Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av billig kinascooter ( TMS Classic 50cc )

Kurume

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toppfarten er ikke så værst til å være orginal da.

Men alt annet er søppel.

Jeg synes den er helt forferdelig å kjøre, dårlige deler som tåler lite.

Ventilene må også justeres en liten stund etter du har kjøpt den, som koster litt.

Jeg ville ALDRI kjøpt en sånnen scooter, med mindre jeg skulle bruke den som herjesykkel.

Får litt trim til de også, men tror ikke de går så voldsomt..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt en TMS sykkel selv, (denne) Makan til dritt har jeg aldri vært borti.

Da jeg fikk den gikk den ikke i mer enn 15 km/t. Så da jeg endelig hadde innkjørt den begynnte den å gå i 30 km/t. Så skulle vi få en mekaniker til å fikse på den. Men det var bare 3 i nærområdet som kunne fikse disse fra Trend Import. Så vi leverte den til en av de men han hadde vært borti TMS sykkler før og ville ikke fikse den.

Så kontaktet vi det andre stedet om kunne fikse den men de var konkurs og de siste var for opptatte.

Så nå kjører jeg rundt på en drittsykkel som går i max 45 km/t (i en veeeldig bratt nedoverbakke) og 20 kmt/t i oppoverbakker. Innimellom så blir oppoverbakkene så bratte at den får ikke nok fart til å komme opp også skrur motoren seg av.

Hvis jeg skal stoppe i ett kryss o.l stopper motoren og det tar 100 år for å få start når den er kald.

IKKE bruk penger på noe sånnt dritt.

Lenke til kommentar

Ja. Da den hadde gått 300 km og vel så det tok vi den til for en slik "førstegangsbehandlig" bytting av olje og fjerning av skrue og sånt (sånt som fattern er for lat til å gjøre selv) Men det var egentlig ganske greit fordi mekanikeren fant ut at det var noen koblinger eller dritt som var feilkoblet i motoren sånn at den ikke fikk luft (seriøst, jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg snakker om)

Og nei, har ikke vært svært uheldig, dette var tydeligvis ett kjent fenomen plandt alle TMS sykklene ifølge mekanikern.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner en som har en slik og den er helt grei. Det som er med Trend Import og de syklene er at de blir levert umontert, så du må egentlig ha litt peiling sjøl. Når du kjøper en ferdig montert sykkel hos en forhandler (trend import er mer kun en importør) så er den selvsagt satt sammen riktig,justert og service er utført før du får den. Det sier seg sjøl da at når du får en scooter tilsendt i posten som står i et metallbur umontert at du ikke bare kan sette deg på den å kjøre. Når det er sagt så hadde han jeg kjenner også litt problemer i starten f.eks en slange som ikke var koblet til riktig, men igjen slik er normalt sett utført av verkstedet hos forhandleren så slike ting må man jo ta på egen kappe.

Jeg vil påstå scooteren er helt grei, har prøvd den sjøl,jeg veier 115 kg og den gikk lett i 50km/t. Jeg er enig i at det er ikke topp materialer denne er laget av men motorene i disse er som oftest bra, alt det andre er jalla men fortsatt "ok" til å frakte en person frem og tilbake til jobb vil jeg påstå. Det første du bør gjøre når du får en slik i en metallkasse er å behandle metallet,det ruster fort! Men igjen,min teori er at slikt blir gjort av forhandleren i vanlige tilfeller,så pga prisen må man bare regne med å gjøre sånt sjøl.

Lenke til kommentar
Kjenner en som har en slik og den er helt grei. Det som er med Trend Import og de syklene er at de blir levert umontert, så du må egentlig ha litt peiling sjøl. Når du kjøper en ferdig montert sykkel hos en forhandler (trend import er mer kun en importør) så er den selvsagt satt sammen riktig,justert og service er utført før du får den. Det sier seg sjøl da at når du får en scooter tilsendt i posten som står i et metallbur umontert at du ikke bare kan sette deg på den å kjøre. Når det er sagt så hadde han jeg kjenner også litt problemer i starten f.eks en slange som ikke var koblet til riktig, men igjen slik er normalt sett utført av verkstedet hos forhandleren så slike ting må man jo ta på egen kappe.

Jeg vil påstå scooteren er helt grei, har prøvd den sjøl,jeg veier 115 kg og den gikk lett i 50km/t. Jeg er enig i at det er ikke topp materialer denne er laget av men motorene i disse er som oftest bra, alt det andre er jalla men fortsatt "ok" til å frakte en person frem og tilbake til jobb vil jeg påstå. Det første du bør gjøre når du får en slik i en metallkasse er å behandle metallet,det ruster fort! Men igjen,min teori er at slikt blir gjort av forhandleren i vanlige tilfeller,så pga prisen må man bare regne med å gjøre sånt sjøl.

Den slangen du snakker om står det forklart at du skal bytte på.

Husker ikke helt hvorfor, men tror det var fordi væsker ikke skulle renne ut under transport.

Har samme erfaring selv.

Den er grei, men ikke noe spesiellt bra.

Funker til det de egentlig er beregna for, frakting fra A til B. Men ikke stort mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...