Gå til innhold

[Løst]Forstår ikke feilmeldingene i Memtest

Nerowulf

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle prøve ut Memtest for å se om det var noe feil minnet. Grunnen for testen er pga artifacts i spill, og nvlddmkm-melding i vista.

Jeg brukte Memtest86+ v2.10

...men jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre med feilmeldingene. De sier masse rart som jeg ikke forstår noe av.

Cached__RscdMem_MemMap___Cache_ECC___Test__Pass__Errors__ECC Errs

4095M___276M____e820-Std____on____off___Std___1_____221696__0

Tst___pass__failing address___________good______bad_________Err-bits______count

7_____0____00117fab1c4 - 4479.6MB_330e50da__330e10da____000040000_____221799

7_____0____001000c6ef4 - 4096.3MB_da24507f__da24507f____000040000_____221800

Kan noen hjelpe meg? Hva skal jeg gjøre nå?

(edit - beklager, men det er ikke lett å skrive opp systematisk i dette forumet.)

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Gigabyte hovedkort, og jeg tror at standard på spenninga på rammen er satt til å være 1.8V. Så jeg gikk inn i BIOS og satte spenningen til å være +0.4V, siden de minnebrikkene jeg har (tror jeg) skal være på 2.2V. (hvis noen lurer på hva slags speccs PC'en min har, så står det i profilen min.)

Kjører Memtest igjen nå, og så langt så har det ikke dukket opp noen error-meldinger. (kan hende jeg er litt utålmodig, siden den har bare kjørt i 40 min. Men uansett, mye bedre enn sist. For da fikk jeg 221696 error-meldinger på samme tidspunkt)

Et lite spørsmål. Jeg ser nå i Memtest at CAS : 5-7-7-24. Men ram-brikkene mine er for 5-5-5-15, burde jeg endre på dette!?

(edit): Hvordan får jeg endret dette? Finner ikke ut av hvor jeg kan endre på dette. Har hørt at man kan trykke Ctrl+F1, så kommer det opp "avanserte valg". Men når jeg gjør dette så bare blinker skjermen en gang, og ingenting er forandret. Men det er en meny som heter "Advanced BIOS Features", den har alltid vært der. Men jeg kan ikke endre på noe ram-greier der. Eneste jeg kan gjøre der er å endre på boot-option, og noen CPU-greier.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...