Blåbær Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Noen som har hørt gjennom og har noen kommentar til plata? http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article104627.ece Fikk 6 av aftenposten, så litt nyskjerrig på hva det kommer av. Har det kommet noen singler fra plata? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Vi snakker ihvertfall en stor sjangerforandring etter det jeg har hørt av plata. Lite som minner om rap lengre. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Det lille jeg har hørt så er hele plata helt rævva.. Han bruker den irriterende stemmeforvrengeren som den enda mer irriterende T-Pain bruker. Aftenposten kaller uvesenet for "trendy autotune", jeg velger å bruke ord som søppel og Cher wannabe.. Endret 26. november 2008 av Battone Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Må si jeg digger plata. Spesielt Pinocchio Story, Coldest Winter, Love Lockdown, og Heartless. Fete sanger som ikke er klassisk Kanye West, men likevel jævla fett Anbefaler på det høyeste! Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har hørt gjennom plata nå, en del bra, men også noen som jeg ikke likte. Heartless syntes jeg var den beste! Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hvordan i helvete kan han presse ut et slikt album etter Graduation? Det er en skam, gi oss et album på linje med Graduation, så har Kanye bevist at han kan det han driver med. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du likte det ikke?! Enig at Graduation var bedre, men såå mye bedre var det vel ikke? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du likte det ikke?! Enig at Graduation var bedre, men såå mye bedre var det vel ikke? Jeg får frysninger av det du skriver, Graduation er på et helt annet nivå en dette skvipet. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Godt vi ikke har samme smak da Frysninger er kanskje litt å ta i.. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Likte det nye albumet jeg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du likte det ikke?! Enig at Graduation var bedre, men såå mye bedre var det vel ikke? Jeg får frysninger av det du skriver, Graduation er på et helt annet nivå en dette skvipet. Får frysninger av detdu skriver, Graduation er bedre, men 808's and Heartbreak er bra uansett. Lenke til kommentar
Antonio Montana Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Man kan uansett ikke sammenligne dette albumet med de forrige, da det har vært hiphop, mens han nå har switchet over til rnb, uttalte vel noe sånt som at leiligheten hans var for fin til å høre på hiphop i. Var ekstremt skeptisk første gang, og konstarte meg selv for skuffet, men igår kveld fant jeg ut at jeg skulle ta en ordentlig gjennomlytting til og da satt det som et skudd. Musikken passer generelt jævlig bra hvis man ikke gjør noe annet enn å konsentrere seg om selve musikken og ikke alt annet som man vanligvis gjør. 808's and Heartbreak spilles helst liggende under dyna i et mørkt rom mens man lytter instenst. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Man kan uansett ikke sammenligne dette albumet med de forrige, da det har vært hiphop, mens han nå har switchet over til rnb, uttalte vel noe sånt som at leiligheten hans var for fin til å høre på hiphop i. Var ekstremt skeptisk første gang, og konstarte meg selv for skuffet, men igår kveld fant jeg ut at jeg skulle ta en ordentlig gjennomlytting til og da satt det som et skudd. Musikken passer generelt jævlig bra hvis man ikke gjør noe annet enn å konsentrere seg om selve musikken og ikke alt annet som man vanligvis gjør. 808's and Heartbreak spilles helst liggende under dyna i et mørkt rom mens man lytter instenst. Jeg er enig i det du sier her, hvis man klarer å se litt forbi den autotune-driten han har fått dilla på så er albumet helt fantastisk produsert! Love lockdown er en absolutt høydare Men man må som sagt før her omstille seg og se på det med litt andre briller enn de man ser på bl.a. graduation med. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 har ikke sjekka enda, men den høres fet ut. iallfall utifra beskrivelsene. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Graduation eier alt! 808's and Heartbreak var en liten skuffelse, da det var mye mer synging og autotune enn det var rapping.. Likevel har jeg hørt gjennom plata en go del, og syntes Paranoid er best Syntes melodien i say you will er fengende..^^ Ser ikke på kanye som en stor skuffelse pga denne skiva, snart kommer jo blueprint 3 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Etter det jeg har hørt er det et par ålreite låter med veldig god produksjon, men stort sett er det ikke helt min smak. Det har jo forresten aldri vært meningen at rappen skulle stå i sentrum i 808's and Heartbreaks. Endret 18. desember 2008 av ehs5 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Personlig synes jeg albumet er ganske elendig. Det er et par låter jeg takler å høre på, men å spille det i sin helhet ble for mye. Allikevel, kudos til Kanye for å gå nye veier og utforske litt(selv om jeg har lite til overs for auto-tune). Han har gitt oss 3 knallalbum, èn dårlig skive er lov. Satse på at han kommer sterkere tilbake neste gang. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Leste denne tråden i desember og bestemte meg for å lage et innlegg nå når jeg er hektet. Er en litt gammel bump, men får så være. Vel, dette er uten tvil for min del et aquired taste album og jeg er hektet. Liker kanye i utgangspunktet, hørt mye på skolealbumene hans og han har en flow som jeg liker. Det er kanye og jay-z som er de beste i min bok, men skal ikke starte den diskusjonen her. Produksjonsmessig er kanye overlegen. Men dette er ikke et standard kanye-album. Det er ingen automatikk i at om man liker kanye fra før så vil man like dette. Jeg hørte først love lockdown et par ganger på radio, så en fremføring på jimmy kimmel og musikkvideoen på ellen degeneres sitt talkshow (et talkshow som bortsett fra den teite dansingen ofte er ganske bra). Love lockdown er fengende, den har liksom en hook med de trommene som gjør at den setter seg, men det er fort gjort å bli lei av ting som overspilles på radio. Helt greit, men ikke fantastisk. Så satt jeg på et vors på en pub like før jul og hørte svakt i bakgrunnen love lockdown og en del andre ting som var i samme stilen. Skjønte at dette var hele albumet som ble spilt og lyttet litt nærmere og likte noe av det jeg hørte. Fikk fatt i albumet og i løpet av siste uke/helge er jeg totalthektet. Jeg vil anslå at jeg har hørt hele albumet 3x daglig siste uken. Hvis man kobler dette med noen gode assosiasjoner til denne musikken forrige lørdag så er jeg solgt. Men som sagt, dette er ikke likt det han gjør ellers. Produksjonen er fremdeles glimrende. Autotune funker i mine ører og ettersom han synger så og si alt så er dette ikke noe som kan sammenlignes med det han har gjort før. Tekstene er også langt mer love og følelser enn tidligere noe som sikkert i seg selv ekskluderer litt fans, men det er gode tekster og de funker for meg. Jeg har vanskelig for å plukke meg en favoritt men Robocop og say you will er vel sterke kandidater. Jeg synes egentlig at "amazing" er likest det han har gjort før, selv om dette også er sang. Endret 13. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Er helt enig med deg Ekko. Likte det lite fra starten men etter ei stund blei jeg hekta. Nå hører jeg ikke så mye på det, er litt lei det nå Men jeg endte jo selvfølgelig med å loope gjennom resten av albuma hans Edit. Hvis du er fan av kanye bør dere prøve å høre på litt mer ukjente Common og ikke minst rhymefest. Common har 3 supre album, mens Rhymefest har et konge album, Blue Collar. Kanye står bak disse og er med i mange av låtene deres. Blir mer og mer diggbare! http://www.youtube.com/watch?v=pGnYLj4IqhA Endret 13. januar 2009 av JeepersCreepers Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 singlene suger så hardt at jeg orker ikke sjekke albumet uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå