Gå til innhold

Skript som leser gitt tekst fra gitt ekstern URL

Anbefalte innlegg

Leter etter et skript som skal brukes på en side som skal vise en bestemt informasjon hentet fra en ekstern side.

Har søkt en del, men finner bare spiders og link-checkers osv., ikke helt hva jeg er ute etter.

Slik skal skriptet på siden oppføre seg:

Noen besøker siden, php-skript kjøres, php-skript leter etter en gitt tekst på en ekstern nettside og returnerer denne (teksten) til meg (siden min) for eventuell manipulering.

Tenker at skriptet kanskje burde hente hele den eksterne siden som et html-dokument til min egen side, og deretter foreta søk/manipulasjon for å sile ut informasjonen jeg er ute etter.

Noen som har noen skripts på lager, eventuelt noe som ligner slik at jeg kan customisere selv? Noen som vet noe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leter etter et skript som skal brukes på en side som skal vise en bestemt informasjon hentet fra en ekstern side.

Har søkt en del, men finner bare spiders og link-checkers osv., ikke helt hva jeg er ute etter.

Slik skal skriptet på siden oppføre seg:

Noen besøker siden, php-skript kjøres, php-skript leter etter en gitt tekst på en ekstern nettside og returnerer denne (teksten) til meg (siden min) for eventuell manipulering.

Tenker at skriptet kanskje burde hente hele den eksterne siden som et html-dokument til min egen side, og deretter foreta søk/manipulasjon for å sile ut informasjonen jeg er ute etter.

Noen som har noen skripts på lager, eventuelt noe som ligner slik at jeg kan customisere selv? Noen som vet noe? :)

For å hente en ekstern webside som streng trenger du bare file_get_contents.

Kan deretter anbefale regex for å modifisere teksten, hvis du har tid til å lære. Er vel verdt det etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...