Gå til innhold

堦堤 (asiatiske tegn) i e-post, kan det skyldes virus?

Anbefalte innlegg

堦堤 i e-post. Noen sier at det er virus som er årsaken til de merkelige tegnene som opptrer (noen ganger fra en bestemt avsender) i e-posten min i Outlook 2007. Når e-posten vises i MailWasher (før jeg laster inn i Outlook) så er bokstavene korrekte. Betyr det at det ligger noe svineri på min maskin? Noe som vet hva som kan gjøres? Jeg har Norman Security Suite.

Takknemlig for svar.

Endret av datating
Emnetittelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når tegn osv ikke vises skikkelig så er det dette i 75% av tilfellene en feil med tegnsettet som blir bruk i e-posten og at e-posten ikke inneholder informasjon om hvilket tegnsett det er som skal brukes. I 20% av tilfellene så er det fordi avsender har brukt en skrifttype som inneholder tegn osv som du ikke har.

Lenke til kommentar
HVIS det er virus e.l. som er kilden til problemet, kan du følge veiledningen linket til i signaturen min, og poste loggene her

Tusen takk for tipset!

Jeg har kjørt MBAB - tok hele natta. :ohmy: I følge det prog. er maskinen min gullende ren.

Tenkte å kjøre Comofix også, for ekstra sjekk. Men det prog. oppfører seg ikke som prog. jeg er vant med, så jeg avstår. Jeg kjører i blant Ad-Aware, og tenker at jeg nå etter MBAB-skanningen som rapporterte at ikke noe skadelig var funnet, kan stole enda mer på at jeg ikke har fått virus.

Når tegn osv ikke vises skikkelig så er det dette i 75% av tilfellene en feil med tegnsettet som blir bruk i e-posten og at e-posten ikke inneholder informasjon om hvilket tegnsett det er som skal brukes. I 20% av tilfellene så er det fordi avsender har brukt en skrifttype som inneholder tegn osv som du ikke har.

Tusen takk for den informasjonen!

Han som sender de kryptiske mailene har nettopp byttet til et engelsk tastatur. Det kan virke som det er der årsaken til problemet ligger. Må sjekke ut mer, men kan se ut som det er Times Roman som det skjærer seg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...