Gå til innhold

Skal mekke anlegg til kompis for ca 20 tusen.


Anbefalte innlegg

Noen som vil komme med forslag? Det skal være 5.1. Jeg vil ha en reciever som forsterker høytalerne. Som har Dolby Digital og DTS og gjerne andre også. Høytalerne har ikke noe å si men bare de er gode. Gode kabler. Stativer for bakhøytalerne. Det er vel det. Best om det kommer fra hifiklubben eller noe som man får tak i Oslo. Hvis det går ann i asker eller sandvika enda bedre.

 

Dette oppsettet krever montering på egenhånd men gir mye ytelse og glede for pengene. Det er ekstra stas i å investere i noe en kan sette sammen selv, og ha glede av det i mange år etterpå.

 

Front

2x Dynabel S23

Senter og bakhøytalere

3x Dynabel C11

(Aktiv) Sub

1x Dynabel Phobos, kan senere utvides med enda en av samme type

 

Helt ærlig så tror jeg ikke det er behov for noen sub til dette oppsettet, jeg ville startet uten og heller lagt det til siden hvis det skulle være behov for det. Fronthøytalerene har 2x 10" elementer som du både hører og føler godt på kroppen. En aktiv sub er uansett enkelt å legge til senere, mange venter med å kjøpe sub med en gang for å dele opp utgiftene litt samtidig som de får en oppgradering å glede seg til senere.

 

Jeg ville satset på å kjøpe effektforsterker, du skal ikke ut med mye penger for en 2x200w effektforsterker om du er villig til å importere. Da får du mye kraft i fronthøytalerne, det er greit når en hører på musikk med høyt volum.

 

En av grunnene til at jeg anbefaler effektforsterker er at du da kan fokusere på å betale penger for teknologien i surround-receiveren mens du får all kraften du trenger fra effektforsterker. Bakhøytalere og senter trenger ikke samme kraften som fronthøytalere likevel. Jeg kom frem til at dette var kostnadseffektivt.

 

Dynabel-høytalere fåes kjøpt fra eltek.no, jeg mener de holder til i Oslo en plass. Importerte varer tar omtrent 2-3 dager med post til Oslo fra de fleste nettbutikker, men det kan ta tid å få sendt varene. Butikken jeg importerte fra hadde ikke et lager med alle varer men fungerte istedenfor som en mellommann, de bestilte fra en annen leverandør og sendte videre når de mottok varene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ikke skulle bevart center høytaleren men kjøpe en helicon center for 15 tusen. Hadde det vært noe vits? Den hadde ihvertfall blitt heftig vocal men til resten av systemet hvordan ville det blitt? Dette ville være noe jeg kanksje ville kjøpe etter at jeg har hatt anlegget en stund.

 

Snakker du fortsatt om samme oppsettet? For hvis du skal bruke 15 000,- på centerhøyttaler så er det ikke mye igjen til resten av annlegget... :blink:

Lenke til kommentar

Høytalerne burde stå i stil til hverandre og levere det samme lydbildet. 15k til senter er jo bare tull hvis totalpakken skal koste 20k, mulig jeg har misforstått noe.

 

Jbl es80 + hk avr255 hørtes ikke dumt ut. Da får du 3000 igjen til kabler, bananplugger og ett par blu-ray filmer.

Lenke til kommentar

Kan noen av dere finne ette sted jeg kan kjøpe en onkyo forsterker til 35 tusen? Jeg har bestemt meg for å ikke bare doble men triple prisklassen av det neste anlegget jeg skal kjøpe meg etter jeg har hatt dette jeg har nå en stund. Jeg finner bare onkyo til 20000 ikke 35. Noen som kan hjelpe? Kanksje det beste hadde vært å kjøpe denne:http://www.stereofil.no/produkter/images/hjemmekino_elektronikk/onkyo_tx_nr906.jpg og en forforsterker eller effekt forterker til ca 15 tusen? Eller hva? Noen ideer? Jeg kan skaffe pengene uten noe problem. Så det har ikke noe med det å gjøre. Jeg skal bare bevare og nyte det jeg har nå en stund til.

 

Noe fra den andre tråden som ikke ble svart på: Jeg har faktisk lyst til å kaste bort masse penger bare fordi jeg er så sta med å ha ett cv anlegg. Men det blir værtfall ikke første priori. Nå skal jeg kjøpe ett par til concept 6 høytalere koble til en effekt forsterker til 5000 så driver den fronten. Det vil funke det eller? Jeg har både a og b på front tilkobling og pre out front. Men blir det noe bra? Vil tingene fungere skikkelig?

Endret av SxTxRxIxFxExR
Lenke til kommentar
Heftig reciever det der men er litt for dyr.

 

Det Phax forseslo var antagelig en spøk(?). Du er veldig uklar på hva du skal ha. Først skal du lage et anlegg til en kompis, deretter skal du ha en forsterker til 35k?

 

Ønsker du noe mer hjelp her på forumet så må du lage en oversiktlig og ryddig tråd der du besvar følgende spørsmål: Hva slags anlegg ønsker du? Hva ønsker du å betale? Hvordan Rom skal du ha det i du? Har du noe fra før? og hva skal anlegget brukes til?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...