Gå til innhold

Kommentar: Tøff kamp om spillere (PC)


Anbefalte innlegg

Server merges er det sikreste tegnet på at et spill holder på å ta kvelden (jfr. Tabula Rasa). Derfor tør de ikke gjøre det, enda.

 

Crafting recipes med 0.0001% droprate og et nytt område som ikke er interessant i end-game sammenheng betyr ikke at jeg har mer å drive med på level 80. Fremdeles ikke imponert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare informere at det er flere servere som er fullt i live hvor mye forskjellig skjer.

 

Spiller på Aquilonia serveren og i går så var det 28 folk online bare i guilden jeg er med og driver, hvor 27 av de er lvl 75+.

Guilden våres bare blir større og bedre for hver uke som går, og vi driver ikke å ninjaer members fra andre guilds. De fleste av de nye er folk som har nettop begynt å spille eller startet på nytt på denne serveren. Her er en link til guilden for de som er interesert www.sanguis-attexo.com. Vi er faktisk kommt til det steget at vi vurdere recruitment stopp for enkelte classer.

 

Det er nok av bosser og raid instancer, og mange av de har blitt tuna og fixxet i det siste.

Min guild raider 3 ganger i uken for øyeblikket, vet om folk som raider 5-7 ganger i uken og enda ikke klart å drepe alle bossene tilgjengelig.

Og fremdeles er wing 3 i black ring citadel og Toth Amon Stronghold hvor King Heimdal gjømmer seg ikke åpnet. Noe de sikkert gjør i nærliggende fremtid. De fleste raid bosses er artige å får de fleste i radet til å få forskjellige tasks som gjør at de fleste faktisk føler at de er en del av raidet som drepte bossen, og ikke som mange av fightsene i WoW hvor det bare ble repeterende og kjedelig for mange classer.

 

Vist nytt content de realeser holder samme nivå som Ymirs pass gjorde, så er det mye bra i vente. Kjenner flere som har levlet altene sine igjennom der og de er overvelmende imponert over stedet og glae over mangelen av buggs der.

 

Så min anbefaling er at folk kjøper spillet og leiter etter en aktiv server å starte på, og de som allt har chars på døde servere, burde begynne på nytt på en aktiv server. Levlingen i spillet blir bare artigere og artigere. Eneste lvl gappet i spillet så lang nå er fra lvl 74-80 vil jeg påstå. Men er du i en skikkelig guild, så gå r de levlene som en drøm, og de 3 første PvE raidsene kan du vere med på fra lvl 70+ anyway så lenge du ikke skal vere main tank.

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar
Forhåndsbestillte spillet, har hatt det siden mai vil det si. Er bare lvl 57, kan bare si at AOC er digg. Men nå som det er få folk og man trenger folka te å fighte boss med så blir det vanskelig å spille i lengden. Hender ofte ay jeg går i flere timer alene.

 

Får bare håpe at AOC ikke har samme skjebne som Tabula Rasa :(..

 

Nå har Funcom også lagt inn en Global chat kanal som dekker hele serveren! Dette gjør det enklere å få tak i folk som er interresert i å joine en gruppe for å ta litt vanskeligere bosses etc.

 

Jeg spiller på Bloodbrand PVE (som desverre er en av de lavere befolkede serverene), men allikevell så er Hell's Bells guildet jeg er med i veldig aktivt. Vi har også nå nylig fusjonert med flere andre guilds som har gjort oss enda mer aktive og lettere å få til fulle raids etc samt om det blir en server merge i fremtiden så vil vi være bedre rustet i PVP områdene og battlekeep.

 

HB har også som policy og primært ha det morro og gøy og vi hjelper så mange vi kan med å fullføre quests, også folk som ikke er med i questet. F.eks min alt character er snart ferdig i Tortage og her om dagen så var det en helt ny AoC person som trengte hjelp. Jeg som healer ble med å healet vedkommede slik at han/henne fikk utført ett vanskelig quest. Og dette føler vi er viktig for å opprettholde AoC befolkningen, hjelp folk å ha det gøy og folk blir lengre. :)

 

Om noen er interresert i Hells Bells så finner man siden her. Spør meg gjerne om man lurer på noe! :)

http://hellsbells.friendhood.net/forum.htm

 

Tror også at det å få ut DX10 + bugfixe + opptimalisere og balansere + legge ut nytt innhold er viktig for FC for å beholde spillere som er der + lokke gamle og nye spillere inn som for håpentligvis blir værende i spillet en god stund.

 

AoC var ikke perfekt ved launch, men var WOW og WAR det??? Nope, Tror at AoC teknisk sett hadde mindre problemer ved Launch enn det WOW hadde for det ble lansert. Det tar tid å balansere og oppdatere ett såpass stort produkt som MMORPG spill.

 

PS, AoC har også fått ett nytt ridedyr man kan kjøpe. Snow Mammoth som også kan brukes under siege til å angripe battlekeep walls og bygninger. :)

Lenke til kommentar
Har også mine char på Bloodbrand.. Var/er i ORP, var vel bare 5 i guildet da jeg startet så har vel helt forsvunnet nå.

Neste helg har jeg virkelig store planer om å åpne opp mine kontoer så får se om jeg fortsetter og spille på den serveren. Håper guildet er der fortsatt for var konge folk å spille med..

 

Heisann

 

ORP har fusjonert inn i Hells Bells (samme gjelper SIEP(om jeg skrev det riktig) og Para Bellum), så bare ta kontakt med Lightsensei som er "requitment officer". Firefish som var ORP leder (i allefall før sammenslåing) er med over i HB og tror har får ansvaret for PVP biten. En fra HB som heter Fogor er guild leader fortsatt og vet at Guild leadere + offiserer har pratet mye sammen og funnet en løsning alle føler seg fornøyd med. :)

 

Velkommen tilbake til Bloodbrand (om du velger denne serveren) og ta gjerne kontakt med mine char der når jeg er online. Enkelt og greit Zimon, Zimone og Zimona - kommer nok flere fantastiske varianter etterhvert. hehe

 

Siden vi har slått sammen flere guild så blir det lettere å finne folk å prate med, gruppe opp sammen med, raide sammen med etc etc og det gjør det hele mer gøy! :)

 

Jeg har spillt siden lansering i mai og har spilt ganske mye uten at det har tatt overhånd. Pleier å spille så ofte som jeg kan som da blir 2-4 uke kvelder noen timer + helger hvor det blir litt lengre økter. så stor sjanse for at du eller andre treffer meg og flere andre nordmenn/"nordamer" på Bloodbrand. :)

 

Andre spillere på Bloodbrand, bare å ta kontakt med meg og jeg kan alltid se om jeg får hjulpet med quests om man står fast etc. :)

Lenke til kommentar
Vil bare informere at det er flere servere som er fullt i live hvor mye forskjellig skjer.

 

Spiller på Aquilonia serveren og i går så var det 28 folk online bare i guilden jeg er med og driver, hvor 27 av de er lvl 75+.

Guilden våres bare blir større og bedre for hver uke som går, og vi driver ikke å ninjaer members fra andre guilds. De fleste av de nye er folk som har nettop begynt å spille eller startet på nytt på denne serveren. Her er en link til guilden for de som er interesert www.sanguis-attexo.com. Vi er faktisk kommt til det steget at vi vurdere recruitment stopp for enkelte classer.

 

Godt å høre at det går bra for Sanquis Attexo (selvom dere kunne vært synligere på server ;) ).

 

Utviklingen på Aquilonia den siste tiden har gjort at flere rene raid/loot guild har tatt kvelden, noe som har gitt mer plass til tema/inspirasjon/rp guildene som har slitt lenge (med unttak av finske Gray Clover). Mitt håp nå, er at disse vil benytte tiden til å ta makten tilbake siden dette tross alt er en rp-pvp server (med trykk på rp og pvp) og ikke først og fremst en dkp raid server.

 

Men ja jeg tror også at Aquilonia er en av de serverene som tar kvelden sist. Simpelten fordi den har mest å spille på.

 

Et tips på veien, Attexo, aldri stopp rekruttering. Dette er AoC ikke WoW. 27 vil iøpet av en mnd bli 20 osv. Selvom turnover har blitt noe lavere de siste ukene også i mitt guild.

 

Ser at folk etterlyser pve raid dungeons, men det er det jo tross alt en del av. Hva med ongoing objektbasert pvp-end-game?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Synd at dette spillet gikk såpass til helvete, de få timene jeg hadde i dette spillet var 10 tusen ganger bedre enn det jeg jeg noensinne hadde i WoW. Kanskje jeg en dag begynner å spille det igjen, men akkurat nå er det en del grunner til at jeg ikke gjør det

 

- Alt for lite og spennende gear, hadde sikkert samme gear fra lvl 10-38, forfordelig kjedlig!

- Verden er for liten. Bra detaljer, men alt for liten og "trang", savner større områder, og spillet haddet vært mye bedre hvis verden var sammensatt UTEN loading.

- For lite quest å velge mellom/gjøre

- Savner flere mounts, flere ting å gjøre

 

Egentlig en del ting som jeg tror ikke kommer til å bli fikset, Skulle bare hatt kampsystemet, graffikken og detaljene i dette spillet sammen med den store verdenen i WoW, og alle mulighetene der, da begynner vi å snakke :)

Lenke til kommentar

Virker som gamer.no er mye gladere i AoC enn i andre MMO som foreksempel WoW :)

Det er jo vel og bra ettersom wow får mer enn nok oppmerksomhet ;) Kommer jo post annenhver uke fra gamer.no der me blir informert om hvor mye flott som kommer i ageofconan som me har hørt i et halvt år nå ;P me får post om wow annenhver uke og men de sakene er bare satt opp mot spillavhengighet etc ;)

 

Merker fint at gamer.no støtter AoC ^^ (er de fordi de er norskt utviklet spill?)

Lenke til kommentar

Mye værre eksempler på dette en gamer.no (av norske spillsider og anmeldere), men det er jo ikke så rart da spillet er Norskt samt den første store satsingen. Derfor synes jeg det er litt trist at jeg selv synes spillet er direkte dårlig, først og fremst med tanke på at det skal være en MMO (man blir ikke akkura kastet rett inn i grupper, rvr, gode group quest for å skrive de slik)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Sitter ennå på gjerdet etter deaktivert konto for i sommer. Følger spent med utviklingen og aktiverer igjen om tilbakemeldingene er like bra etter de nærmeste oppdateringer.. Stå på Funcom og kom gjerne med en ny utgave av AO, aldri vært så engasjert i noe online game som det... GG

Lenke til kommentar

Spillet har uten tvil masse postensialet. Men det hjelper ikke hvor mye potensialet et spill har om det ikke blir utnyttet. Funcom har mislykkes på dette punktet og utfra hva man kan lese virker det som om det snart er forsent og snu trenden.

 

Jeg har forsvart spillet i lang tid men må inrømme og ha gitt opp. Skal ikke si jeg ikke kommer til og reaktivere kontoen, men det vil bare tiden vise.

 

Lykke til videre Funcom.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt CE pakken liggende uregistrert.

 

Hvilke lyntips kan dere gi om jeg ønsker å starte med dette nå i desember? Hvilke klasser er det overflod av og mangel på, hvilken klasse spiller man enklest alene med, hvordan bør man utvikle charen, fallgruver og hvordan får man mest glede av spillet?

 

Jeg er en godt voksen(c64 gen) og veldig casual gamer så guild som krever mye av deg og har altfor strikse rammer passer meg dårlig.

 

Alt stresset for å vinne tilbake spillere, hvorfor ikke forsøke å senke prisen litt?
Enig, hvis AoC føler seg sikre på at spillet nå er godt nok til å holde spillere så burde de lage en julekampanje meg lavere abbonementspriser for 3-6 måneder. Selge pakker med spillet for nye og selge abb. med julekampanje priser.

 

Men er de derimot ikke i mål så kan det være et dårlig trekk å få en ny massiv runde med kritikk. Det vil være den sikre død for spillet.

Da bør de heller vente med kampanjer til de føler ting er "klart" for det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt CE pakken liggende uregistrert.

 

Hvilke lyntips kan dere gi om jeg ønsker å starte med dette nå i desember? Hvilke klasser er det overflod av og mangel på, hvilken klasse spiller man enklest alene med, hvordan bør man utvikle charen, fallgruver og hvordan får man mest glede av spillet?

 

Jeg er en godt voksen(c64 gen) og veldig casual gamer så guild som krever mye av deg og har altfor strikse rammer passer meg dårlig.

 

Hells Bells guildet på Bloodbrand serveren er ett stort guild, men har ingen spesielle krav etc. Forumet har en even calender hvor man kan signe seg opp for raids etc etterhvert + at man harvester resources når man føler for. :)

 

Så enkelt og greit er HB ett guild for både veldig aktive spillere til de som spiller innimellom og har som sagt heller ingen krav på hva spillere må gjøre. Les guild reglene på forumet som jeg linket til i en post over. :)

 

Edit - glemte å si at du kan velge den class du ønsker, vi har godt med folk i de fleste kategorier. Samme gjelder tradeskills når du kommer opp til det nivået. :)

 

Beste tipset er å se på fets kategorien og planlegg en rute allerede fra starten. Avgjør om du skal være offensiv, defensiv, healing spec for healers etc etc. Skills og feats kan alltids resettes, men koster da noen penger i spillet.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Synd at dette spillet gikk såpass til helvete, de få timene jeg hadde i dette spillet var 10 tusen ganger bedre enn det jeg jeg noensinne hadde i WoW. Kanskje jeg en dag begynner å spille det igjen, men akkurat nå er det en del grunner til at jeg ikke gjør det

 

- Alt for lite og spennende gear, hadde sikkert samme gear fra lvl 10-38, forfordelig kjedlig!

- Verden er for liten. Bra detaljer, men alt for liten og "trang", savner større områder, og spillet haddet vært mye bedre hvis verden var sammensatt UTEN loading.

- For lite quest å velge mellom/gjøre

- Savner flere mounts, flere ting å gjøre

 

Egentlig en del ting som jeg tror ikke kommer til å bli fikset, Skulle bare hatt kampsystemet, graffikken og detaljene i dette spillet sammen med den store verdenen i WoW, og alle mulighetene der, da begynner vi å snakke :)

 

Mange av de tingene du ønsket forbedringer på er blitt gjort allerede.

Det har blitt addet mere gear i quests, dungeons, world drops og fra bosser i epic mode.

Områdene er varierte, noen av de kan føles småe og trange, mens andre kan virke store og episke. Den level rangen du spillte i så var du sikkert i Conalls Valley, den kan virke litt "trang", for samme level området så har du Wild Lands som virker mere åpen og du har i tilleg Stygian stedet jeg ikke husker navnet på som er både stort og veldig åpent.

Det med loadingen kommer nok aldri til å forsvinne, det er det flere grunner til.

Quest biten har bedret seg noe vanvittig siden launch. En av hovedgrunnen til at det var så dårlig med det i begynnelsen var at de bestemmte seg for å øke hvor mye xp du trengte for å levle ca 1,5-2 måneder før launch uten å legge till estra quests. Men det er kommet seg betraktelig.

 

Flere mounts er kommet i spillet for lvl 80s flere ting å gjøre er incoming for lvl 80, for lavere levels er det kommet allerede. Nye steder og dungeons for lvl 80s er allerede på testerverne.

 

Så kan anbefale deg å ta en ny test av spillet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...