Trancton Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hjelp, har seriøse problemer her! Mitt system: Windows XP Primary master: 8 gigs IBM disk Primary slave: Plextor CD brenner Secondary master: Asus DVD ROM Secondary slave: n/a Ekstra IDE kort Primary Master: 80 GB WD Caviar Primary Slave: 80 GB WD Caviar (i harddisk skuff!) Secondary Master: n/a Secondary Slave: n/a Hva som skjedde: Maskinen min var på, selvfølgelig, klarte jeg, uten å tenke meg om, å vri på nøkkelen til harddiskskuffen slik at harddisken i skuffen mistet kontakten. Etter noen sekunder kom det opp en melding i Windows om noe som at E: ikke fungerte og at alt lagret arbeid var slettet eller noe sånt. Jeg restartet maskinen, og når windows startet opp igjen var plutselig begge 80 gigs diskene borte! Både i windows og i BIOSen! Den finner de ikke! Dersom jeg kobler en av 80 GB diskene på Primary Slave på hovedkortet, så får jeg bare non boot disk system failure eller noe sånt og vil ikke boote! Hva har skjedd, og hvorfor fungerer ingen av diskene som var på samme kabel hvor jeg hadde harddisk skuffen!? Noen osm har peiling på hva som kan ha skjedd? Kan BEGGE diskene plutselig slutte å fungere fordi jeg vrir om nøkklene til harddiskskuffen mens Windows er operativt? Det var jo ingen aktivitet på noen av de to diskene... Dersom de er fucked, er det noen som helst steder jeg kan gå med dem for å se om jeg kan hente ut noen data? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg hadde problem med strømkontakten til disken, så den stoppet helt vilkårlig. Noen ganger ga det store problemer, restart ga UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME, umulig å starte. Løsningen var boote XP CD til Recovery Console, så chkdsk /r. Vet ikke om det hjelper deg, høres jo stygt ut at du ikke ser disken i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå