Gå til innhold

Obligatorisk med Hardware spec. i forumet

Anbefalte innlegg

Syns specifikationer i det minsta borde vara i signaturen eller i profilen till den som ønsker hjelp med hw relaterad problem. Tydligen inte alla som førstår att det kan vara en god fordel når man spørr efter hjelp till felsøkning. Det blir även en mindre post där det frågas vad personen har av spec. och utøver det kan man se vad andra har for deler så man kan stille spørsmål om kompatibilitet ved bygging av pc eller liknande.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håller med er om att detta är ett problem i denna kategori, det här är en av anledningarna till att undertecknat inte är lika aktiva där längre. Och kräva att varje användare och lägga till typ information i signaturen är nog lite svårt, eftersom många ofta använda detta utrymme till andra saker och helt enkelt inte vill ha och fördjupa denna typ av information. Inte säker på att de ens vet själva vilken maskinvara de innhar :wee:

Det däremot kan göra är att uppmuntra och användare kommer att få hjälp med sina datorer och läsa här. Denna tråd är en bra indikation på vad du bör i sin presentation om du vill ha hjälp.

edit: Takk til Google Google Translater ;)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Det er mye lettere å kreve at maskinvareinformasjon blir skrevet i de aktuelle trådene. Samtidig er en sikker på at det er den PC-en som blir omtalt som gjelder.

Signaturen skal ikke lide under det at enkelte ikke er flinke til å oppgi hvilken maskinvare de har. Det kan vel sies at feltet for maskinvare brukes for lite, men det er heller ikke lett tilgjengelig og du må klikke deg bort fra tråden for å finne det. Det er mye bedre for enhver bruker om det skrives inn i emnet fra starten.

Maskinvarefeltet skal, i mine øyne, heller ikke være noe som kreves. Forumet brukes til langt mer enn datarelatert hjelp. I tillegg vil ikke det være en fordel for de som hjelper. Brukerene kan unngå å fylle ut den informasjonen man ønsker, de kan fylle ut feilaktig informasjon og en risikerer fort at informasjonen blir utdatert.

Jeg tror det vil være bedre om kravene som stilles i de enkelte kategoriene blir klarere, at folk får bedre hjelp til å finne ut hvilken maskinvare de har og at moderatorene følger bedre med.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Og hva gjør man når det datarelaterte spørsmålet ikke gjelder din egen maskin? Da vil det jo fort kunne føre til misforståelser..

Også må nå tenke på alle de som er på dette forumet av andre årsaker enn data. Skal alle føre opp detaljert info om bilen, båten, musikkanlegget, kjæledyrene, politisk og religiøst ståsted.. Ja dere skjønner hvor jeg vil hen.

Påkrevd info om noe som helst har lite og ingenting for seg.

Lenke til kommentar
Og hva gjør man når det datarelaterte spørsmålet ikke gjelder din egen maskin? Da vil det jo fort kunne føre til misforståelser..

Også må nå tenke på alle de som er på dette forumet av andre årsaker enn data. Skal alle føre opp detaljert info om bilen, båten, musikkanlegget, kjæledyrene, politisk og religiøst ståsted.. Ja dere skjønner hvor jeg vil hen.

Påkrevd info om noe som helst har lite og ingenting for seg.

Må vel si jeg støtter dette innlegget til phax her.
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...