Gå til innhold

Synspunkter på støyreduserende hodesett

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg berre lurer litt på ein ting når det gjeld støyreduserende hodesett. Dei som fanger opp støyen og sender motbølger om eg har forstått det rett.

Er desse farlege for hørselen i og med at dei genererer lyd som fjerner lyd om dykk forstår?

Har dykk konkrete anbefalinger? Kjem gjerne med dei.

Eg tenkte no på Bose sine QuietComfort men dei koster blod. Kanskje mer enn dei smaker.. Eg har allerede Bose In-Ear og er strålande fornøyd. Men også desse kosta ein del.

Edit: Feilpostet - rapportert! Beklager.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, då trur eg heller eg gjer det.

Veljer eit mer lukka hodesett. Nokre konkrete anbefalinger? Eg har Bose sine proppar no, dei er suverene; men eg må ha det alt for høgt. Eg treng eit headset så om ikkje drep totalt men iallefall fjerner støy til ein viss grad når eg sitt på bussen (somregel her eg bruker dette).

Takk for svar :)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Jeg har lang og god erfaring vil jeg påstå med hodetelefoner og jeg tør anbefale Beyerdynamic DT 770 på det absolutt varmeste.

Synes du det blir for dyrt så finnes det alternativer, men dette er helt klart det beste nesten uansett pris. Jeg prøvde ett sett med Denon Studio hodetelefoner til 5 høvdinger og jeg likte 770en bedre.

Lenke til kommentar
Men er det ikkje frykteleg stort å ha på seg på bussen til dømes?

Jo, en omsluttet lukket hodetelefon er stor. Jeg skjemmes litt for å gå med min AKG 271 på bussen. Men dette er mye hvordan du føler andre seg deg, nå har jo hodetelefoner (gjerne litt store) blitt trendy.

Du kan jo fortsatt ha en lukket hodetelefon som ikke omslutter øret, men jeg har hørt at disse modellene ikke isolerer så godt og ikke er de mest behaglige.

Lenke til kommentar

Heya!

Støyreduserende hodetelefoner! Se på IEM(In-ear moduler) om du takler det da. Har prøvd DT770 PRO saken, da broren min har den..

Jeg må innrømme jeg ble skuffet over lyden, den var kanskje klar, men det var ikke noe liv i den.

Nå prøvde jeg ikke det settet lenge, så kan ikke komme med noen lang utgreining, men første inntrykket var ikke så bra.

Jeg ville hørt dem i butikk før du kjøpte isåfall.

Ellers ja, IEM, de demper det meste av støy, avhengig av hvilken plugger du kjøper så demper de mellom -20 og -30db.

Om du vil bruke litt penger så skal sennheiser ie 8 være bra, samt Klipsch image x10, som selges for halv pris fra klipsch sin hjemmeside atm, men da må du ha bekjente i usa som kan motta å sende videre til deg..

Ellers så kan vel shure være å anbefale, jeg har ett shure e3c headset, som gir ganske så klar lyd, samt god støyisolasjon, men det er overpriset i norge, samt en utgått modell.

Det har også blitt sendt til reparasjon 2 ganger på 3 måneder.. Så kjipt det, vistnok er det uvanlig..

For rimligere ørekanalsplugger så kan du jo se på AKG k324p, jeg liker det meget godt, men vær obs på prisen om du kjøper, den varierer veldig fra sted til sted..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...