Sweeny_girl Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg har et julegave-prosjekt som går ut på at jeg skal spille inn alle sangene jeg og venninna mi har et felles forhold til, med piano og så lage en cd. Jeg bruker en Roland Ediorol R-09 opptaker, og har prøvd å gjøre noen test-opptak. Jeg fant ut det er noen "Reverb"-effekter (Hal1, Hal2, Room, Plate) som jeg kan legge til et opptak. Dette gjorde opptakene mye bedre, og etter at jeg hadde hørt på det en stund hørtes originalen fryktelig kjedelig ut. Men jeg er veldig redd for at disse effektene kun er mulig når jeg faktisk hører på opptakene PÅ opptakeren. Finner ikke noe i bruksanvisningen som viser til at jeg han "feste" effektene og få filene over på PC med effektene på. Jeg prøvde å overføre filene når de var innstilt på en effekt, men på PC'n ble resultatet slik det var i begynnelsen, altså rent opptak. Noen mulighet for å "feste" effekten? Hvis ikke, finnes det et gratis lyd-program hvor man kan legge på lignende effekter uten å være ekspert? (Har prøvd Audacity, men fant ikke noe der. Muligens jeg ikke letet godt nok?) Takk for all hjelp, er litt desperat, det begynner å nærme seg jul Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du har nok ikke letet godt nok, nei. Merk hele sporet, eller den delen du vil ha effekt på. Kikk opp i venstre hjørne, og let etter "Effekt". Klikk, og du får en fane(er det det det heter?) nedover. Let etter "Gverb", og klikk. Fårstår du engelsk, vil resten være lett! Etterpå Eksporterer du filen, og Víola:P Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå