Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Trøbbel med 6 år gammel pc, en merkelig feilmelding dukker opp under oppstart. MASKIN: Dell Latitude C610.

Anbefalte innlegg

"The device in the system modular bay cannot be identified. It may not be completely inserted or may have some other problem. Please read and complete the following steps in order:

1) Press the device completely and firmly into the bay.

2) Press the ESC key--wait for the system to power down.

3) Press the power button to retry detecting the device".

Hva er greia her? Hva mener de med device? De vil tydelig at jeg skal presse inn "device" i en "bay". Vet godt hva device betyr, men skjønner ikke helt i dette tilfellet.

Maskinen er en Dell Latitude C610.

Takk.

Endret av Nasri8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange typer kontakter har man på en datamaskin da? Jeg kan telle på et finger: Den typen kontakt der man kobler på andre kontakter. Kan forøvrig ikke nevne veldig mange andre typer kontakter da det vel er definisjonen på en kontakt. :roll:

To ledige kontakter, og to brukte usb-kontakter

belkin_usb_2.jpg

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Greeeeit :p Så du mener den har kortsluttet?

Kan virke sånn. Kan også være at cd-spilleren sitter løst, eller tastaturet, eller hva som helst av kontakter rundt om kring. Men siden den sier device har jeg tro på enten et eller annet med docking-kontakten på baksiden. Eller at cd-spilleren sitter løst.

Lenke til kommentar

Enig med Hårek, mest sannsynlig så sitter cd-rommet løst, eller er defekt.

Prøv å ta det ut, sitter en lås på undersida av maskina, skyv den i riktig retning, og dra ut cd-rommet.

Se om den starter da.

Har hatt en lik pc før, men husker ikke om jeg hadde det problemet der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...