McMuffin Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har hatt et ekstremt irriterende munnsår i munnviken i ca 3 uker nå. Hver gang det virker som om det skal gro, sprekker det opp igjen. Har prøvd sinksalve, uten effekt. Noen tips til hvordan jeg kan få bukt med dette? Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg har akkurat det det samme. Forbannet er det. Det hjelper med lypsyl, slik at det er fuktig og ikke sprekker. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det hjelper med lypsyl, slik at det er fuktig og ikke sprekker. korrekt. mitt munnsår forsvant etter 3-4 dager takket være lypsyl. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Da må jeg ha en mutert Tsjernobyl - variant. For mitt forsvinner ikke, Lypsyl/sinksalve til tross... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Prøv Vitamin tilskudd. Spesielt Vitamin B6 (pyridoxin). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Høres sikkert sprøtt ut, men en venninne av meg hadde munnsår hele tiden når vi var mindre, og hun tok tannkrem på såret så det "tørket ut". Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ja, det har jeg også hørt skal hjelpe. Har testet det selv. Det funket. Man kan også prøve honning på såret. Honning har en del stoffer i seg som ofte brukes i lypsyler. Men ren honning funker visst bedre. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Hmm, skal testes! Flere innspill? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Vademecum! Svir som faen, men hjelper bra! Gjorde dette selv når jeg hadde munnsår, ta en kork med det i munnen, så skyller du gjennom hele munnen med det; p Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Aciclovir er det eneste som funker effektivt mener nå jeg. Den tar knekken på herpesviruset (hvis det er dette du har da, regner med du har munnsår, og ikke sår på munnen). Men det er viktig å være tidlig ute om man skal bruke dette, nytter ikke å komme to dager etter (funker litt, men mye dårligere). Good lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå