Gå til innhold

Kinesisk kanaler i norge...?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Lurer på noe som er ganske dumt.

Jeg har googlet litt om hvordan man skal få inn kinesiske kanaler og ifølge nettsiden så står det at jeg skal stille inn parabolen slik at den skal motta signaler fra et satelitt som heter Eurobird 9.

se link: http://www.chinese-channel.co.uk/en/contact_2.php

Har prøvd en gang tidligere men da sto det en sånn symbol som dette : "$" noe som kanskje betyr at jeg må betale for kanalen, greit nok. MEN HVORDAN da skal jeg betale for det???

Den boksen jeg har fått med parabolen heter : TOPFIELD TF3000CoCl

Er det noen her inne som vet hvordan man kan få til dette?

I verstefall en ny sånn boks men hvor i fra?(altså fra Get eller digital?)

Jeg har kanskje til og med mistforstått hele saken men er det da noen her inne som gidder å gi meg en liten innføring på hvordan en sånn boks fungere?

Takker på forhånd hvis noen er villig til å hjelpe meg (dere har sikkert fått en god latter av meg nå...men men jeg har virkelig ingen anelse på dette området)

Hilsen NOOB

og takker på forhånd for all svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt sagt:

Du må finne ut hvilket tv-distribusjonsselskap det er som sender disse kanalene, tegne et abonnement hos dem og få tilsendt et smartkort som du kan sette i mottakeren. Men det er slett ikke sikkert de tar imot norske kunder: Canal Digital kan f.eks. fåes inn lenger ned på kontinentet, men har bare avtaler med TV-kanalene om å sende i Skandinavia, og aksepterer derfor ikke kunder utenfor dette området, selv om signalene kan tas inn.. Avhengig av hvilket kodesystem de sender med kan det tenkes du trenger en CAM i tillegg.

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Lurer på noe som er ganske dumt.

Jeg har googlet litt om hvordan man skal få inn kinesiske kanaler og ifølge nettsiden så står det at jeg skal stille inn parabolen slik at den skal motta signaler fra et satelitt som heter Eurobird 9.

se link: http://www.chinese-channel.co.uk/en/contact_2.php

Har prøvd en gang tidligere men da sto det en sånn symbol som dette : "$" noe som kanskje betyr at jeg må betale for kanalen, greit nok. MEN HVORDAN da skal jeg betale for det???

"$" symbolet betyr at kanalen er kodet(kryptert) og krever smartkort med gyldig abbonement.

Har vel ikke noe godt svar på hvordan du skal kunne abbonere på kanalen på Astra. Kanalen sender med Mediaguard(Seca) kryptering så det vil i såfall kreve en common interface CAM med støtte for Mediaguard/Seca og et abbonementskort.

På Canal Digital vil du kunne se Kinesisk CCTV9 uten å betale 5-øre siden den er helt gratis. Dette er en Kinesisk kanal som sender nyheter fra Kina på Engelsk. Antar at du er ute etter en kanal med Kinesisk språk så da er kanskje CCTV9 et dårlig alternativ.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Takker folkens for tipsene! Torbjornen: oi, det la jeg ikke merke til. men takker for det. Hva mener du med at jeg finner det på 19,2 'E?

Greit nok at når jeg finner den hvordan i helsikens kan jeg se på det!? står en sånn "$" som betyr kryptert(haha takker Bobben1).

Det neste dumme spørsmålet blir nå vel at hvordan skal jeg få tak i en spesifikk kanal som heter TVB channel(Hong kong's kanal)? Greit nok at det er krypert men fra hvor kan jeg få tak i en aktør som gjør det der med koding så jeg kan få kanalen inn?

Lenke til kommentar

Bobben1, lurer atter en gang til på hvordan man få tak i en smart kort er det via en parabol forhandler so mf.eks canal digital?

hårek takk for innspillet med tipset men akkurat den siden så sier det meg ganske lite samt at jeg stoler ikke helt på engelske sider i og med at jeg ble rundt lurt av dem en gang tidligere...(lookfantastic)

Lenke til kommentar

Canal Digital selger naturlig nok kun sin egen kanalpakke, og der inngår det ingen kinesiske kanaler. Det gjør det heller ikke hos Viasat som er den andre aktøren på det norske markedet.

Hvis du ikke vil ha noe med engelske sider å gjøre tror jeg ikke du kommer noe videre ...

Lenke til kommentar
Bobben1, lurer atter en gang til på hvordan man få tak i en smart kort er det via en parabol forhandler so mf.eks canal digital?

Jeg vet ikke hvordan du skal få tak i smartkort til kanalen du nevnte i din første post men for CCTV9 på Canal Digital behøver du ikke noe smartkort. Kanalen sendes ukodet så den får du inn uansett så lenge parabolen kan motta 1-vest satellittene. Jeg regner egentlig med at du vil se en kanal med Kinesisk språk og da er ikke CCTV9 noe godt alternativ siden det er Kinesisk statstv som sender nyheter på Engelsk. Kanalen du nevnte et bedre alternativ dersom du helst vil ha Kinesisk språk.

Var jeg deg så ville jeg sendt en e-post til [email protected] for å høre hva du skal gjøre. Det er ikke sikkert at du kan abbonere på kanalen i Skandinavia men det skader ikke å spørre.

Se også kontakt detaljene på http://www.chinese-channel.co.uk/en/contact_1.php

Lenke til kommentar

På Hotbird (13 gr. Ø) finn du CCTV 4, og på Eurobird 1 (28,5 gr. Ø) finn du PCNE Chinese. http://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Television Eg trur begge sender på kinesisk. Både Hotbird og Eurobird 1 er lette å ta inn i Sør-Norge med vanleg parabolstorleik. Dersom du bur nær Sørvestlandet eller har stor nok antenne (diameter over 2 m i Oslo) kan du stille antenna inn på 28,2 gr., og få mange gratis kanalar, m.a. BBC og ITV kanalar med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...