TEE Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Mens vi allikevel spikker fliser. Hvor finner du dette med formkrav på en reklamasjon? Jeg ser ikke noe i Forbrukerkjøpsloven som sier at reklamasjon må skje skriftlig. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 ..Etter at jeg leverte inn maskinen har kontakten foregått på telefon og epost. I dag tidlig ba jeg dem bestille nytt hovedkort, til den nette sum av 1100kr. Da har jeg faktisk fått et avslag på 500kr, ettersom de "ikke forsøker å tjene penger på saken". Fikk svar på mail om at det ville bli bestilt, men et servicegebyr på 650kr ville komme på toppen. "1t service for feilsøking og montering av hovedkort." Imponerende! .. Får "nye" sokket 939 kort, helt ned i 300,- kroners klassen, på www.qxl.no. (Kjøpte selv akkurat et sokket 939 HK, 1GB 3200ram, AMD 4000+ CPU og CPU vifte, te 800,- spenn no.. da fatterns PC tok fyket, etter et lynnedslag..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Mens vi allikevel spikker fliser. Hvor finner du dette med formkrav på en reklamasjon? Jeg ser ikke noe i Forbrukerkjøpsloven som sier at reklamasjon må skje skriftlig. Har ikke personlig finlest forbrukerkjøpsloven, med tanke på det formkravet. Men jobber selv i butikk, å tar meg av det meste av service reperasjoner osv.. Å av alle reklamasjonene jeg har vært borti, så er det bare ACER som krever det skriflig i fra kunden. (dvs. at vi fuller ut et skjema for kunden, å kunden signerer på det etterpå, at det er ihennhold til grunnen, feilen og infoen til reklamasjonen hans..) Sender så dette skjemaet med pcen, å vips, så har alle sakene hittil blitt behandlet som en vanlig garanti sak, lel om pcen både har vært 3-4 å nesten 5 år gammel.. Ps. Bær ta med at ACER er det eneste PCmerket vi selger.. .:CyberMan:. Endret 20. desember 2008 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) HP benytter seg også av et reklamasjonsskjema som enten kunden eller butikken fyller ut, men det er stort sett fordi det gjør alt mye enklere å holde styr på med feilbeskrivelser etc. Så vidt jeg vet kan kundene godt levere en VHS-tape der de har tatt opp seg selv lese reklamasjonen, og den vil fortsatt være gyldig :!: For å ta et eksempel, så godkjente vi reklamasjon via e-post der kunden hadde lagt med en video av kvitteringen tatt opp med mobilkamera. Endret 20. desember 2008 av TEE Lenke til kommentar
Otern Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det vi gjør er at kunden skriver under på et service skjema hos oss, så tar vi alt videre. og i min erfaring så krever acer, hp og FS reklamasjons skjema mens PB fikser det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå