Gå til innhold

Biospassord recovery Lenovo N200

JKJK

Anbefalte innlegg

Hei.

En kollega av meg kjøpte en Lenovo N200 i høst etter oppfordring fra meg. Jeg installerte den for han, og den ble liggende på kontoret hans over natta, da jeg skulle kryptere disken på den dagen etter.

Ironisk nok, så var det innbrudd her på bruket samme natt, og pc'en ble stjålet!

I går fikk han tilbake pc'en mot alle odds på politikammeret. Bortsett fra at disken er død og at den har fått noen striper på lokket så ser den grei ut.

Problemet er at jævlene har satt både oppstart og biospassord på den! I servicemanualen står det at man ikke kan resette biospassord, og at man må bytte hovedkort! Jeg ringte lenovo norge og fikk bekreftet dette, men "jonas" i den andre enden sa også at de bruker 3-parts "under-bordet verktøy" for dette, men han kunne ikke oppgi noe mer info.

I samme servicemanual står det også at man kan kortslutte en sak under minneslotten for å fjerne oppstartspassord. Dette skal vi prøve nå. Men vi skulle også fått fjernet biospassordet!

Er det noen som vet av slike "under bordet verktøy" som kan hente ut/fjerne/endre biospassordet på N200?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...