enden Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Fikk litt hjelp til å bygge en pc for et drøy år siden, og endelig har jeg tid til å spille Nå viser det seg at pc'n min ikke liker alle spill; det er faktisk ganske mange spill den ikke kan fordra! Det virker som om det er grafikk-tunge spill den ikke liker - jeg spiller civ 3 og sims uten problemer, men UT2, GTA3 Rainbow Six 3 mm kan jeg bare glemme. Standard prosedyre er at spillet starter og alt er perfekt de førske sekundene/minuttene (alt etter som) før jeg på en magisk måte er tilbake på desktoppen uten noe bevis for at spillet noen gang er startet, eller værre: power-supplyen sukker litt og hele d****en rebooter. Har prøvd meg med diverse versjoner av directx, senest v9, og kjørt dxdiag uten å finne feil. Specs: Abit KT7A Hovedkort AMD Athlon 1,4GHz (255 MHz bus) (gjett om jeg har mange vifter...) 512 MB SDRAM PC133 Gainward AGP GeForce2 MX-400 64MB SB Live!Player 5.1 lyd & ellers en masse stæsj Noen som vet? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Din sigg: AMD Athlon 1,4GHz (255 MHz bus) (gjett om jeg har mange vifter...) <== hehe, ja, jeg veit at du har mange vifter, men hvor varm er cpu'en? Jeg har også en TB 1,4ghz, og når den blir for varm, så skjer det ofte det samme som du beskriver her! Har du prøvd med en annen PSU, kanskje den kan være for liten? Lenke til kommentar
norway Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Tregeste SD ram , off då... Men det beste jeg kan komme på er at du må ha di nyeste driverene til skjermkortet ditt , evetuelt patche spilla.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 ZubZerO: CPU'n ligger stabilt på 54 grader, og det burde jo en Atlon tåle. Hva pokker er en PSU??? norway: Bruker de nyeste driverne (med mindre det finnes noe bedre enn detonator til geForce) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 PSU = Power Supply Unit Strømforsyning på godt norsk. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det er nok skjermkortet ditt som er flaskehalsen. Gå inn i skjermkort instillinger og skru av Anti aliasing og anistrophic filtering, sett mipmapping quality ned til spillene blir spillbare. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ZubZerO:CPU'n ligger stabilt på 54 grader, og det burde jo en Atlon tåle. Hva pokker er en PSU??? norway: Bruker de nyeste driverne (med mindre det finnes noe bedre enn detonator til geForce) Velvel, min klikker når jeg kommer på nøyaktig 54 grader, men det er kanskje bare i mitt tilfelle att det skjer.... Hva pokker er en PSU??? <== PowerSupply... Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 sett ned graffikken på det laveste så går det kansje. er nok sansynligvis skjermkortet som stopper deg. geforce 2 mx er ikke akkurat noe særlig å bruke i dagens spill. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 eatshorts: Så du mener at hvis jeg skaffer meg et "litt" nyere skjermkort så bør det løse seg? Sikler etter nyere, men gidder ikke investere i det hvis pc'n fortsetter å klikke. hva skla man med geforce 4 hvis man ikke kan spille... Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hei ! Det koster ikke flesk med et Geforce 4 kort nå om dagen. Sjekk litt rundt på forskjellige webshops, de har ofte ukens tilbud, noe som passer en slank lommebok som din :wink: Lenke til kommentar
southhome Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg har samme hovedkort, KT7A,896 SDram og geforce4 ti4400. Alle nyeste spill går flytende hos meg . Bare skaff deg nytt skjermkort du. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 har publisert en omfattende liste for de som gidder/vil hjelpe: http://www.fundingsrud.net/Report.htm *vil spille Rainbow Six 3* Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Hei ! Det koster ikke flesk med et Geforce 4 kort nå om dagen. Sjekk litt rundt på forskjellige webshops, de har ofte ukens tilbud, noe som passer en slank lommebok som din :wink: Selger du kortet ditt når det er helt ute? :smile: Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Hei ! Det koster ikke flesk med et Geforce 4 kort nå om dagen. Sjekk litt rundt på forskjellige webshops, de har ofte ukens tilbud, noe som passer en slank lommebok som din :wink: Selger du kortet ditt når det er helt ute? :smile: Hei ! Kortet er solgt er jeg redd, se opp for et nytt beist på vei mot min PC om en drøy uke.....he he he Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 til og med gamle pc`n min klarer gta3 128 mb sdram pc133 nvidia riva tnt2pro 32mb ram 800mhz ptIII Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 til og med gamle pc`n min klarer gta3 128 mb sdram pc133 nvidia riva tnt2pro 32mb ram 800mhz ptIII Ikke sant! Derfor jeg lurer på hva som feiler booksen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå