Gå til innhold

Slå på laptop med lokk nede!

mopedo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker stort sett min laptop hjemme. Og den står stasjonært plassert under pulten.

Og vær gang jeg skal slå den på må jeg bøye meg ned løfte opp lokket for så å slå den på med tasten som er under lokket.

Jeg lurte på om det var andre muligheter for å slå den på med lokket nede. Da med tanke på noen programmer\innstilinger som gjør det mulig og trykke no hurtigtaster på keyborad.

Noen som kan haxe dette problemet?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan begynne å sette den i sovemodus, den vil da valigvis våkne av at du trykker på tastaturet.

Ja, dette har jeg forstått, men da er Pcen fortsatt "på". Jeg vil ha mulighet til å slå den helt av for så å kunne slå den på igjen via tastatur.

Lenke til kommentar

Bare ram-brikkene er på da, resten er slått av.

Det finnes noen bioser som tillater på-slåing via tastatur, ellers så kan du skru opp datamaskinen og koble på ledninger på start-knappen og trekke de opp til tastaturet, og montere en knapp i den enden, men jeg tviler på at det er ønskelig. Jeg anbefaler deg da å ta en titt innom biosen for å se om det er noen sånn instilling.

Om maskinen støtter docking så har de fleste docking-stasjoner power-knapp på seg, så da slipper du å åpne lokket hver gang du skal skru på.

Lenke til kommentar

Du mener at wake on lan= skru deg på når du kobler til en nettverkskabel?

Wake on lan= hovedkortet venter på et signal om at det skal skru seg på, en slags slå deg på ordre over nettverk. Man trenger en annen maskin for å skru den på for at det skal funke, kanskje litt upraktisk.

Lenke til kommentar

hmm...

Det er mye trolig lite slike funksjoner på laptop, men på veldig mange stasjonærpcer kan du sette opp at pcn skal starte ved valgt tastaturaktivitet i bios.

... da i sammenheng med et trådløst tastatur f.eks.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
hmm...

Det er mye trolig lite slike funksjoner på laptop, men på veldig mange stasjonærpcer kan du sette opp at pcn skal starte ved valgt tastaturaktivitet i bios.

... da i sammenheng med et trådløst tastatur f.eks.

Ah, ok.. Kan jo være det er en slik mulighet på min og... Noen ideer om hvor i Biosen dette eventuelt kan gjøres ?

Lenke til kommentar

Nå sier du ikke så mye om hva slags pc dette er, men veldig mange dockingstasjoner har muligheten for å skru på pcen via en knapp. Du kan eventuelt sjekke ut muligheten her. Ville vel vært greit å ha pcen i en docking hvis den kun står stille uansett.

Lenke til kommentar
Nå sier du ikke så mye om hva slags pc dette er, men veldig mange dockingstasjoner har muligheten for å skru på pcen via en knapp. Du kan eventuelt sjekke ut muligheten her. Ville vel vært greit å ha pcen i en docking hvis den kun står stille uansett.

Har kjøpt en Packardbell Easynote. Dockingstasjon er uaktuelt, gidder ikke bruke penger eller plass på dette.. Derfor jeg tenkte å prøve og få dette til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...