Green_Monster Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Lurte på om noen hadde noen råd om innkjøp av ny hard disk. Jeg kjøpe maskinen i juletider i fjor og nå er altså den første så å si full. Jeg bruker maskinen til spill og som en home entertaiment center kan man vel si. Den er koblet til tv og stereo anlegg, så jeg spiller av film og musikk såvel som å spille på den. Jeg har ikke lyst til å legg allverden i innkjøpet. Først og frems tenker jeg på harddisk, men om noen som ser denne tråden og ser helt klart at her kan jeg gjøre ett røver kjøp av en oppgradering med få kroner, så ver så god å gi meg tips Specs ligger i signaturen ! Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Ingen som vet om noen bra HDD ? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 *bump* Lenke til kommentar
Imbakekeke Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg bruker min PC på samme måte seg deg, og er litt i tvil hva jeg vil gjøre med mine disker. Jeg har i dag en gammel Samsung P80 160gb disk og en nyere Samsung T166 500gb disk. Slik jeg ser det så er det to typer disker, den ene er raske, små system disker (Raptor serien til Samsung), og den andre er større lagringsdisker (F1 serien til Samsung). Jeg lurer på om jeg er hypp på å kjøpe en egen system disk, eller om jeg skal bare kjøre med ett par F1 disker i raid. Uansett, av den større typen så er Samsung Spinpoint T1 750GB en veldig bra disk. Håper noen andre kan kommentere mer om system disker og lagrings disker. Det kan hende at det er mye å tjene på å ha en egen rask, dedikert system disk til system partisjonen (oftest c:), og en større disk som T1 750GB til øvrige partisjoner. På en annen side så kan man kanskje bare kjøre 2x T1 disker i raid, og at denne setupen vil være absolutt god nok til å ha system partisjonen på samme fysiske disk sammen med de andre partisjonene. Mulig at dette ble ett litt for fyldig svar, men i kort så vil du ikke gjøre en feil med å kjøpe deg en 71 750GB disk. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Akuratt nå har jeg kommet frem til en Seagate 7200rpm.11 1TB Jeg er blitt fortalt at 1TB ofte er kjappere enn en 500, selv om dett blir feil i hode mitt kan det jo alikevel stemme bra om det kommer ann på Cache og størrelsen på den? På søket etter HDD fan jeg også en Samsung SpinPoint F1 1TB. Denne har NCQ støtte som etter hva jeg forstår er et kø system for inhentning av informasjon fra disken. Akuratt om dette gjør noen markant ytels forskjell..(og hvilket chipset genrasjon som støtter NCQ)... er det noen som vet?? Jeg forsøker å styre litt unna Samung også siden jeg fikk flere tips om at akuratt mitt HK hadde noen problemer med å lokalisere Samsung disker, men det kan så klart ha forandret seg, eller at det rettes med en BIOS update. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå