Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problemer med skjermkortet tror jeg! =O

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått problemer med pcen i det siste, det har begynt å gå mye senere. Jeg kan verken logge på msn, gå innpå kontrollpanel, starte programmer, og det går mye tregere å logge på når jeg starter maskinen, og hvis jeg er for treg til å skrive inn passordet på jeg restarte pcen, rimelige irriterende kan man si. Og det tar alt ifra 30 sek til 1 min for å komme innpå task manager, i jevnlige mellomrom kommer det opp en mld der det står at jeg ikke har rettigheter til skjermkortet, og må vøre administrator for å ha rettigheter, men jeg er jo admin på denne pcen. Når jeg har logget meg innpå pcen og går innpå taskmanager ser jeg at pcen bruker mye mindre minne en til vanlig(nå 420mb, før over 500mb). Og windows media player klikker når jeg skal innpå og høre på musikk eller noe, det samme skjer med firefox og til tider. Har kjørt mange virusprogram for å prøve å finne noe virus, men finner ingenting, og jeg har også prøvd systemgjenoppretting til tideligere datoer hvor pcen har vært virusfri, men problemet er her forsatt.

Meldingen jeg får av ATI i jevnlige mellomrom er:

"No ATI graphics driver is installed, or the ATI driver is no functioning properly. Please install the ATI driver appropriate for your ATI hardware"

Kan dette være problemet?

Specs:

Acer Incorporated

AMD Athlon 64 Processor 3500+

2.21 GHz. 1,00 GB RAM

Skjermkortet: ATI Radeon X1550

Setter veldig pris på hjelp!!! :D

Aleksander

EDIT: Har prøvd å innstalert en driver til skjermkortet nå, men står at jeg mangler directx 8, men jeg har jo 9 allerede. Hva kan jeg gjøre? :|

Og i innstalasjonen kommer det bare melding:

"Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup wil now exit"

Endret av Aleksanderwoods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd begge de du kommer med der, nå har jeg bare innstalert avast!, men tror problemet er skjermkort driveren, skal innstalere en nå, men det kommer opp at jeg mangler directX 8, men i dxdiag står det at jeg har directX 9c, også trykker jeg bare at jeg vil forsette innstalasjonen, og rett før den er ferdig kommer det opp igjen: "Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system, Setup will now exit" Forstår ingenting jeg. Kjører i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet du henviser til minner meg veldig om vanlig problem som kan oppstå når manh ar både norman og norton antivirus på pcen. første anbefaling blir derfor fra meg:

kjør maskinen opp i sikkerhetsmodus, slett alt av antivirusprogramvare. absolutt alt, vis norman kan legge seg slik at du må bruke en spesiell vil for å slette det, kan ikke huske åssen versjon av norman det er men vis du har brukt norman så vær obs på det.

eventuelt så kan du jo også gå i enhetsbehandlingen og sjekke om du får opp på feil i noe hardware.

avinstallere driver til skjermkortet og direct x, hvis mulig forsøk med et nytt grafikkort.

Lenke til kommentar

Last ned den nyeste driveren fra Amd/Ati, så sletter du den gammle skjermkort driveren din og restart maskinen, så når pcen starter på nytt kjører du register fix tool'en, med CCleaner som nevnt, så restarter du igjen etter at det er gjort, og installerer den nye driveren du lasta ned fra AMD/Ati, kan hende at du må installere Netfarmwork 2.0, men det et kjapt google søk så finner du den. etter det er gjor og du fortsatt har problemer med DirectX, så bør du prøve å laste ned den nyeste Direct X 9.0c fra Microsoft sine sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...