PgUp Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Er på utkikk etter litt mer voksne, intelligente og originale anime-serier. Er forholdsvis ny til sjangeren, og trenger anbefalinger. Death note er den jeg har likt best hittil. Full metal alchymist fungerte og greit, selv om det kunne bli litt tullete til tider. Er altså ikke ute etter serier som naruto, bleach, one piece osv. Hørt en del om ergo proxy, er det noe å satse på? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ser du har allerede sett Death Note. Har sett en del av Ergo Proxy, men hoppet av etter noen episoder. Skal se resten senere. Anbefaler virkelig Ghost in the Shell. Fantastisk serie. Google it! Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ergo proxy var jeg personlig ikke så stor fan av, men vet mange andre var det. Blant seriene jeg har sett syns jeg den som best faller inn under beskrivelsen din er Monster. Ikke noe tåpelighet i det hele tatt i den serien forøvrig. Den burde du sjekke ut! Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 GITS støttes. Ergo Proxy er bra etter min mening, verdt å teste, og ikke gi opp etter bare et par episoder. Darker than Black Gunslinger Girl 12 Kingdoms Juuousei Mushishi Serial Experiments Lain Texhnolyze seirei no moribito Jeg bare kjapt legger inn linker til noen av de seriene jeg mener er litt mer "voksne". Også får du klikke deg igjennom. Veldig vanskelig å plukke ut noe på så generelt grunnlag som det du legger i første posten. Er f.eks endel gode sportsanimer der ute, alt fra Hikaru No Go til Major og One Outs. Problemet er gjerne at det tar 4-5 episoder før man "kjenner" folk og får et grunnlag for animen, og alt for mange forkaster serier pga de ikke får max action trykt ned i halsen den første episoden. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg anbefaler Neon Genesis Evangelion: Se filmen hos Youtube Serien handler om mer enn bare action, selv om de fleste klippene som ligger på internet ikke er så gode til å vise dette, lol. Definitivt en klassiker innen anime, og animasjon generelt. Handling (kopiert fra Wikipedia): Neon Genesis Evangelion handler hovedsakelig om den paramilitære organisasjonen NERV og deres kamp for å forhindre at byen Tokyo-3 og den såkalte «GeoFront» (en stor rund grotte under byen) under den blir ødelagt av kjempemessige vesener som kalles «Engler». For å få til dette har NERV vervet tre tenåringer som skal styre noen enorme Bio-Mekaniske kamproboter som kalles «Evangelions» i de voldsomme slagene mot Englene. Dessuten er den originale serien produsert med nydelig celle animasjon. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Elfen Lied. det over var en typo, han mete å skrive flag, eller monster. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Elfen Lied var ikke noe for meg. Pervers pinlighet i en kort og ikke så interessant historie Monster derimot virket lovende. Takker for forslag! Lenke til kommentar
mocka Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er på utkikk etter litt mer voksne, intelligente og originale anime-serier. Code Geass er midt i blinken for deg! Utrolig bra - noen av de beste jeg har sett. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Cowboy Bebop er din venn. Etter bare å ha hørt soundtracket og sett åpningssekvensen skjønte jeg at dette måtte bli bra. Jeg ble ikke skuffet! Dette showet tar kaka, og ca 10000 kaker til. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Cowboy Bebop er din venn. Etter bare å ha hørt soundtracket og sett åpningssekvensen skjønte jeg at dette måtte bli bra. Jeg ble ikke skuffet! Dette showet tar kaka, og ca 10000 kaker til. Helt enig, se Cowboy Bebop. Kommer til å bli din nye yndlingsserie! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Trigun er i samme gate som Cowboy Bebop. Dog litt mer fjollete. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Trigun er i samme gate som Cowboy Bebop. Dog litt mer fjollete.De har samme målgruppe kanskje, men Cowboy Bebop er imo mye bedre enn Trigun. Hører fortsatt på musikk fra Cowboy Bebop og har sett serien om og om og om igjen, kjøpte den på dvd etter å ha sett den første gang. Blir rett og slett aldri lei Og det begynner vel å bli 6-7 år siden nå. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Trigun er i samme gate som Cowboy Bebop. Dog litt mer fjollete.De har samme målgruppe kanskje, men Cowboy Bebop er imo mye bedre enn Trigun. Hører fortsatt på musikk fra Cowboy Bebop og har sett serien om og om og om igjen, kjøpte den på dvd etter å ha sett den første gang. Blir rett og slett aldri lei Og det begynner vel å bli 6-7 år siden nå. Les samme gate. Forøvrig er jeg helt enig. Ikke glem filmen. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Cowboy Bebop. Samurai Champloo. Gilgamesh. Det er mine tre store anbefalinger Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hva med Last Exile? Tør påstå det er en tålig seriøs serie, hvertfall pent tegnet, og med en spennende historie. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 er ikke akuratt voksen, intelligent eller orginal:P men det er en bra serie, det er det:P Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Tenkte den var verd å nevne, hvertfall. Lenke til kommentar
Northern_Comfort Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg vet ikke helt hva folk legger i ordene "voksen, intelligent og original", men serien Kaiba er definitivt begge delene. Hvis man forventer sverdslossing eller robotter er ikke dette serien for deg. Ikke at serien ikke er spennende, men det er ikke en ren actionserie på lik linje med mange andre animer. Alle tegningene i serien er veldig "typiske", men det er nødvendig for at serien skal kunne være som den er. Den berører veldig dype eksistensielle temaer og man kan føle at hodet skal eksplodere til tider. Jeg har foreløpig bare sett 5-6 episoder, og jeg gleder meg til å se mer. (Synopsis på engelsk, fra wikipedia) It is now possible to store memory data, so that the death of your body is not actually "death". As memories are stored in databanks, they can be "transferred" to new bodies. Because so-called "memory trading" now occurs, it is now possible to steal memories and illegally alter them. Society has fallen apart as authority has become lost and stagnant. One day, a man awakens in a ruined room. His name is Kaiba. He has no memories, but he does have a pendant with a picture of an unknown woman inside. In the skies are roiling clouds and electrical storms, impossible to pass without losing one's memories; above them lies the elusive realm of the rich and powerful, who barter others' bodies and memories for their own enjoyment and longevity. Below lies a troubled and dangerous world where good bodies are hard to come by and real money is scarce. After suddenly being attacked, Kaiba escapes into space, and during his travels meets all sorts of people and regains his memories. Throughout it, he continues to be troubled by the world's problems, as well as his own existence. And what of the woman in the pendant, Neiro? Det er forøvrig et veldig bra soundtrack i denne serien: Youtube Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ugh, i hated that! faren min kjøpte dvden og siden alle rejecta å se på den med han ble jeg nøtt:P så bare 1 episode, men klarer ikke den artstylen og moodenXD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå