norsemanGrey Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hesann folkens Jeg jobber med å utvikle HMI'er (Human Machine Interface) for turbin pakker og bruker et program kalt InduSoft Web Studio. Mye av utviklingen foregår grafisk, men man kan også bruke VBScript kode i bakgrunnen. Jeg har brukt VBScript i noen år nå, men ikke med så mye mer avansert enn løkker, cases, if-statements osv. Det er slik at i utviklingsprogrammet jeg bruker er det også mulighet for å sette inn standard .NET objekter i skjermbildene, og konfigurere dem ved å bruke VBScript. Problemet mitt er at jeg ikke aner hvordan man gjør dette. Er det noen som vet om noen sider med informasjon om dette som kan hjelpe meg litt i gang. Altså hvordan man bruker VBScript til å konfigurere .NET objekter, iformasjon om de forskjellige .NET objektene og deres Properties, Methods og Events ++. Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Basert på gjetting etter å ha kikket på websidene deres tipper jeg at du må lage en ActiveX kontoll i VB.NET som du så kan putte på skjermen din i IWS. Ellers er vel det spesialiserte forumet deres en god plass å spørre. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Basert på gjetting etter å ha kikket på websidene deres tipper jeg at du må lage en ActiveX kontoll i VB.NET som du så kan putte på skjermen din i IWS. Ellers er vel det spesialiserte forumet deres en god plass å spørre. Tror du missforstod litt. ActiveX kontrollene ligger tilgjenglig fra en liste i utviklingsvinduet og er bare å putte inn på skjermbildet. Problemet mitt er at jeg ikke har noe informasjon om kontrolleren eller de forkjellige 'Members' knyttet til kontrolleren, og jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke VBScript til å konfigurere dem. I utviklingsprogrammet er det knytter et 'Screen Script' opp mot hvert skjermbilde og jeg vet det er her man kan gjøre det, men ikke hvordan jeg skal skrive kode for å styre kontrolleren. Det er dette jeg trenger infor om, og akkurat på det punktet er det lite hjelp å hente hos InduSoft for detter er vel mer generelt og ikke begrenset til deres programmvare. Lenke til kommentar
backup Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg kjenner ikke programmet du bruker, men av boksene du viser her, så kan jeg gi følgende tips: Prøv deg litt frem for å komme i gang liksom. Sett inn et veldig enkelt objekt som for eksempel et label-objekt, og merk deg lablens navn. Sett at labelen heter Label1, sett da inn i Sub Sceen_OnOpen() slik: Sub Screen_Open() Label1.text = "Min første test" End Sub 'Ta eventuelt også dette med: Sub Screen_OnClose() Msgbox("Hade") End Sub Kjør så hele greia... kanskje det funker. Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Basert på skjermbildene du viser ser det ut som om du legger til en kontroll og gir den et navn. I eksempelet ditt har du lagt til ett DataGrid som har fått navnet "DataGrid1". Da burde du kunne referere til den ved navn, f.eks. DataGrid1.Name = "Testing" Msgbox(DataGrid1.Name) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå