Castano89 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 jeg er blitt litt usikker. jeg meldte meg selv inn til 1 gangstjeneste. ( ringte å sa jeg ville inn ) men det tar år og dag før jeg får inkallingen i posten. de sa jeg kom inn. men vandelsatest må godkjennes. men på vandelsatesten min står det ( forenklet forelegg 8000 kr ) dette er for en fyllearest jeg har hvert i. Kommer jeg til å komme inn eller vil dette være kroken på døra? Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 jeg er blitt litt usikker. jeg meldte meg selv inn til 1 gangstjeneste. ( ringte å sa jeg ville inn ) men det tar år og dag før jeg får inkallingen i posten. de sa jeg kom inn. men vandelsatest må godkjennes. men på vandelsatesten min står det ( forenklet forelegg 8000 kr ) dette er for en fyllearest jeg har hvert i. Kommer jeg til å komme inn eller vil dette være kroken på døra? I og med at forenklet forelegg ikke blir vektlagt i så stor grad, vil jeg tro at du kommer inn. Ring forøvrig VPV, de kan svare bedre enn noen her på forumet. Lenke til kommentar
Castano89 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 takk løftet håpet litt skal ringe dem i morgen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Bare husk på si i fra om dette når du skal sikkerhetsklareres. Det er jo en engangshendelse, og slettes ikke så voldsomt alvorlig (om du hadde kjørt eller vært voldelig i fylla, hadde det vært mye verre), så så lenge du er ærlig om det så skal det ikke være noe problem å sikkerhetsklareres til HEMMELIG. Lenke til kommentar
Ida90 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Tror nok du kommer inn dit ja. Er nesten akk ferdig med 38 timer samfunnstraff for vold mot offentlig tjenestemann , glattcella for jeg var full , for 1 år siden.og jeg kom inn liksom. Så tror nok det skal gå veldig fint Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 forenklet forelegg blir ikke registrert slik, det skal heller ikke stå på vandels-attesten. hvis det står der har du fått bot, det må informeres om. vet om folk som har gjort værre ting enn dette og blitt sikkerhetsklarert... Lenke til kommentar
anskart Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Ida90: Men vandelen din blir jo sjekket på nytt når du kommer på rekrutten, og da er det ikke sikkert de beholder deg, spesielt med tanke på vold mot offentlig tjenestemann.... I beste fall, blir du kanskje sendt til en døll kontortjeneste.. Endret 26. november 2008 av anskart Lenke til kommentar
Castano89 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 hehe er ingen vold. fulgte bare ikke politiets ordre. masse piss og møkk uff da ida. det hørtes ikke bra ut :S men takk for svar folkens det løftet håpet en god del å høre slikt takk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Castano89: Det står nok ikke forenklet forelegg for fyllearrest? Står vel forelegg, men ikke forenklet. Forsvaret finner forøvrig ut av de forenklede foreleggene også, om de vil Bare husk å være ærlig om hva som har skjedd (du får lov til å utdype ganske mye på sikkerhetsklareringsskjemaet) og du vil måtte oppgi to referansepersoner over 25 år som ikke er i nær familie, helst en fra arbeidslivet og en som kjenner deg privat. I tvilstilfeller hjelper det at du har skrevet litt utdypende om eventuelle historier på rullebladet, og det hjelper også at de du har skrevet opp som referanse kjenner deg ganske godt. Lenke til kommentar
Ida90 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har allerede ringt inn å hørt jeg .. De sa at de hadde sjekket det . å det var så lenge siden . men de sa at vis man hadde hatt narkotikasaker hadde man aldri kommet inn. Og at enkelte steder kan man få karantene på 1 år eller no Lenke til kommentar
Castano89 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 så jeg kommer inn til rekruten men der må jeg utdype meg mer når jeg blir sikkerhets sjekket der inne? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Riktig. Men du blir garantert klarert HEMMELIG hvis det eneste du har er ett enkelt forelegg for en fyllearrest. Lenke til kommentar
Castano89 Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 takk føler meg bra nå tusen takk for de flotte svarene castano out.... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har et forelegg for fart, mista lappen og fikk 10k i bot. Så har jeg vel 3 andre forenkla forelegg. Sikkerhetsklarert hemmelig uten stress Lenke til kommentar
Castano89 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Da fikk jeg innkallingen men det står møtetid 0830 møte sted sesvoldmoen ved gardermoen det går buss fra gardermoen. skal jeg møte opp på gardermoen for å ta buss til sesvoldmoen eller skal jeg møte opp på sesvoldmoen? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Da fikk jeg innkallingen men det står møtetid 0830 møte sted sesvoldmoen ved gardermoen det går buss fra gardermoen. skal jeg møte opp på gardermoen for å ta buss til sesvoldmoen eller skal jeg møte opp på sesvoldmoen? Du skal møte opp på sessvollmoen innen klokka 08:30. Enten kan du dra direkte dit, eller så kan du komme deg til Gardermoen og så stiller Forsvaret med busser som kjører derfra kontinuerlig. Bare husk at du da må komme litt tidligere slik at du alikavell rekker å være på Sessvoll til rundt 08:30. Lenke til kommentar
Castano89 Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 takker så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå