Aes456 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har nylig kjøpt nytt hovedkort (ASUS P5Q Deluxe) og lurer på om det fortsatt er noen vits å bruke mitt gamle Audigy 2 ZS, eller om det er like godt lydkort i mitt nye hovedkort? http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=1 Lenke til kommentar
bandit Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Asus kortet har vel Analog Devices ADI2000B 8 channel High Definition Audio Codec with Optical and Coaxial SPDIF som lydchip, har egentlig ikke hørt om det merket før, men hvis det er av tilnærmet samma kvalitet som Realteks HD chips så vil jeg tro du kan droppe Audigy kortet... Lenke til kommentar
antex Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 jeg har mitt hifi system oppkopplet til p5q deluxe lydkortet, det er det dårligste lydkortet jeg har vært borti. lydkortet jeg har i laptoppen er bedre :S hvis du har et greit lydkort fra før villle jeg heller brukt det. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis du bruker digital utgang er det hipp som happ, med analogt er det derimot litt verre. Ellers ville jeg vel av prinsipp styrt unna Creative sine kort, men det er bare meg... Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Har vurdert å kjøpe en PC med P5Q deluxe, for så å koble opp med Z-5500. Er lydkortet på P5Q seriøst så dårlig? Da må jeg gjøre om hele budsjettet for å få plass til et lydkort :/. Høres på mye musikk og er sensitiv til toner osv. Endret 3. desember 2008 av Mhz Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 På Z-5500 hører du neppe forskjell uansett. Jeg ville brukt digitalt til musikk og film, og kobla opp analogt til spill, siden det integrerte lydkortet ikke har dd live/dts connect. Blir en kabel mer enn om du kjørte ren analog, men bedre lyd i musikk og film der det teller mest, og god surroundlyd i spill. Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Høres kanskje helt idiotisk ut, men hvordan skifter man mellom analogt og digitalt? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det gjør man i driveren, er sånn tray-app ved klokka, rimelig enkelt å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå