Gå til innhold

Gamestop Q&A tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at GS har et tilbud om dagen, bytt 2 få et nytt spill til 1kr. Hvor lenge varer dette, og hvordan fungerer det med innbytte av spillene? Tar de dem med en gang eller må jeg ta de med på dagen?

 

Sist jeg gjorde dette så gikk jeg i butikken og ble registrert på en liste for forhåndsbestilling. Når de fikk inn spillet sendte den en SMS til meg. Jeg fikk da det nye spillet og leverte inn de jeg skulle bytte.

Lenke til kommentar
Ja, de gjør det som regel. Så lenge spillet ligger inne i systemet deres.

 

Ser at GS har et tilbud om dagen, bytt 2 få et nytt spill til 1kr. Hvor lenge varer dette, og hvordan fungerer det med innbytte av spillene? Tar de dem med en gang eller må jeg ta de med på dagen?

 

En ting til: Tar dere i mot promokopier? Type orginalcover, men det står "not for resale" på det? Har noen liggende...

For jeg har et spansk fifa 09, ikke spørr hvorfor... Så da kan jeg bytte inn det? Og er det mulig jeg kan få bytta det inn mot et fifa med andre språk så jeg kanskje forstår litt..?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Handler aldri der pga. alle spill er åpne, dårlig renhold, dårlig service. Stive priser på nyere spill, og generelt sett spillverdens europris = DRITT.

 

Patetisk butikk, forholder meg til absoluttspill, alltid gode priser, UÅPNEDE SPILL og folkene der kan jobben sin.

 

Tidenes dårligste og mest usaklige innlegg??

 

Spill er åpne?!

Ja brukte spill er selvsagt åpnet samme er spillene som har sine cover utstilt i butikken..

De fleste spill som blir solgt er uåpnede..

Dårlig renhold?!

Om du har vært i en butikk som kanskje var litt støvete så betyr ikke dette at alle butikkene har det sånn.

Dårlig service?

Jeg garanterer deg at du ikke finner noen som utøver bedre service enn det min butikk gjør, det gjelder også mange andre Gamestop butikker.

Noen "råttene" epler finnes nok men det gjelder vel alle kjeder?

 

Å samenligne med Europris viser jo bare din uvitenhet..

Gamestop er uten tvil den kjeden som tar spill mest seriøs og de fleste som jobber i Gamestop er seriøse gamere!

Prismessig ligger vi likt de fleste andre som selger spill over disk.

Noen billig kjeder ligger litt under men de lever ikke av å selge spill alene..

 

Jeg skal ikke uttale meg om renholdet i butikkene, men dette med åpnede spill og service føler jeg at jeg vet litt om. Jeg har handlet hos GameStop i Trondheim en eneste gang, og det blir ihvertfall den aller siste. 7-åringen i familien hadde fått noe penger i julegave, som skulle omsettes i et spill her tidligere i uka. Han endte opp med å kjøpe et Pokémon-spill for Nintendo DS hos GameStop. Jeg mente at dette spillet kanskje var litt komplisert for ham, og at det sannsynligvis var på engelsk, men det at det var svensk og dansk tekst på baksiden av coveret ga meg et lite håp da. Det ble ihvertfall uansett til at han skulle ha dette spillet. Spillet var ikke brukt (eller "PrePlayed" som det morsomt nok heter i disse butikkene), det var et nytt spill som var på salg (eller "Sale" som det vel heter), nedsatt fra 399 til 348. Coveret sto ute i butikken og var åpnet. (Tips: på bla. Obs! står spillene også ute i butikkene, men da er de uansett wrappet)

 

Samme kveld, med det samme vi kommer hjem, setter jeg spillet inn i DSen hans og slår på, og det første jeg ser er at jeg har muligheten for å "Continue" på et savegame. Spillet var altså et brukt spill, på tross av at det var kjøpt som nytt, og spilltiden på det savegame som lå der var 1 time og 21 minutter. Dette var selvsagt litt overraskende og irriterende, man selger jo ikke brukte varer til ny pris. Siden spillet altså allerede var brukt og spillet var på engelsk, slik at det ble vanskelig for poden å få noe glede av det, tok jeg dagen etter turen tilbake for å spørre om vi ikke kunne få bytte det i et annet spill. Jeg framførte mitt ærend og sa at siden spillet var på engelsk var det problematisk for ham å spille, og mer rakk jeg ikke å si før jeg fikk et avvisende "Sånn ærre bare åsså, det er ikke noe å gjøre med, nesten alle spillene er på engelsk". Jeg sa da at jeg lurte på om han ikke kunne få finne seg et annet spill, siden dette spillet uansett allerede var brukt, og fikk da en melding tilbake om at spillet *ikke* var brukt. Da jeg opplyste om at det faktisk lå et savegame der, ble jeg fortalt at "det var umulig at det lå et savegame der". Jeg opplyste flere ganger om at det faktisk VAR et savegame der, og at spilltiden på det gamet var registrert til over en time. Gang på gang fikk jeg allikevel beskjed om at "det var umulig", implisitt gitt var jeg altså enten en ganske forvirret person eller en løgner. På direkte spørsmål om han mente at jeg sto og løy til ham, ble det etter en liten kunstpause sagt at nei, det gjorde jeg jo sikkert ikke. Men det var nå fortsatt umulig at det lå et savegame der. Etter litt kom det en ny teori på bordet: spillet kunne vært test-spilt på fabrikken. I 1 time og 21 minutter. Jeg gidder ikke kommentere den teorien noe særlig egentlig. Eneste mulighet for å få byttet spillet var at han kjøpte det tilbake fra oss, for 85 kroner.....

 

Hadde dette spillet vært wrappet i cellofan da jeg kjøpte det hadde jeg aldri i verden gått tilbake og forsøkt å få byttet det, fordi jeg skjønner at kjøpt er kjøpt og spist er spist, men når det nå er veldig tydelig for meg at spillet faktisk har vært brukt, så synes jeg ikke det hadde vært for mye å be om at man fikk finne seg at annet spill. (Jeg har søkt litt på div diskusjonsfora på nettet, og bla funnet utsagnet "det er en kjent sak at GameStop selger brukte spill som nye", hvilket altså stemmer bra med min erfaring. Det er uansett litt rart, siden det er 'ørten' stykker som jobber der oppe, at man kan være så påståelig på at ingen av dem faktisk har solgt det brukte spillet som nytt, uten de andres vitende.). Hadde det vært kundeservice med i bildet her, og individet bak disken hadde brukt ord som "beklager" og "dessverre" og generelt hadde brukt en kundevennlig og høflig tone, så hadde vel ikke dette vært så knall-gæernt allikevel, selv om man fortsatt hadde lurt på meg et brukt spill til ny-pris. Men når man møter en slik holdning og omtrent blir beskyldt for å lyve, da er det game over. Aldri mer vil jeg sette min fot i den sjappa (og det gjelder stadig fler av mine venner og deres barn, hører jeg det sies). Her kunne man med fordel latt tvilen komme kunden til gode, latt kunden bytte til et annet spill (hva hadde man tapt på det, egentlig?) og vi ville nesten garantert ha kommet tilbake for å kjøpe et og annet senere (familien fikk Nintendo Wii til jul, og ungene har hver sin DS), for det hender seg at det finnes bra tilbud der. Jeg spør meg selv hva butikken egentlig vant på dette (bortsett fra en "seier" over en kunde.), og hva de ville tapt på å si at "Dette skjønner jeg ikke, slikt skal ikke forekomme hos oss, og jeg har ingen forklaring på det. Men du skal selvsagt få bytte det i et annet spill, bare gå og se hva du finner, vi har mye å velge i!"

 

Kan spill lagre savegames :s? trodde savegames ble lagret på minne til den aktuelle dingsen det skulle bli spillt på. Har ikke erfaring med DS men rart hvis det blir lagra i selve spillet har jeg aldri vært borti før. sikker på at kid'en din ikke har lånt spillet av noen før og derfor så har han en savegame?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...