Kurume Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Vurderer å kjøpe meg en billig kinascooter for å kjøre fra a til b. Blir mest bykjøring. Noen som har erfaringer med TMS Classic eller har noen andre tips til andre bllige scootere? Lenke til kommentar
reds Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Regner med det går bra med lite kjøring i byen. Er ikke toppkvalitet. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Akselerasjonen er helt elendig, det samme er toppfarten og bånndraget. I oppover bakker går den så vidt framover. CPI er jo sånn middelmådig merke med noen modeller som er bedre enn andre. Hadde heller gått for det. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Toppfarten er ikke så værst til å være orginal da. Men alt annet er søppel. Jeg synes den er helt forferdelig å kjøre, dårlige deler som tåler lite. Ventilene må også justeres en liten stund etter du har kjøpt den, som koster litt. Jeg ville ALDRI kjøpt en sånnen scooter, med mindre jeg skulle bruke den som herjesykkel. Får litt trim til de også, men tror ikke de går så voldsomt.. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 kor får du trim til dem? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har litt her. http://www.speedline.dk/scooter/products.php?Category=2 Vet om andre sider som har alt du trenger, men husker ikke navnet. Har eff.anlegg osv. Fikk det fra Youtube, er en gruppe som driver å trimme disse 4-takterene. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Gå heller for en brukt merke-sykkel, den har du lengre enn en slik dass Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Gå heller for en brukt merke-sykkel, den har du lengre enn en slik dass Støttes av erfaring. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Har kjøpt en TMS sykkel selv, (denne) Makan til dritt har jeg aldri vært borti. Da jeg fikk den gikk den ikke i mer enn 15 km/t. Så da jeg endelig hadde innkjørt den begynnte den å gå i 30 km/t. Så skulle vi få en mekaniker til å fikse på den. Men det var bare 3 i nærområdet som kunne fikse disse fra Trend Import. Så vi leverte den til en av de men han hadde vært borti TMS sykkler før og ville ikke fikse den. Så kontaktet vi det andre stedet om kunne fikse den men de var konkurs og de siste var for opptatte. Så nå kjører jeg rundt på en drittsykkel som går i max 45 km/t (i en veeeldig bratt nedoverbakke) og 20 kmt/t i oppoverbakker. Innimellom så blir oppoverbakkene så bratte at den får ikke nok fart til å komme opp også skrur motoren seg av. Hvis jeg skal stoppe i ett kryss o.l stopper motoren og det tar 100 år for å få start når den er kald. IKKE bruk penger på noe sånnt dritt. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det sier vel det meste om modellen/merket Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Ble veldig usikker nå. Har du gjort noe på scooteren? Som f.eks å fjærne sperra i forgasseren link. Noe sier meg at du har vært uheldig, eller så er TMS classic å kjøpe katta i sekken. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ble veldig usikker nå. Har du gjort noe på scooteren? Som f.eks å fjærne sperra i forgasseren link. Noe sier meg at du har vært uheldig, eller så er TMS classic å kjøpe katta i sekken. Helt riktig! Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei. Regner med at du har lest vedlagte monteringsveiledning for TMS Classic. Her er det nevnt noe om en skrue som skal skrus helt inn etter ca 300 km, som gjør at scooteren vil yte fullt ut. Har du utført dette? Lykke til ihvertfall. Monteringsanvisning_TMS_Classic.pdf Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Yte fullt? Som en god 50cc, eller en bedre TMS Classic? Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ja. Da den hadde gått 300 km og vel så det tok vi den til for en slik "førstegangsbehandlig" bytting av olje og fjerning av skrue og sånt (sånt som fattern er for lat til å gjøre selv) Men det var egentlig ganske greit fordi mekanikeren fant ut at det var noen koblinger eller dritt som var feilkoblet i motoren sånn at den ikke fikk luft (seriøst, jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg snakker om) Og nei, har ikke vært svært uheldig, dette var tydeligvis ett kjent fenomen plandt alle TMS sykklene ifølge mekanikern. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det er jo en grunn til at de er en av de billigste scooterne du får tak i. Kvalitet er noe som vanligvis følger med på en sykkel, men ikke på TMS sine. Du får det du betaler for, altså ikke en dritt. Bare skrot som koster penger og tar mye plass. Styr unna! Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Yess. Skulle bare være en billig scooter som jeg kunne komme meg fram og tilbake far jobb og kjæreste, men viste seg å være en pengesluker tar deg 10 meter på 5 min. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kjenner en som har en slik og den er helt grei. Det som er med Trend Import og de syklene er at de blir levert umontert, så du må egentlig ha litt peiling sjøl. Når du kjøper en ferdig montert sykkel hos en forhandler (trend import er mer kun en importør) så er den selvsagt satt sammen riktig,justert og service er utført før du får den. Det sier seg sjøl da at når du får en scooter tilsendt i posten som står i et metallbur umontert at du ikke bare kan sette deg på den å kjøre. Når det er sagt så hadde han jeg kjenner også litt problemer i starten f.eks en slange som ikke var koblet til riktig, men igjen slik er normalt sett utført av verkstedet hos forhandleren så slike ting må man jo ta på egen kappe. Jeg vil påstå scooteren er helt grei, har prøvd den sjøl,jeg veier 115 kg og den gikk lett i 50km/t. Jeg er enig i at det er ikke topp materialer denne er laget av men motorene i disse er som oftest bra, alt det andre er jalla men fortsatt "ok" til å frakte en person frem og tilbake til jobb vil jeg påstå. Det første du bør gjøre når du får en slik i en metallkasse er å behandle metallet,det ruster fort! Men igjen,min teori er at slikt blir gjort av forhandleren i vanlige tilfeller,så pga prisen må man bare regne med å gjøre sånt sjøl. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kjenner en som har en slik og den er helt grei. Det som er med Trend Import og de syklene er at de blir levert umontert, så du må egentlig ha litt peiling sjøl. Når du kjøper en ferdig montert sykkel hos en forhandler (trend import er mer kun en importør) så er den selvsagt satt sammen riktig,justert og service er utført før du får den. Det sier seg sjøl da at når du får en scooter tilsendt i posten som står i et metallbur umontert at du ikke bare kan sette deg på den å kjøre. Når det er sagt så hadde han jeg kjenner også litt problemer i starten f.eks en slange som ikke var koblet til riktig, men igjen slik er normalt sett utført av verkstedet hos forhandleren så slike ting må man jo ta på egen kappe. Jeg vil påstå scooteren er helt grei, har prøvd den sjøl,jeg veier 115 kg og den gikk lett i 50km/t. Jeg er enig i at det er ikke topp materialer denne er laget av men motorene i disse er som oftest bra, alt det andre er jalla men fortsatt "ok" til å frakte en person frem og tilbake til jobb vil jeg påstå. Det første du bør gjøre når du får en slik i en metallkasse er å behandle metallet,det ruster fort! Men igjen,min teori er at slikt blir gjort av forhandleren i vanlige tilfeller,så pga prisen må man bare regne med å gjøre sånt sjøl. Den slangen du snakker om står det forklart at du skal bytte på. Husker ikke helt hvorfor, men tror det var fordi væsker ikke skulle renne ut under transport. Har samme erfaring selv. Den er grei, men ikke noe spesiellt bra. Funker til det de egentlig er beregna for, frakting fra A til B. Men ikke stort mer. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Er jo frakting fra A-B scootere skal brukes til uansett, så bruken spiller ingen rolle. Spørsmålet er hvor lenge den kan frakte deg fra A-B før et eller annet svikter. Som sagt før hadde jeg satset på brukt merkevare.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå