånne vil ein desverre finne både her og der, men ikkje dra heile kjeda over ein kam av den grunn.

 

Det gjorde jeg heller ikke, mitt innlegg gjelder den angjeldende butikken eller "sjappa". Finner jeg et bra tilbud i en annen butikk i kjeden kommer jeg sikkert til å benytte meg av dette.

 

Når det er sagt har jeg ikke all verdens tro på konseptet, men det er nå en annen sak. Jeg finner ikke at prisene på de såkalte preplayede spillene er særlig mye lavere enn det mange andre (typisk nettbutikker) selger nye utgaver av spillene for, og jeg synes det virker som det er litt vel mye hvis/om/men med hva man kan få byttet inn av spill og annet. I tillegg virker det som om kjeden har litt vanskelig for å samordne sine utspill og måten framstår på.

 

Jeg tenker da feks på at

* hvis man feks. skal ringe til Gamestop på City Syd, må man vite at det faktisk er FreeRecordShop sitt nummer man skal bruke

* man finner ingen hjemmeside på www.gamestop.no (selv om det finnes en www.gamestop.com), men må gå inn på www.gamestop.eu eller evt. direkte til www.ebgames.no

* ser det er ganske mange innlegg både her og andre steder hvor ansatte i flere butikker har vært uvitende om hvorvidt en gitt kampanje fortsatt kjøres, evt. hvor lenge den vedvarer etc

* ser ut som enkelte ikke har fått byttet inn visse spill i en forretning, mens andre har fått byttet inn de samme spillene andre steder

* enkelte butikker praktiserer fri bytterett av spill innen 10 dager (en butikk i sverige var nevnt), mens dette er noe kjeden visstnok har sluttet med

 

Dette er vel noe av utfordringen som ligger i å drive en kjedebutikk, antar jeg, og feilen ligger ofte ikke hos den enkelte butikk (snakker gnerelt om kjeder her nå, ikke nødvendigvis bare GameStop), men mer hos ledelsen for kjeden som ikke får på plass gode nok mekanismer for samordning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du bytter inn spill får du mer for pengene hvis du velger å kjøpe et spill i butikken for spilla du gir inn istedenfor å ta penger? Altså lønner det seg å kjøpe spill i gamestop for de spilla du bytter inn, eller får du like mye for pengene selv om du ikke kjøper noe der.

Kanskje litt dårlig forklart, men uansett.

 

Neida, det var greit forklart det.

 

Min hensikt var jo å finne et annet spill i den butikken, så jeg antar at prisen jeg fikk var "innbyttepris", men helt sikker kan jeg jo ikke være. Det var jo uansett uaktuelt for meg. Det holder å bli lurt en gang, om jeg ikke skulle hoppe uti det en gang til, for å si det slik.

Lenke til kommentar

jeg som mange andre har vært smålig irritert over å få skambud på spillene man skal levere inn hos gamestop, men for første gang på lenge har jeg dog klart og komme godt ut av det hehe. var nede på nærbutikken her om dagen og så til min store forundrelse at rema 1000 hadde salg på ps1 spill det var ganske kjedelige titler som bla power serve etc.. men det var ikke det utrolige det utrolige var prisen på 10 kr stk jeg har jo levert noen ps 1 spill på gamestop før og har funnet ut at du ca alltid får 25 kr pr ps1 spill (dette gjelder forsovet ofte gamle ps2 titler også) så jeg hamstret inn og kjøpte vell 40-50 stk med litt forskjellige titler og dro på gamestop med fylt sekk av spill gikk vell rundt 10 min før han klarte å få tak i sjefen for og finne ut om jeg hadde lov til å levere så mange kopier og sjefen hans sa jada så han slo inn og jeg endte opp med gavekort på 989 kr for å legge ut for spillene så jeg takker og bukker for gamestop og kjøpte meg noen xbox 360 klasikkere;)

Lenke til kommentar
Regner med at det er garanti på brukte spill man kjøper?

Var og kjøpte Crackdown til 360 på Gamestop. Fungerer ikke litt engang.

Har prøvd plata på begge 360'ene mine.

 

Ja, det er 100% garanti på ALT man kjøper brukt. Fungerer det ikke, er det bare å gå tilbake til butikken, så får man byttet det igjen :)

Lenke til kommentar

Lurer på en ting: Jeg er 14 år nå. Og jobb-uka man har i 9-ende klasse nærmer seg.

 

Tror dere det er en mulighet at jeg kan jobbe i Gamestop (på Strømmen).

 

Jeg elsker jo alt av elektronikk, og da liker jeg jo best spill osv. Er det en mulighet for og få jobb. Eller er det sånn at jeg må kjenne noen i Gamestop for og få jobb der. Jobb-uka vår er i uke 12.

Lenke til kommentar
EBGames finnes ikke lengre, alle butikker som tidligere var EBGames heter nå Gamestop.

Det har de gjort i snart 3 år faktisk det har bare tatt litt tid å bytte ut alle skiltene.

Til spørsmålet om jobbuke så gå nok ikke det dessverre..

 

Hmm. Det var rart. For på Strømmen Storsenter er det en EBGames butikk i 2. etasje :)

Og en Gamestop i 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...