konduktans Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg er 18 år. Jeg må ha noe kult å drikke. Prøvde meg på Jack Daniels, men det smaker rett og slett helt jævlig, og jeg klarer ikke å få det ned - selv om jeg er full. Derfor trenger jeg noe annet kult å drikke, og tenkte å prøve meg på absint. Jeg veit ikke hva det smaker, men kan se for meg at det smaker som en søt blanding av te og underberger(eller jäger). I følge wikipedia smaker den som anis(lakris). Finnes det noen som har erfaringer med absint her på forumet? Hvilke andre, kule drikker finnes det? Øl er litt kjedelig, og jeg er ikke så glad i sprit. Klarer ikke å begrense inntaket så godt når jeg drikker det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Absinth er definitivt sprit. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Med sprit, mente jeg vodka. Altså smirnoff triple eller liknende. Vil en kveld med kun Jägermeister tilsvare en kveld med kun absint? Er det noen som har smakt det og kan anbefale det for meg? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Absint er meget sterk, både når det gjelder smak og innhold av alkohol. En drikk som må nytes i små mengder og blandet med sukker og vann. Det du kan starte med en liten flaske fra polet men en 4-5 cl i seg. Faller den i smak kan du så kjøpe en større. Her i Norge ligger vel styrken på rundt 55%. Smaker er som du sier lakrisaktig. Husk at det ikke er lov til å ta med seg alkhol sterkere enn 60% inn til Norge, så hvis du kjøper det i utlandet må den ligge under denne grensen. Ellers kan du bli tatt for smugling av narkotika (slik jeg forsto loven). Fås opp 70-80% ++ Endret 26. november 2008 av zeltex Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har en flaske absinth kjøpt i utlandet, "orginal", og den er 85%. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Smaker det noe godt da? Er det noe jeg kan kose meg med, eller er det som jack? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Kjøp deg noen rusbrus du. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Drakk absint på 80% da jeg var i Danmark, dæven... Smaker ikke søtt, hvis det er det du tenker på. Meget sterkt!!! Drikk det som shot, maks 2-3. Jeg drakk mye... 6 på en kveld, 3 i kvelden etter. Jeg ble helt vraka. For å være ærlig anbefaler jeg ikke drikken. Lag heller din egen drikk med tyrkisk pepper smak. Min oppskrift er: Halv liter vodka(vikingfjord smaker best) to poser tyrkisk pepper halv liter cola en par spiseskje med sitron(den flaske, husker ikke hva den heter) En tom flaske på 1,5l Knus begge posene(tyrkisk pepper), få alt sammen oppi en tom flaske(1,5liter). Fyll med halvliter vikingfjord og halvliter cola. Så avslutter du med sitron. Når du er ferdig med blanding, så rister du som faen og legg flaska i kjøleskap i en par dager. Det smaker digg!!! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Kjøp deg noen rusbrus du. Æsj. Det og cider er noe av det kvalmeste som finnes. Alt for søtt! Drakk absint på 80% da jeg var i Danmark, dæven... Smaker ikke søtt, hvis det er det du tenker på. Meget sterkt!!! Drikk det som shot, maks 2-3. Jeg drakk mye... 6 på en kveld, 3 i kvelden etter. Jeg ble helt vraka. For å være ærlig anbefaler jeg ikke drikken. Lag heller din egen drikk med tyrkisk pepper smak. Min oppskrift er: Halv liter vodka(vikingfjord smaker best) to poser tyrkisk pepper halv liter cola en par spiseskje med sitron(den flaske, husker ikke hva den heter) En tom flaske på 1,5l Knus begge posene(tyrkisk pepper), få alt sammen oppi en tom flaske(1,5liter). Fyll med halvliter vikingfjord og halvliter cola. Så avslutter du med sitron. Når du er ferdig med blanding, så rister du som faen og legg flaska i kjøleskap i en par dager. Det smaker digg!!! Er ikke så glad i tyrker, men det er verdt et forsøk. Hvilken funksjon har colaen? Blir det ikke kvalmt når den er døvin? Hvor lenge holder noe sånt seg før det blir udrikkelig? Hvor mye skal man drikke på en kveld? 1,5L? Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det holder en god stund antar jeg Min rekord er vel ca to måneder, den smakte like bra. Poenget med cola er åpenbart at den skal dempe vodkasmak, jeg tåler dårlig når det gjelder alkoholsmak. Liker ikke å drikke når det smaker alkohol. Du kan ta mindre cola hvis du vil bli mer full og drite i smak. Du lager ikke 1,5l, men 1l Aner ikke hvor mye man skal drikke i løpet av en kveld, men det er shot. Så Du bør ta det med ro med drikken. 0,5l er vel maks for meg når det er snakk om en kveld. Døvin? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Det jeg mente er at den ikke har kullsyre lengre. Får se om jeg finner noen som kan kjøpe sprit til meg, så lager jeg meg ei flaske. Kan jo rett og slett lage halve mengden, så slipper jeg å ødelegge så mye sprit om jeg ikke liker det. Lenke til kommentar
tmv Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Absinth er digg! Har smakt den norske absenthe 55 en fra tsjekkia på 72 og en kjøpt i spania på 85. Må si den fra tsjekkia på 72 var den beste. Kan blande med litt clubsoda, sitron og is også. Se igjennom filmen From Hell så lærer du hvordan du skal drikke absinthen ren! Har prøvd den måten mange ganger med påfølgende stor fremgang i partyformen! Blir i kanonform, av det. hehe... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 "absinten" i norge smaker som en sterk blanding av fishermanshots, synts ikke den er noe god i det hele tatt er vel 55 % den ligger på rett under den lovlige grensa på 60 %.. drukket absint bla i spania, og det er mye kraftigere saker, er vel mellom 70 og 85 % i dem, men ettersom man brenner den litt så kommer jo prosenten til å synke litt, men du sitter ikke å koser deg med absint, det er en shottedrikk, smaker veldig sterk tyrker shots Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hvis du vil ha sprit til å drikke bart, og samtidig vil "kose deg", så anbefaler jeg en spiced rom eller en jagermeister. En god akkevit hvis du er barsk. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 whiskey såklart det glemte jeg å skrive, synts det er litt stil å drekka det Famous grouse er ikke en altfor dum blended whiskey Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Mye gode forslag. Tror jeg skal prøve å shotte et par ting fremover. Jäger, tyrker, absint og tequila er kandidatene. Whiskey er litt småtøft, ja. Å drikke Jack Daniels rett fra flaska er vel noe av det tøffeste. Bare synd at jeg ikke får det ned med mindre det er iskaldt. Hvis jeg holder meg til f.eks øl på vors og kun shotter f.eks tyrker resten av kvelden, vil jeg bli skikkelig fyllesjuk dagen etter da? Skyr egentlig sprit, for jeg blir så sjuk av det. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Fyllesyke er veldig veldig individuelt, prøv å bruke rikelig med blandevann. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 jack danieles er søple tenessee liker ikke den i det hele tatt, prøv noe bedre, som Chivas Regal - eller som overnenvte favoritten min her Famous Grouse Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Har hørt at famous grouse er god. Er ikke den ganske dyr? Noen i Gjøvik som kjøper ei flaske til meg på lørdag eller? Er bare 18 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) koster vel 240 for 0.5 liter tror jeg det var, 0.5 literen er praktisk på plastflaske, men er jo litt mer stil med glass synts faktisk ting smaker bedre når de kommer fra glass også, dvs 0.7 edit: leif Endret 27. november 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå