Gå til innhold

Lærling i forsvaret.

admir23

Anbefalte innlegg

Hei jeg bare lurte på en ting. Hvis jeg går som lærling i forsvaret som Industri mekaniker, kan jeg enda bli infantrinist ( er ikke sikker på om dette er rett utrykk) og søke om internasjonal tjeneste?. Og hva må jeg gjøre i såfall for å få dette till?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finnes MASSE annet å gjøre i afghanistan enn å være infanterist.

infanterister er soldater som er ute i gaten og beskytter saker.

kan f.eks nevne:

* Fagteknikere (logistikk, transport, forsyning, samband, ingeniør og våpen)

* Mekanikere (kjøretøy, reperasjon og berging)

* Systemteknikere (SB/EDB)

* Helsepersonell (lege, sykepleier, radiograf, intensivsykepleier, farmasøyt, bioingeniør og tannlege)

* Tolker (dari, farsi/persisk eller Pashtu)

* Fagledere logistikk

du kan komme til afghanistan på ganske mange grunnlag.

har selv vurdert å være med dit ett par ganger :)

Lenke til kommentar
finnes MASSE annet å gjøre i afghanistan enn å være infanterist.

infanterister er soldater som er ute i gaten og beskytter saker.

kan f.eks nevne:

* Fagteknikere (logistikk, transport, forsyning, samband, ingeniør og våpen)

* Mekanikere (kjøretøy, reperasjon og berging)

* Systemteknikere (SB/EDB)

* Helsepersonell (lege, sykepleier, radiograf, intensivsykepleier, farmasøyt, bioingeniør og tannlege)

* Tolker (dari, farsi/persisk eller Pashtu)

* Fagledere logistikk

du kan komme til afghanistan på ganske mange grunnlag.

har selv vurdert å være med dit ett par ganger :)

Høres flott ut, men jeg kan ikke gå mekanisk lærling (LK) og bli infanterist?. Har egentlig ikke lyst å være i et værksted når jeg først er i Afghanistan.

Lenke til kommentar

du skal lære å skru, men tjenestegjøre som kriger?

hørtes noe skummelt ut å sende en mekanikker som ikke kan å krige ut på gaten der det er bomber og granater :p

jeg ville ikke satset på infanteriet uten erfaring, tviler på at du i det hele tatt kan bli det rett etter du har vært mekaniker-lærling.

men, med ett års opplæring eller noe sin infanterist er det godt mulig du kan komme deg ned dit.

edit: er ikke helt sikker på noe av det jeg har skrevet her men...

edit2: dere bør også tenke dere godt om før dere evt. søker, dette er ikke bare morro, det er faktisk krig der.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
du skal lære å skru, men tjenestegjøre som kriger?

hørtes noe skummelt ut å sende en mekanikker som ikke kan å krige ut på gaten der det er bomber og granater :p

jeg ville ikke satset på infanteriet uten erfaring, tviler på at du i det hele tatt kan bli det rett etter du har vært mekaniker-lærling.

men, med ett års opplæring eller noe sin infanterist er det godt mulig du kan komme deg ned dit.

edit: er ikke helt sikker på noe av det jeg har skrevet her men...

edit2: dere bør også tenke dere godt om før dere evt. søker, dette er ikke bare morro, det er faktisk krig der.

Selvfølgelig, jeg er klar over risikoen. Men kan du være så snill og svare på dette. Anbefaler du att jeg går vanlig lære i bedrift og så går førstegangs tjeneste og videre den veien?.

Lenke til kommentar

hvis du absolutt vil bli infanterist i afghanistan bør du kanskje bli ferdig med lærlingtiden og søke deg inn i en eller annen avdeling i forsvaret som driver med slikt

er vel kanskje best å være lærling i forsvaret, men tviler på at det er så relevant da det ikke har noe med infanteriet å gjøre.

enkelt å greit, utdannelsen din som mekaniker har veldig lite å si på at du kan bli infanterist eller ikke, veien til fagbrevet har derfor lite å bety for din fremtid som infanterist.

Lenke til kommentar
hvis du absolutt vil bli infanterist i afghanistan bør du kanskje bli ferdig med lærlingtiden og søke deg inn i en eller annen avdeling i forsvaret som driver med slikt

er vel kanskje best å være lærling i forsvaret, men tviler på at det er så relevant da det ikke har noe med infanteriet å gjøre.

enkelt å greit, utdannelsen din som mekaniker har veldig lite å si på at du kan bli infanterist eller ikke, veien til fagbrevet har derfor lite å bety for din fremtid som infanterist.

Ok, takker veldig mye for flotte svar. Du får ha en god kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...