Gå til innhold

Brukt verdi på en 150gb WD Raptor

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe et sett minne fra en fyr utenlands, og han selger også en 150GB Raptor harddisk for noe som ser ut som en billig penge. Tenkte jeg kunne prøve å tjene noen kroner om den er verdt mer her. Er denne modellen som er til salgs:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=39669

Har en følelse av at prisene er litt utdatert, men spørsmålet er hvor mye :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny raptor ligger vel på ca 1500 nkr for en 150 gb....En brukt raptor ville jeg ikke betalt en cent for....Er du heldig så tjener du kanskje en hundrelapp eller to men det spørs jo på prisen du gir for den da...Brukte pc deler har ikke så veldig stor verdi siden det er ganske rimelig og kjøpe nytt idag...

Lenke til kommentar
Ny raptor ligger vel på ca 1500 nkr for en 150 gb....En brukt raptor ville jeg ikke betalt en cent for....Er du heldig så tjener du kanskje en hundrelapp eller to men det spørs jo på prisen du gir for den da...Brukte pc deler har ikke så veldig stor verdi siden det er ganske rimelig og kjøpe nytt idag...

Verdien bestemmes vel av hvor populært produktet er, og hvor mye det koster nytt. Hvis disken koster 1500 ny burde jeg kanskje få 1000-1100 for den, tross alt er det garanti på den fra WD. Men problemet her er jo at prisen som står i prisguiden sannsynligvis ikke representerer en "reell" nyprisverdi, siden dette produktet har blitt erstattet med en nyere utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...