Flimzes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Tja, noen av dem fulgte med Zalman vf-700alcu led http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306464 , de andre fulgte med en coolermaster skjermkortkjøler. (tilsvarende men ikke fullt så brede)Skal du kjøle minne med dem så setter du bare en på hver chip. Hehe, her er sikkert jeg dum. Men litt usikker på hvordan du setter dem på rambrikkene dine ? Og til høytaler antar jeg at du tar 4 av totalt 6 stk. opp ned under høytalerene?= Sitter lim på undersiden Den store klossen bak er en sånn greie som sitter utenpå nye dvi-kontakter, hadde ikke flere minnekjølere Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skjønner dere ikke at han prøver å avkjøle høytalerene? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skjønner dere ikke at han prøver å avkjøle høytalerene? Skal koble opp vapochillen neste uke Er det ikke ting som smelter inni høytalerne når de sprenger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Haha!! Da kan jeg like gjerne smelte plastposer i former Eller annen plast. Hmm kanskje jeg må på mcdonalds å kjøpe happy meal! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Haha!! Da kan jeg like gjerne smelte plastposer i former Eller annen plast. Hmm kanskje jeg må på mcdonalds å kjøpe happy meal! Hele prinsippet er å få høytalerne opp fra bakken Bare de bitene du lager blir harde nok og relativt små.1*1*1cm f.eks Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skjønner.... skal si ifra om jeg kommer på en god ide : ) Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skjønner.... skal si ifra om jeg kommer på en god ide : ) Tanken er å lage et skille mot vibrasjon og resonnans. Til dette er isopor perfekt, og det er også gratis. Isopor er hovedsaklig luft. Det er derfor meget effektivt til dette bruksområdet. Det kjøle-element tøyset synes jeg var helt dustete, da kan man likesågodt bruke hva som helst, 5-kronesmynt f ex. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skjønner.... skal si ifra om jeg kommer på en god ide : ) Tanken er å lage et skille mot vibrasjon og resonnans. Til dette er isopor perfekt, og det er også gratis. Isopor er hovedsaklig luft. Det er derfor meget effektivt til dette bruksområdet. Det kjøle-element tøyset synes jeg var helt dustete, da kan man likesågodt bruke hva som helst, 5-kronesmynt f ex. Areal og høyde har en del og si også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Tanken er å lage et skille mot vibrasjon og resonnans.Til dette er isopor perfekt, og det er også gratis. Isopor er hovedsaklig luft. Det er derfor meget effektivt til dette bruksområdet. Det kjøle-element tøyset synes jeg var helt dustete, da kan man likesågodt bruke hva som helst, 5-kronesmynt f ex. Jeg skjønner da det! Men hva er vanlige spikes laget av? Metall, plast eller gummi.... Ergo, jeg kan lage en form å "støpe" min egne spikes. Isopor ser vel utrolig sygt ut? Eller klarer du å skjule den? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Under de store høytalerne i stua har jeg svarte tykke gummimatter, ligner på disse http://www.rubberstyle.com/pdf/AV_SENSO.pdf Brukbart anonyme siden foten på høytalerne er svarte. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hele poenget er å hindre bunnplaten fra å ha kontakt med gulvet. Så nei, en isoporplate er ikke spesielt godt egnet, ei heller plater av gummi. MEN hvis du skjærer ut midten av den så det blir en ramme ca. 2-3cm tykk som følger veggene til høyttalerne vil den fungere rimelig bra, hvis den tåler vekten selvfølgelig. Clas har små gummiknotter som du til og med kan skru fast under hjørnene, de gjør jobben helt fint. Jeg har slike under pc'n min til og med da de absorberer siste rest av harddisk vibrasjoner etc. Møbelbutikker har sikkert også div. knotter av gummi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Flimzes: Tar ikke gulvet skade av løsningen din, da det ikke ser ut som du har noen som helst beskyttelse på gulvet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Flimzes: Tar ikke gulvet skade av løsningen din, da det ikke ser ut som du har noen som helst beskyttelse på gulvet? Det er et skrivebord, og høytalerne veier bare 4-5kg. (Bare 5" hehe) Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hele poenget er å hindre bunnplaten fra å ha kontakt med gulvet.Så nei, en isoporplate er ikke spesielt godt egnet, ei heller plater av gummi. Isopor er anerkjent som god og billig løsning. Det er bare å spørre i vei på diverse hifi-forum, dette temaet er diskutert til døde. Du er helt ute på jordet hvis du tror isopor har noe til felles med plater av gummi. Poenget med isopor er at det består hovedsaklig av luft. Plater av gummi derimot er harde tvers gjennom, du vet jo åpenbart ikke hva du snakker om. Isopor er hovedsaklig bare luftbobler og svært lite materiale. Derfor har isopor lav massetetthet, og derfor flyter isopor for eksempel i vann - mens gummiplater ikke gjør det. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. . . Både gummi og isopor har en viss dempende effekt ved at de deformeres under trykk, så ja de har faktisk det til felles. Men under en høyttaler blir det så stor flate som overfører vibrasjoner ned i det den står på at det bare har begrenset effekt uansett om du bruker gummi, isopor eller aerogel Små gummiben eller til og med spikes/kjøleribber/legoklosser plassert under hjørnene på en høyttaler vil alltid være bedre enn isopor eller gummiplater som dekker hele bunnplaten. Det at noe er annerkjent i diverse hi-fi forum, betyr ikke at det virker eller er den beste løsningen. Her er et fint eksempel: Kabelhjørnet Nå venter jeg i spenning på din teori om hvorfor en isoporplate er like bra/bedre enn gummiben plassert riktig. Endret 12. februar 2009 av PL610 Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg bruker Soundcare Superspikes. Selv om jeg i utgangspunktet var veldig skeptisk merket jeg enorm forskjell med disse. Bassen gikk fra å være brumlete og irriterende til å bli stram, fin og rett i magen. Kan derfor ikke annet enn å anbefale. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Og hva kostet disse? Til opplysning får man spikes med underlag (sparer dritdyre skipsgulv) på Biltema til under 200,-. (nærmere 150,-, faktisk) Mer enn dette er det strengt talt idiotisk å betale for spikes. Lenke til kommentar
#1Frodetom Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Jeg har et par B&W bordhøytalere, og i mangel på spikes har jeg satt en blomstepotte med vann under den ene, og tre vannglass med vann under den andre. Og det fungerer utmerket, de kan stå på hule trehyller uten å få den fargen på lyden, bedre bass og diskant. Så, jeg kunne tenke meg å prøve spikes, regner med de virker mere på mindre høytalere. Hilsen Tom Frode Eilertsen, Alta 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå