Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan gutter og jenter være venner?


Gjest Guest_camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_camilla_*

Jeg ble kjent med en gutt gjennom en annen gutt jeg kjenner for over et halvt år siden. Vi ble veldig gode venner, og siden vi bor i samme student-blokk så var vi mye hos hverandre, dro på fester sammen, osv. Jeg har kjæreste, og det har han visst før han ble kjent med meg, så jeg har kun sett på han som en venn hele veien, og jeg har følt at han har gjort det samme, selv om jeg syns han har kommet med litt vell mange komplimenter noen ganger...

 

Det som er greia er at han ikke gir lyd fra seg lenger. Jeg vet han ikke har fått seg dame, eller noe lignende. Jeg syns det er ltit trist, for jeg savner han som en venn, og jeg syns det er rart han plutselig bare later som om jeg ikke fins lenger.

 

Hva skjer? Kan ikke gutter og jenter være venner, uten at f.eks. gutten tror/håper det skal bli noe mer?

Jeg syns bare dette er så rart. Jeg burde nok snakke med han en dag. Jeg er 20 år og han er 22.

 

 

Takker for evt. svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble kjent med en gutt gjennom en annen gutt jeg kjenner for over et halvt år siden. Vi ble veldig gode venner, og siden vi bor i samme student-blokk så var vi mye hos hverandre, dro på fester sammen, osv. Jeg har kjæreste, og det har han visst før han ble kjent med meg, så jeg har kun sett på han som en venn hele veien, og jeg har følt at han har gjort det samme, selv om jeg syns han har kommet med litt vell mange komplimenter noen ganger...

 

Det som er greia er at han ikke gir lyd fra seg lenger. Jeg vet han ikke har fått seg dame, eller noe lignende. Jeg syns det er ltit trist, for jeg savner han som en venn, og jeg syns det er rart han plutselig bare later som om jeg ikke fins lenger.

 

Hva skjer? Kan ikke gutter og jenter være venner, uten at f.eks. gutten tror/håper det skal bli noe mer?

Jeg syns bare dette er så rart. Jeg burde nok snakke med han en dag. Jeg er 20 år og han er 22.

 

 

Takker for evt. svar:)

 

Han var nok bare lei av å være kun en venn, og ga opp hele prosjektet ;)

Lenke til kommentar

Den enkleste måten å ha guttevenner på er om man ser mindre pen ut. Stygge jenter havner lettere i vennebåsen hos gutter. Ser man grei ut eller bedre, så vil sånne ting som du opplevde skje.

 

Jeg syns selv at det blir en utfordring å få meg guttevenner, pga det du beskrev. Alltid skal en eller annen hinte inn på mer intime/seksuelle detaljer. Irriterende. Har vurdert om homofile gutter ville fungert bedre :p

Lenke til kommentar

Det er et visst antall venninner jeg kan ha.

 

Jeg har dama til bestekameraten min. (Og egentlig stopper det der, men jeg drar det videre.)

Så har jeg barndomskameraten min, som er sammen med noen.

Så har jeg en eller to (chatte)venninner.

 

Alle, som i en perfekt verden, er opptatt.

 

Det er et visst antall av de jeg orker å prate med, når jeg selv er singel.

 

Ja, jeg har hatt seksuelle tanker og fantasier og hatt forhåpninger om at noe skulle skje - dersom de også var single.

 

Og til trådstarter; Hvis du ikke vet om han har dame eller ikke, så prater du tydeligvis for lite med ham :)

Lenke til kommentar

Gutter er nokk desverre biologisk innstilt på å forplante seg med så mange som mulig. Er sikkert mange gutter som ikke ville turt å ha sex med en jentevenn for å ikke ødelegge vennskapet, men jeg tror du må lete lenge (eller være heidundranes stygg) for å finne en sånn en :)

 

Jeg holder med Brutal_Mann her jeg. De alllller fleste gutter har nokk sex-fantasier om de fleste jentene de kjenner :p

Lenke til kommentar
Gjest jambojambo
Jeg ble kjent med en gutt gjennom en annen gutt jeg kjenner for over et halvt år siden. Vi ble veldig gode venner, og siden vi bor i samme student-blokk så var vi mye hos hverandre, dro på fester sammen, osv. Jeg har kjæreste, og det har han visst før han ble kjent med meg, så jeg har kun sett på han som en venn hele veien, og jeg har følt at han har gjort det samme, selv om jeg syns han har kommet med litt vell mange komplimenter noen ganger...

 

Det som er greia er at han ikke gir lyd fra seg lenger. Jeg vet han ikke har fått seg dame, eller noe lignende. Jeg syns det er ltit trist, for jeg savner han som en venn, og jeg syns det er rart han plutselig bare later som om jeg ikke fins lenger.

 

Hva skjer? Kan ikke gutter og jenter være venner, uten at f.eks. gutten tror/håper det skal bli noe mer?

Jeg syns bare dette er så rart. Jeg burde nok snakke med han en dag. Jeg er 20 år og han er 22.

 

 

Takker for evt. svar:)

 

La meg introdusere deg for et gammelt ordtak:

Jenter kan være venner med gutter, men gutter kan ikke være venner med jenter - hvis ikke de er skeive.

 

Da skjønner du jo hvorfor det er flere kvinner enn det er menn på London, oslos største homsebar. Ingenting er tilfeldig her i verden.

 

Men hvorfor er det slik; at gutter ikke kan være kompis? Ikke spør kjæresten din ihvertfall, da blir dere bare uvenner..

Lenke til kommentar

Puff det går vel ann og ha jentevenner, dama til bestevennen osv.. :p Men ja, spøk til side er faktisk veldig vanskelig for oss gutter å ikke tenke lengre enn bare venner, og siden dere jenter sitter med all makt (ikke si det til noen at jeg sa dette) så håper vi nok i all evighet at dette skal gå vår vei.. Han har vel som mange andre av oss ikke taklet å være rundt deg uten å få noe mer enn ett smil, så han gikk heller med stiil! hoho! :)

Lenke til kommentar

Jeg er selv en gutt på 19 år med fler jente venner enn gutte venner, er hetroseksuell og er sikker på min egen legning.

 

Det har selvfølgelig hendt at jeg har hatt drømmer om vennine mine, men det har ikke betydd noe som helst i det hele tatt. Er egentlig bare morsomt! Jeg har også opplevd å fått en melding eller to på morgen hvor en eller annen vennine har sagt at hun har drømt om meg også, og da har vi egentlig bare ledd av hele greia. Jeg mener at det ligger i vårt instinkt å tenke slik, og det er på den måten vi finner ut om vi vil mer eller ikke.

 

Men jeg kjenner flere gutter som ikke greier å være venner med jenter fordi de greier som regel å gjøre noe veldig dumt no under en filmkveld eller lignende.

 

EDIT: Det virket jo som om han hadde litt følelser for deg, og derfor kuttet kontakten fordi du ikke følte det samme mot han. Hvorfor ikke bare spørre han? Hvis han har vært/er en god venn så burde dere kunne snakke om det?

 

Lykke til! :)

Endret av nikrus
Lenke til kommentar
Men jeg kjenner flere gutter som ikke greier å være venner med jenter fordi de greier som regel å gjøre noe veldig dumt no under en filmkveld eller lignende.

Gjort noe veldig dumt? Den blir for tynn asså. Alle vet vel at guttevenn+jentevenn+filmkveld ender i sex. Og om dem ikke klarer være venner igjen etter det så er dem ikke åpne nok om det. Hvorfor ha sex hvis dem flauer seg etterpå? Skal man ha sex med ei venn bør det føles normalt

Lenke til kommentar
Men jeg kjenner flere gutter som ikke greier å være venner med jenter fordi de greier som regel å gjøre noe veldig dumt no under en filmkveld eller lignende.

Gjort noe veldig dumt? Den blir for tynn asså. Alle vet vel at guttevenn+jentevenn+filmkveld ender i sex. Og om dem ikke klarer være venner igjen etter det så er dem ikke åpne nok om det. Hvorfor ha sex hvis dem flauer seg etterpå? Skal man ha sex med ei venn bør det føles normalt

Uenig, jeg har hatt 3 filmkvelder denne uka, alle med venniner, ikke blitt noe som helst sex. Og det har heller ikke vært noen baktanker fra min side.

Endret av nikrus
Lenke til kommentar

Nei, de har ikke vært skuffet. Langt ifra :) Og ja, hver dag. Jeg er en filmentusiast. Og alle med forskjellige venniner, den ene dagen var det riktig nok 2 av de. Og jeg tror ikke de syns det har vært kjip i og med at de gjerne blir med flere ganger, og har vært med flere ganger før. De vet hva de kommer til, når de kommer til filmkveld hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...