Gå til innhold

Usikker på skjermkort

Nephilia

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er fult klar over at jeg har en nesten identisk tråd under samme emnet, men jeg er fortsatt usikker på skjermkort ;) Og nå ser det ut til at jeg har fått litt mere penger å bruke på det.

Jeg tenkte å spandere på meg et nytt skjermkort og en ny strømforsyning (etter at jeg ble anbefalt det). Jeg sitter foreløpig med dette:

- Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

- Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

- Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent,

PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP

Og lurte i den forbinnelse på om noen av dere har en/flere anbefallinger til hva jeg bør velge av skjermkort (og evnt. strømforsyning).

Har 2 pc, skjermer, en gammel KTC 4:3 skjerm og en ny HP w2207h HD skjerm. Jeg har tenkt å bruke pc'n hovedsakelig til spill. Og da helst til AoC (Age of Conan) og WoW (World of Warcraft).

Sitter å funderer på om jeg skal spandere på meg et:

- XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 448bit

ELLER et:

- XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3, PCI-E 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit

kort. Har ikke lyst til å legge mer penger i det enn pc'n min takler uansett, men vil gjerne ha noe som fungerer bedre enn det jeg har nå allikevel og som holder en stund lenger enn et par måneder fram i tid ;) Det er selvfølgelig også viktig at de fungerer bra med det systemet jeg har nå. Kan ingenting om overclocking, så det er ikke viktig å legge fokus på.

Takker på forhånd for alle svar og kommentarer som kan føre til en konklusjon... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at du klarer deg med ett GTX260.

Aoc krever vell en del, og viss du skal spille dette på en "full?" hd skjerm med eyecandy så vil vell kanskje GTX280 levere bedre ytelse.

Du har ikke vurdert ATI da?

Jeg har ikke følgt så mye med når det gjelder skjermkort den siste tiden, men har ikke ati gode alternativer til en rimelig pris, bedre enn nvidia? Eller har den trenden stoppet opp?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for litt siden et 9800GX2 fra multicom til 1799. Det er et veldig bra skjermkort, og drar crysis med alt på vety high, (shaders på high) med spillbar FPS.. Litt lagg er det enkelte steder, men GTX280 ville nokk knukket før 9800GX2. Se på HD4870 også. Det slåt GTX260 med margin, og eventuelt x2 versonen som er det beste du får per dags dato. Av strømforsyning har jeg sjøl en Thermalright tough power 750 watt.. Det er stabil osv, men har kun 2PCIe porter (1x6pin og 1x8pin) Corsair HX 750 er å anbefale...

Lenke til kommentar

Hvis ikke kjøpet ditt er veldig urgent, vil jeg anbefale deg å vente til GTX 280 55nm kommer rundt juletider, det vil bli et veldig kraftig kort og mye kjøligere enn det GTX 280 som er nå. Samt det blir mindre bråkete og får bedre ytelse. Hvis ikke så er Sapphire 4870 Toxic på tilbud til 1999 hos komplett, det vil jeg tro du blir veldig fornøyd med. Har Sapphire 4870 selv og Toxic versjonen er enda kraftigere og kjøligere. Driverene er meget bra og, vil absolutt anbefale det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...