Tycop|z Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hei! Får en feilmelding når jeg prøver å legge inn Mandrake 8.2 Blandt annet Kernel Error! Kernel kill inits osv. Ovenfor i feilmeldingen ser det ut til at det er noen problemer med IRQ/PnP. Har slått av PnP OS i Bios - er det ikke det jeg skal gjøre? Noen som har noen tips? Trenger dere mer spesefikk informasjon vedrørende feilmeldingen så kan jeg skaffe det. -t|z- Lenke til kommentar
xeon Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Slo du av PnP foer eller etter problemet oppstod/du installerte? Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 PnP OS har stått av hele tiden. Feilmedlingen oppsummeres liksom i en haug med tall og bokstaver, og til slutt står det kernel panic: atempt to kill init . Noen ideèr? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Uffameg! Den der høres ikke god ut! Vel, kernel panic har aldri skjedd hos meg, men hvis du lister hardwaren din blir det lettere for oss å gi deg konstruktive svar... Kan det være en feil på installasjons cd'en? Du kan jo sjekke md5 summen... Forresten, hvorfor mdk 8.2 når du har 9.1? MarcelSB Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Har følgende oppsett: AMD XP 1700+ Abit KR7A-133 256MB TwinMos pc2100 DDR 2 WD 120GB disker GeForce 2 GTS ------------------- Det kan godt hende det er noe feil med installasjons cd'en - fått den fra et PCPro Blad. Noen tips? Grunnen til at jeg prøver med 8.2 er at jeg ikke har 9.1 for hånden. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 8.2 er da ganske utdatert nå . last ned 9.1 fra : ftp://ftp.cse.buffalo.edu/pub/Linux/Mandr...e/mandrake/iso/ Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Så du mener det er problemet? Utdatert versjon? Det burde vel virke for det, eller? Lenke til kommentar
Layne Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 8.2 er da ganske utdatert nå . last ned 9.1 fra :ftp://ftp.cse.buffalo.edu/pub/Linux/Mandrake/mandrake/iso/ Du får sikkert litt større fart fra f.eks. ftp://ftp.uninett.no Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Så du mener det er problemet? Utdatert versjon? Det burde vel virke for det, eller? Ikke med den nyeste hardwaren... uansett så er nok mdk 9.1 vesentlig mye bedre enn 8.2, utifra det jeg har hørt.... MarcelSB Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Så du mener det er problemet? Utdatert versjon? Det burde vel virke for det, eller? Det er vel ikke det at 8.2 er utdatert, men at 9.1 er mye bedre, med færre feil og mindre sjanse for installasjonsproblemer. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Nå er ikke jeg så kjent med Mandrake at det gjør noe, men jeg regner nesten med at PnP støtte er kompilert inn i kjernen, så hvis jeg var deg ville jeg aktivert det før jeg insallerte mandrake.. I teorien skal bios stille inn irq etc. når den booter, men det er ikke sikkert init er noe særlig glad i det.. Det skader jo ikke å prøve Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Nå er ikke jeg så kjent med Mandrake at det gjør noe, men jeg regner nesten med at PnP støtte er kompilert inn i kjernen, så hvis jeg var deg ville jeg aktivert det før jeg insallerte mandrake.. I teorien skal bios stille inn irq etc. når den booter, men det er ikke sikkert init er noe særlig glad i det.. Det skader jo ikke å prøve Har prøvd både med og uten PnP OS - det helper ikke. Var det det du mente med <<skader ikke å prøve>> ? Installasjon cd'en virket på en annen maskin. Noen andre forslag? Eller må jeg vente til jeg får tak i enten RH 8.0 eller MD 9.2? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Det jeg mente var at det ikke er sikkert at det ville virke.. Ta ut alle kort du strengt tatt ikke har bruk for og proev paa nytt.. Eventuelt saa kan du laste ned RH9.0 herifra Har ikke testet den enda, men det ser ut som om det er riktig.. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Nå er ikke jeg så kjent med Mandrake at det gjør noe, men jeg regner nesten med at PnP støtte er kompilert inn i kjernen, så hvis jeg var deg ville jeg aktivert det før jeg insallerte mandrake.. I teorien skal bios stille inn irq etc. når den booter, men det er ikke sikkert init er noe særlig glad i det.. Det skader jo ikke å prøve Har prøvd både med og uten PnP OS - det helper ikke. Var det det du mente med <<skader ikke å prøve>> ? Installasjon cd'en virket på en annen maskin. Noen andre forslag? Eller må jeg vente til jeg får tak i enten RH 8.0 eller MD 9.2? Eller du kan prøve SuSE... Last ned 18 MB så er du igang :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Ok, så dere mener det ikke er noen vits i å tukle mer med denne versjonen, og heller prøve en annen ver/distrub.? -t|z- Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Ok, så dere mener det ikke er noen vits i å tukle mer med denne versjonen, og heller prøve en annen ver/distrub.? -t|z- Correct! MarcelSB Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Ok, takk til alle som bidro til denne tråden -t|z- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå