Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan gutter og jenter være venner?

Gjest Guest_camilla_*

Anbefalte innlegg

Men jeg kjenner flere gutter som ikke greier å være venner med jenter fordi de greier som regel å gjøre noe veldig dumt no under en filmkveld eller lignende.

Gjort noe veldig dumt? Den blir for tynn asså. Alle vet vel at guttevenn+jentevenn+filmkveld ender i sex. Og om dem ikke klarer være venner igjen etter det så er dem ikke åpne nok om det. Hvorfor ha sex hvis dem flauer seg etterpå? Skal man ha sex med ei venn bør det føles normalt

Hvor gammel er du egentlig... Har hatt filmkveld forlden en kveld med ei venninne, det startet med film og det endte med å se ferdig filmen og hver av oss gikk til sitt. Begge er i forhold forøverig. Og selv om eg hadde vært singel hadde det sluttet der. Men det er vel kanskje bare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_camilla_*

Og til trådstarter; Hvis du ikke vet om han har dame eller ikke, så prater du tydeligvis for lite med ham :)

Jeg vet selvfølgelig at han ikke hadde dame når vi pratet mye sammen. Men nå er det ca uker siden jeg snakket ordentlig med han sist. Jeg kan jo ikke vite 100 % sikkert at han ikke har dame til dags dato...hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Jeg vet selvfølgelig at han ikke hadde dame når vi pratet mye sammen.

Den skjønte vi alle :)

Men nå er det ca uker siden jeg snakket ordentlig med han sist. Jeg kan jo ikke vite 100 % sikkert at han ikke har dame til dags dato...hvis du skjønner.
Nei, men neste gang du kommer i prat med han, lusk deg inn på temaet sex, si hvor søt og fin og kjekk han er, og spør om han har fått seg en hyggelig kjæreste.

Hvis du går rundt og lurer på hvorfor dere ikke prater så mye sammen, så burde det være lov å spørre forsiktig om grunnen til det :)

Lenke til kommentar
Jeg vet selvfølgelig at han ikke hadde dame når vi pratet mye sammen.

Den skjønte vi alle :)

Men nå er det ca uker siden jeg snakket ordentlig med han sist. Jeg kan jo ikke vite 100 % sikkert at han ikke har dame til dags dato...hvis du skjønner.
Nei, men neste gang du kommer i prat med han, lusk deg inn på temaet sex, si hvor søt og fin og kjekk han er, og spør om han har fått seg en hyggelig kjæreste.

Hvis du går rundt og lurer på hvorfor dere ikke prater så mye sammen, så burde det være lov å spørre forsiktig om grunnen til det :)

Hadde ei jente sagt noe slik til meg hadde jeg garantert trodd at hun fisket etter muligheten til å få seg noe med meg. Er bedr å bare spør om han har fått seg dame siden hun ikke hører noe fra han.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen/svært få jentevenner som jeg ikke finner attraktive. Kjærestemateriale, automatisk nei. Men attraktive, ja. Om jeg får en venninne er jeg utgangspunktet tiltrukket av henne, om jeg ikke blir introdusert til henne gjennom noen andre venner da

1) vil jeg bli god venn med vedkommende, om jeg syns hun er attraktiv.

2) la henne henge rundt oss være hyggelig, men ikke antydige til at jeg ønsker å være vennen hennes, og kun tilbringe tid sammen med henne om andre venner er til stede.

Om jeg får en venninne med en mindre attraktiv venninne så vil jeg ikke se den mindre attraktive som en venn, men kun som en pakke avtale. Jeg må ta til takke med at om jeg skal være sammen med den jeg liker, at den jeg ikke føler meg attraktiv til hører med når man henger i større gjenger. Jenter som er pene, er mye lettere å bli venner med, imo, men venn eller ikke, jeg har fortsatt lyst til å poke dem. Og det er derfor jeg er venn med dem i utgangspunktet. Denne ubevisste trangen. Det er ikke kynisk, det er biologi.

Lenke til kommentar

Gutt med middels utseendet eller mindre + jente med middels utseendet eller mindre = utvikler seg etterhvert til et forhold.

Pen gutt + jente med middels utseendet eller mindre = jenta faller for gutten, men tør ikke si noe pga dårlig selvtillit

Pen jente + gutt med middels utseendet eller mindre= gutten faller for jenta, prøver seg siden han tror hun liker han, og 9/10 ganger failer han.

Pen gutt + pen jente = vennskap

Dette er nå VELDIG grovt, men er sånn ca slik det er :D

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Hva skjer? Kan ikke gutter og jenter være venner, uten at f.eks. gutten tror/håper det skal bli noe mer?

Han innsåg at han var på full fart inn i friendzone, og tok til vettet. Er det noko ein ikkje alltid treng, så er det just another friend (oj det rima nesten..). Har skjedd med meg fleire gonger. Dersom eg skjønar at her blir det ikkje noko, så er det betre å berre bryte kontakten heilt i staden for å få endå ein jentevenn å tørrprate med..

Dette høyrest kanskje litt bastant ut, men gutar vil som oftast ikkje ha jenter som vener. Dei vil knulle dei og gå vidare i livet.

Lenke til kommentar

Jeg har mange jentevenner og er hetro, jeg har jo likt noen av de forskjellige, men ikke alle, jeg synes at de er atraktive hele gjengen. Men jeg har ikke blitt forelsket i alle.

Gutter og jenter kan være venner uten at de MÅ bli kjærester, men det kan godt være de blir det.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt gode venner av begge kjønn uansett utseende osv. Aldri vært et problem. Er man voksen i topplokket og har bein i nesen til å være venner med de man liker å være med, uavhengig av hva andre kan synes om de, så er det ikke noe problem.

Kan utmerket være venner uten å falle for hverandre og. Tiltrekning har ikke bare med utseende og personlighet å gjøre.

Det pen gutt + pen jente maset = :rofl:

Lenke til kommentar

Ei jente og en gutt kan være bestevenner, men i de fleste tilfeller tror jeg nok en av dem har større følelser for den andre enn det den andre har... Sånn er vel egentlig bare naturen...

Gutter som har MANGE jentevenner og veldig få guttevenner kan det bli vanskelig å stole på synes nå jeg da, men er de helt ærlige fra første stund finnes det ikke noe bedre:)

Lenke til kommentar
Tiltrekning har ikke bare med utseende og personlighet å gjøre.

Bare sett igang å nevn andre faktorer.

Lukt? :p

Går mer på tenning da riktignok; som homofil tenner jeg på gutte/mmannesvette og manne"lukt" :)

Men On Topic : Gutter og jenter kan fint være venner uavhenging av legning, men det er jo klart at det lett oppstår "djupere" følelser mellom heterofile gutter og jenter, noe som vanskeliggjør ett reint venneforhold.

Lenke til kommentar
Det høyrest kanskje litt bastant ut, men gutar vil som oftast ikkje ha jenter som vener. Dei vil knulle dei og gå vidare i livet.

Kan gutter bli forelska eller kan de ikke?

Er de sammen med jenta (helt til de finner en ny) kun for å slippe å jakte på "mus" 24/7, eller er de faktisk glad i henne? Veel, jeg kommer iallfall aldri til å tro på det. :wee: Bedre føre var, eller hva det heter.

Men:

Vi kan vel i alle fall slå fast at man sjeldent kan være venner etter å ha vært noe mer?... Jeg har iallfall enda ikke fått det til. I enkelte tilfeller på grunn av gutten, i andre på grunn av meg. Har det aldri vært noe seksuelt inne i bildet er det noe helt annet, selv om jeg (begge?) fantaserer om både det ene og det andre om de fleste.

Endret av marlboro!
Lenke til kommentar
Det høyrest kanskje litt bastant ut, men gutar vil som oftast ikkje ha jenter som vener. Dei vil knulle dei og gå vidare i livet.

Kan gutter bli forelska eller kan de ikke?

Er de sammen med jenta (helt til de finner en ny) kun for å slippe å jakte på "mus" 24/7, eller er de faktisk glad i henne? Veel, jeg kommer iallfall aldri til å tro på det. :wee: Bedre føre var, eller hva det heter.

Men:

Vi kan vel i alle fall slå fast at man sjeldent kan være venner etter å ha vært noe mer?... Jeg har iallfall enda ikke fått det til. I enkelte tilfeller på grunn av gutten, i andre på grunn av meg. Har det aldri vært noe seksuelt inne i bildet er det noe helt annet, selv om jeg (begge?) fantaserer om både det ene og det andre om de fleste.

Hannkjønn blir til de grader forelska. Hannkjønn ofrer glatt livet sitt for den kvinnen han elsker! Menn velger kvinner som de elsker, kvinner velger menn som kan gi dem det de trenger (penger).

ellers så har du helt rett i det du skriver ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...