Gå til innhold

trenger hjelp til kjøp av intern HDD, 750GB!

lknight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, uten at jeg er sikker, så kan det kanskje komme av at SATA-kontrolleren på hovedkortet ditt ikke er integrert i nForce3-brikkesettet, men i stedet er levert av tredjepart produsent. Har du oppdatert alle driverene til hovedkortet, da særlig de til brikkesettet og evt. disk-kontrollere?

IDIOT som eg e, så installerte eg en ethernet-driver drit no nettopp som sørga for at den trygg fjerning av maskinvare-knappen kom tbaks!! :( formaterte maskinen min tidligere i kveld eg, så no holder eg bare på å installere det eg mangler, men tydeligvis så installerte eg FOR mye.......

før eg begynte å tukle med den siste installasjonen av en pakke som inkluderer:

Audio driver version 4.57 (WHQL)

Audio utility version 4.50

Ethernet NRM driver version 4.66 (WHQL)

Network management tools version 4.66

SMBus driver version 4.45 (WHQL) with updated uninstaller files

Installer version 4.60

Win2K IDE 2.7 driver version 4.79 (WHQL)

WinXP IDE 2.7 driver version 4.79 (WHQL)

korleis får eg reverted alt så at det var som før eg begynte med denne installasjonen?? ka kan eg gjøre? den greia var ikkje synlig + disken fungerte som den skulle FØR eg begynte å tukle med enne installasjonen.....

takker for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Den trygg fjernings saken din.

Har du noen innstillinger i BIOS på den SATA kontrolleren din?

Sjekk at den står i IDE modus og ikke AHCI.

AHCI skal såvidt jeg forstå være laget for hotswapping, og derfor får du den vell opp i trygg fjerning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synd trist leit, sånt kan desverre skje ja ettersom man aldri kan sikre seg 100% mot "mandagsutgaver". Har selv mistet en god del bilder pga havarert disk, og DVD-platen jeg hadde lagt sikkerhetskopi på hadde blitt ripete. Beste er nok å følge rådene du har fått i den andre tråden og huske å ta sikkerhetskopi for fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...