Spragleknas Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei godtfolk! Dette problemet har jeg hatt lenge, men ikke brydd meg noe spesielt om det (betyr ikke mye før man skal kvitte seg med den gamle HDD-en), men nå har det skjedd en kompis også. Bakgrunn: Gammel partisjon med OS (XP) ble slettet. Ellers ble HDD-en beholdt inntakt. Ny HDD inn (samtidig som den gamle) Installerte OS (XP) på ny disk (som ikke "fikk" C:) Resultat: Den nye installasjonen er avhengig av den gamle HDD-en for å starte opp. Antar ad dette skyldes bootsectoren eller liknende (MBR?), men her er mine kunnskaper ikke på topp - derav denne henvendelsen. Så, godtfolk: Noen som tror de ser en løsning på hvordan man skal kunne kvitte seg med den gamle HDD-en, uten nyinstallasjon av OS (ja, XP ) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Ved nærmere ettertanke passer denne bedre under kategorien Forum > Data > Maskinen fungerer ikke. Tar diskusjonen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1040176 Denne kan stenges. Endret 26. november 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du må få skrevet om MBR (master boot record) på den andre disken. Det er den gamle disken som maskinen henter info om hvor den skal boote fra. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Det var det jeg tenkte. Noen tips om hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 MBR er bare en liten del av problematikken. Men ta det i den andre tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå