frankb85 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Jeg er 23 år og trener tunge vekter 3 ganger i uken, hvor trening på overkroppen består av hovedsaklig chins og dips. Hva bør jeg trene i tillegg for å sikre at rotatorcuffen henger med? Har forøvrig ikke problemer med skuldrene bortsett fra smerte i ventre skulder ved tung benkpress. Tung dips er ikke noe problem. Hva er årsaken? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvis du er høyrehendt, så er du svakere i den venstre delen av overkroppen. Jeg er ihvertfall det.. Har selv merka at hvis jeg løfter tungt, så er det i venstresia det tar mest på! Lenke til kommentar
MR- Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Om du trenger og å styrke rotatorfuffen må du trene rotator cuff øvelser. Søk etter "rotator cuff exercises" på Google eller Youtube. Jeg har selv hatt problemer med begge skuldrene mine. Her er også endel øvelser du kan prøve; Kan i tilleg anbegale push ups i terapi master! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå