Gå til innhold

Hjelp til .NET med VBScript

Anbefalte innlegg

Hesann folkens

Jeg jobber med å utvikle HMI'er (Human Machine Interface) for turbin pakker og bruker et program kalt InduSoft Web Studio. Mye av utviklingen foregår grafisk, men man kan også bruke VBScript kode i bakgrunnen. Jeg har brukt VBScript i noen år nå, men ikke med så mye mer avansert enn løkker, cases, if-statements osv.

Det er slik at i utviklingsprogrammet jeg bruker er det også mulighet for å sette inn standard .NET objekter i skjermbildene, og konfigurere dem ved å bruke VBScript. Problemet mitt er at jeg ikke aner hvordan man gjør dette. Er det noen som vet om noen sider med informasjon om dette som kan hjelpe meg litt i gang. Altså hvordan man bruker VBScript til å konfigurere .NET objekter, iformasjon om de forskjellige .NET objektene og deres Properties, Methods og Events ++.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Basert på gjetting etter å ha kikket på websidene deres tipper jeg at du må lage en ActiveX kontoll i VB.NET som du så kan putte på skjermen din i IWS.

Ellers er vel det spesialiserte forumet deres en god plass å spørre.

Tror du missforstod litt. ActiveX kontrollene ligger tilgjenglig fra en liste i utviklingsvinduet og er bare å putte inn på skjermbildet.

post-38028-1227769627_thumb.png

Problemet mitt er at jeg ikke har noe informasjon om kontrolleren eller de forkjellige 'Members' knyttet til kontrolleren, og jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke VBScript til å konfigurere dem.

post-38028-1227769633_thumb.png

I utviklingsprogrammet er det knytter et 'Screen Script' opp mot hvert skjermbilde og jeg vet det er her man kan gjøre det, men ikke hvordan jeg skal skrive kode for å styre kontrolleren. Det er dette jeg trenger infor om, og akkurat på det punktet er det lite hjelp å hente hos InduSoft for detter er vel mer generelt og ikke begrenset til deres programmvare.

post-38028-1227769638_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke programmet du bruker, men av boksene du viser her, så kan jeg gi følgende tips: Prøv deg litt frem for å komme i gang liksom. Sett inn et veldig enkelt objekt som for eksempel et label-objekt, og merk deg lablens navn. Sett at labelen heter Label1, sett da inn i Sub Sceen_OnOpen() slik:

Sub Screen_Open()
Label1.text = "Min første test"
End Sub

'Ta eventuelt også dette med:
Sub Screen_OnClose()
Msgbox("Hade")
End Sub

Kjør så hele greia... kanskje det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...