Gå til innhold

Ny pc - under 10 000,-(/m tilbehør)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skaffe meg ny pc, da min laptop tilsynelatende har tatt kvelden..

Jeg er villig til å betale alt opp til 10 000,-

Denne skal hovedsaklig brukes til surfing, film(også 1080p), Adobe PS++, spilling en gang i blant(her er det ikke nødvendig med toppgrafikk).

Overklokking kan vurderes om dette anses som smart.

AMD/Intel er opp til dere.

Av tilbehør skal jeg ha skjerm, tastatur og mus.

Jeg vil fortrinnsvis bestille alle delene fra en nettbutikk, men dette kommer an på hva jeg tjener av ytelse og pris.

Jeg trenger ikke store bundler med delene, så foreslå gjerne alternative deler der prisen er lavere.

Da jeg ikke har funnet kabinett vil jeg gjerne ha forslag til dette også. Helst ikke noe fancy med lys og greier. Jeg vil helst ha et stilrent kabinett, som ikke ser helt plastikk ut. Men luftstrøm og funksjonalitet er selvfølgelig prioritert.

Jeg har også et kabinett stående, Thermaltake Xaser III, men dette har dessverre ingen knapper(min feil), noe som gjør det litt uanvendelig?

Har også fått inntrykk av at prisene har steget som følge av finanskrisen, stemmer dette? Vil det lønne seg å vente til f.eks. etter jul?

Jeg har satt opp et forslag, her vil jeg gjerne ha kommentarer på alt.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87936

Endret av Nosa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser det ut nå da? Har "nedgradert" en del komponenter.

Om det meste ser greit ut nå, lurer jeg på om skjermkortet får plass i kabinettet, og om jeg kan gå over til CrossFire en gang, om behovet melder seg. Dessuten lurer jeg på om CPU-kjøleren får plass der inne, og om den kjøler godt nok. Og eventuelt andre innvendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...