Gå til innhold

Hva betyr USA for DEG?

Leppetroll

Anbefalte innlegg

Har, som mange andre her, at svært ambivalent forhold til USA. Jeg har bodd i vestlige Canada, som er veldig likt som suburban USA som du ser på TV, og digger amerikansk kultur. Liker countrymusikk, liker hollywood, og alt i mellom! Men likevel er jeg så mot de amerikanske politiske systemene som det går ann å bli. Ganske interessant spørsmål, egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA= "biggest in the world", snille våpenlover,rimelige biler,hus og datakomponenter,skytekåte politifolk,nydelige golfbaner,baseball,basketball og football (superbowl),hamburger,big burps og beef jerky,skolemassakre,minimal kunnskap om andre land,dårlig helsetilbud og stort skille mellom rik og fattig,redneck south,wetbacks og veldig høylytt prat amerikanere imellom.

Lenke til kommentar

Forbinder USA med et verdenspoliti og et land som alltid skal bry seg med alt, men som egentlig bare er ute etter å beskytte sine egne intresser. Ellers så er det jo også et land som bringer mye positivt med seg, teknologi, underholdning osv.

Lenke til kommentar

Jeg liker USA, og skal der til sommeren. Gleder meg som en liten unge :D

Forbinder det med at "stort er bra". For noen dager siden kom det en amerikansk coach og lærer i engelsk timen.

Jeg er sikker på at hvis alle lærere i verden hadde vært som han, hadde verden blitt et bedre sted!

Men han snakket litt om at i USA mente alt for mange at stort er bra, men at det ikke egentlig er sånn.

Imo: stort er bra :D

Lenke til kommentar
Hmm

Rettsystemet til USA og generelt: http://itavisen.no/sak/795897/Mister_l%C3%...er_popup-uhell/ ( kunne fått 40år i fengsel )

ellers

- Fatpeople

- Burger

- Fanatikere!

- healthcare

- Økonomi

+

rettsystemet i USA er et sirkus, spesielt når det kommer til erstatningsrett.

et ektepar måtte betale erstatning til en skurk som ranet huset deres fordi han gled på gulvteppet og brakk lårhalsen under sin flukt. skurken fikk da fengsel som straff,men fikk erstatning for det brukne benet.

ellers så har vi det velkjente kaffekopp uhellet på Mcdonalds. en servitrise sølte kaffe. litt av kaffen skvalpet over hånden til en dame som senere påberopte seg erstatning som Mcdonalds måtte betale.......summen kom på ca.20mill norske kroner for en lettere skolding av hånden.

sorry for OT

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

mhm, husker de sakene ja. Helt latterlig. Det samme gjelder når det kommer til musikk.

Var en jente på 14(kan godt ta feil med aldern) som måtte betale rundt 20.000 pr sang.

EDIT: Andre ting:

- Våpenloven demmes :D

- Billappen

- Hollywood / skuespillere

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Jeg har et nokså negativt forhold til USA. Selvfølgelig er det jo fornuftige folk der også men det er noe med denne amerikanske holdningen jeg ikke liker. Disse sitatene summerer vel opp det meste.

"They want to put street criminals in jail to make life safer for the business criminals. They're against street crime, providing that street isn't Wall Street."

"God bless America. Once again I saw to myself respectfully what the fuck does that mean? God bless America? Is that a request? Is that a demand? Is that a suggestion? Politicians say at the end of every speech, as if it was some sort of verbal tick that they can't get rid of .... Listen, there are over 200 countries in the world now. Do these people honestly think that 'god' is sitting around picking out his favorites? ... Why would god have a favorite country? And why would it be America out of all the countries? Because we have the most money? Because he likes our national anthem? Maybe it's because he heard that we 18 delicious flavors of classic Rice-a-roni.... It's delusional thinking. Military cemeteries around the world are packed with brainwashed dead soldiers who were convinced god was on their side."

"It's called the American dream because you have to be asleep to believe it."

Lenke til kommentar

- Feite

- CO2 bomber

- arrogante/selvopptatte

- Krigsglade

- Fake smil

- McDonalds

- Ukontrollert våpenlov

- Mange som ikke forholder seg til evolusjon (Tror du på kreasjonisme eller hva de kaller det er mann skutt i hode eller så har man blitt sterkt manipulert)

Det jeg ramset opp er ikke sannheten :)

Finnes mange hyggelige og ikke feite amerikanere der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...