bambam901 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Mitt nye webdesign. Jeg skal bruke denne til portfolio. Prøvde å holde det enkelt. Som sagt er det den første websiden jeg har laget i Flah så trenger gode tips:) Og gjerne kritikk. Ikke tenk innhold, tenk design. Alt av innhold skal byttes ut. Dette er bare en "demo" versjon som jeg la ut for tips på designet, jeg er langt i fra ferdig. Og at den bruker lang tid på å loade skal fikses fortest mulig. http://www.kennethmartin.no/test Vet ikke helt enda åssen jeg skal sette opp portfolio galleriet, noen tips? Takker for svar:) Mvh Kenneth Martin Endret 26. november 2008 av bambam901 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Kikka bare kjapt, i og med at jeg HATER flash. Flash er en idiotisk måte å vise innhold på, da lesbarheten stort sett går i dass. Hva skjer når en blind person kommer inn på din side? Men det jeg i hvertfall la merke til var logoen din(som irriterte vettet av meg), ble svimmel etter 2 sek, og etter 5 sek var jeg drittlei. Dette blir endel oppgulp, men jeg missliker flash rimelig sterkt. Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Sånn designmessig ser det helt greit ut, men når det gjelder brukergrensesnitt, så er det helt forferdelig... En annen ting du kunne ha gjort, var å sentrere flashen så den ikke ligger så langt til venstre... Ble oppfatet som veldig irriterende å ha noe på venstre side av skjermen av en eller annen grunn... En annen ting, å lage websider i flash er en dårlig ide så lenge du ikke implementerer bruk av XML... Når man hele tiden er nødt til å fysisk gå inn å endre på .fla filen, eksportere en .swf også laste den opp på websiden... Det blir en kjedelig prosess etter hvert, tro meg... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 HATER flash jeg også Men siden var ok. Logoen din var ok, men animasjonen burde være færdi i løpet av 2-3 sekunder. Knappene dine irriterte meg også når man har mouseover, legg på skygge eller skift bakgrunnsfarge eller noe sånt. Lenke til kommentar
bambam901 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Takk for tips, skal fikse mouseover:) Ja jeg skal sette den opp i XML, det er sant som du sier, veldig kjedelig. Takk for gode tips og kritikk Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Bare hyggelig å hjelpe ;-) Det er i grunnen smart å legge ut eksempler til litt krittikk, for det er vanskelig å se ting kritisk med egne øyne... + i boka for det altså :-) Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Sånn rent typografisk synes jeg ikke skrifttypen du har valg (en eller annan antikvaskrift) passer med resten av uttrykket på siden. Boksene dine har et rundt preg, og sirkelen i 20% opacity eller hva gir siden et glossy uttrykk. Prøv med en grotesksrkift av noe slag (Myriad, Helvetica, Verdana). Letterspacing on :hover var også veldig, veldig upassende Prøv å varier mellom versaler og minuskler (store og små bokstaver), og prøv deg litt frem. Ellers ville jeg startet med å utvikle en personlig logo, og bygget nettsiden ut fra den Ren tekst i header blir kjedelig. Ellers må jeg si meg enig i resten her; flash har ikke noe på nett å gjøre Lykke til! Lenke til kommentar
bambam901 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Sånn rent typografisk synes jeg ikke skrifttypen du har valg (en eller annan antikvaskrift) passer med resten av uttrykket på siden. Boksene dine har et rundt preg, og sirkelen i 20% opacity eller hva gir siden et glossy uttrykk. Prøv med en grotesksrkift av noe slag (Myriad, Helvetica, Verdana). Letterspacing on :hover var også veldig, veldig upassende Prøv å varier mellom versaler og minuskler (store og små bokstaver), og prøv deg litt frem. Ellers ville jeg startet med å utvikle en personlig logo, og bygget nettsiden ut fra den Ren tekst i header blir kjedelig. Ellers må jeg si meg enig i resten her; flash har ikke noe på nett å gjøre Lykke til! Takk for tips:) Jeg skal prøve meg frem med typografien. Lenke til kommentar
dvyjones Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Og for guds skyld: sett tittelen til noe annet enn "Untitled document". Til og med det å la være å sette tittelen ser mer profesjonelt ut enn "Untitled document"... Lenke til kommentar
bambam901 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Og for guds skyld: sett tittelen til noe annet enn "Untitled document". Til og med det å la være å sette tittelen ser mer profesjonelt ut enn "Untitled document"... Jaja. Den er ikke publisert enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå