NuB Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Har satt opp en ny pc og tatt i bruk den digitale kabelen. Bildet ble plutselig veldig lyst mye svakere på kontrast (det rutete mønsteret på hardware.no forsvinner f.eks). Dette kan jo ikke være meningen, for alle påstår jo at DVI-kabel skal gi et bedre bilde. SÅ jeg prøvde å legge inn skjermens drivere. Men dette vil ikke WIndows XP la meg gjøre. Dette er noe jeg har opplevd ofte med drivere. Windows vil ikke la meg spesifisere akkurat hvor driveren skal hentes fra (fra disk, den fulgte ikke med på cd). Hver gang jeg prøver "Ikke søk. Jeg vil velge selv hvor den skal innstalleres fra" så bare installerer den Microsoft sin egen driver automatisk. Hvis jeg derimot velger at den skal søke, kan jeg spesifisere at den skal søke i mappa der Acer-driveren ligger, men da får jeg bnare beskjed om at Windows ikke finner noen drivere som passer bedre enn den som allerede er innstallert. Hva vet de om det? Jeg vil bruke den driveren som er laget spesielt for skjermen. Edit: Det er noe muffens her. Jeg må skru kontrast helt ned til rundt 30 for å se rutenettet på siden her. Default ligger kontrast rundt 50, og ved bruk av den gamle maskinen, viste rutene tydelig ved det. Kan det være noe med XPs monitordrivere? Nå dukker det pinadø noen svake striper som ruller opppver skrivebordet også (naboens ekstreme bass?), best å gå en tur før man blir gal. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Hva i all verden kommer de rullende stripene av, trodde det var et crt-fenomen...ser de bare av og til men de var der aldri på den gamle maskinen. Lenke til kommentar
aceman Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har en Acer FP 751 og regner med at fremgangsmåten er den samme Jeg bruker analog kabel. Gå monitor<properties<driver<update driver<list of specific driver<dont search. i will choose< kryss vekk "show compatible hardware" og velg "standard monitor types" og "plug and play monitor" og< have disk. Let så frem driveren og monitortypen endres! Knotet en del før jeg fant det ut... Veit at detaljer blir borte hvis kontrast og lysstyrke stilles for høyt, men det var litt drøyt det du måtte gjøre. Min står på 78 og 73 (c-B) Prøv analogkabelen igjen hvis det ikke blir bedre etter at driveren blir lagt inn Lenke til kommentar
NuB Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Takk, nå skjønner jeg hvordan man skal tvinge Windows til å akseptere drivere. Ser eller ingen forskjell med den nye driveren, bildet blir for lyst og lit kontrastert med DVI-kabelen, og siden man ikke kan stille inn dette når man har DVI-kabelen i bruker jeg heller den vanlige. Noe som er litt rart er at under "Auto and Input Select" på skjermegenskaper-OSD-en er det valg som "Use analog input" og "Use digital input" og det er førstnevnte som er markert med rødt, men det er ikke mulig å stille den over til "digital". Har ikke så stor tro på at det skal ha noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå