knuti@ Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har fått dette på pc`n, uten at jeg vet hvordan. Problemet er at det kommer opp et vindu med XLGuarder like etter Windowslogoen. Kommer ikke videre fra denne. Kommer ikke inn i selve Windows eller startet noe program. Har prøvd å gå inn i sikkermodus, men finner ikke ut hvordan jeg får fjernet det derfra heller. Norton Antivirus 2007 fungerer jo ikke helt i sikkermodus, men får kjørt et begrenset søk, uten resultat om noe infeksjon. Veldig usikker på hvordan jeg skal få fjernet dette i registeret. Noen som har vært borti problemet, og kan gi meg noen god råd/tips? Venter i spenning, og håper virkelig noen kan hjelpe meg :-) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 last ned combofix (legg det på en minnepenn eller noe) og kjør den fra sikkerhets modus;) cmbofix trenger ingen innstalasjon Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Husk og linke til veiledningen eller gi korrekt info. Ikke alle vet at du har linken til veiledningen i signatur Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Har kjørt "Malwarebytes Anti-Malware" i sikkermodus og den fant flere ting som den fjernet. Jeg prøvde å starte pc`n i vanlig modus igjen, men XLGuarder var der fortsatt. Restartet i sikkermodus igjen og la inn ComboFix og jeg legger ved filen som vedlegg. Har det noe å si hvilken bruker jeg er i når jeg gjør søk/skan? Jeg valgte å gå inn som Administrator når jeg skulle inn i sikkermodus, men når jeg starter opp pc`n som vanlig, så er det bare en bruker som blir valgt (men han har administrator-rettigheter). Legger ved også hijackthis-filen. ComboFix.txt hijackthis_log.txt Endret 26. november 2008 av knuti@ Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hvordan går det problemet? Loggene ser rimlig bra ut nå. Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Var inne på "Fjern og avinstaller progr." under Kontrollpanelet, og fikk muligens fjernet XL Guarder. Skal kjøre litt forskjellige komplette og fullstendige skann/søk for å se om det finnes mer grums. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Du kan fjerne mappa: c:\programfiler\XLGuarder Ellers kan du godt kjøre en skann med mbam i normal modus Endret 26. november 2008 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå