Gå til innhold

Total War: Hvilke slag tror dere vi får se i empire som historic battles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men ettersom det er såpass kort tid skal vi ikke se bort fra at de tar det med, siden det er så stort og kjent slag.

Vi kan jo håpe...

Det tviler jeg sterkt på. Tror ingen slag som er utenfor de årene spillet handlet om blir med. Derimot ser jeg for meg et par expansions i tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Det er jo helt anderledes type krigføring, noe motoren til empire sikkert ikke kan simulere

- Lenger enn krimkrigen(1853-56) tror jeg ikke det er mulig å gå for empire. Krigføringen fra 1860-70-årene er vanskelig å få til i så liten skala. Å utkjempe åpne slag med 2000 mann på hver side med repetisjonsgevær og gatling gun kan bli temmelig håpløst.

Lenke til kommentar
Det er jo helt anderledes type krigføring, noe motoren til empire sikkert ikke kan simulere

- Lenger enn krimkrigen(1853-56) tror jeg ikke det er mulig å gå for empire. Krigføringen fra 1860-70-årene er vanskelig å få til i så liten skala. Å utkjempe åpne slag med 2000 mann på hver side med repetisjonsgevær og gatling gun kan bli temmelig håpløst.

Selv krim og borger krigen er nok for langt for empire, tror det blir mulig å modde det, men de nye våpene og bruk av rifler on mass tror jeg ikke vil passe i empire, og når man da går enda lengre som du nevner 1870 åra så er det helt anderledes.

Jeg vil tro Amerikansk-Mexicanske krigen i 1840åra vil være siste krigen, det var den så kaltee siste krigen med Napoleonic warfare, med vanlige musketter og slikt

Lenke til kommentar

Hvordan kommer battle of trafalger til å funke? Ser ikke helt hvordan det kan bli gøy å spille dette slaget. Det var jo bare for de engelse styrkene å komme se inn på de spansk - franske uten å bli skutt sønder og sammen. Dette greide de jo i virkeligheten, men tror dere spillet vil ta hensyn til at det var svak vind den dagen og sykdommen som hadde herjet i byen hvor de spansk - franske skipene hadde ligget i havn? Blir spennende å se. Nelsons plan var jo ganske vågal, men det er jo det som kjennetegner engelske kapteiner og sjøfolk. Vi kan jo bare se på hva de gjorde under slaget ved lyngør, det burde jo vært en umulighet.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål, jeg tenker Trafalgar bare blir et helt vanlig sjø slag med store skip som starter litt fra hverandre, enten så vil det bare være 20 mot 20 eller så vil det være 20 engelske skip mot 2 andre flåter med 15-20 skip.

Hvordan de vil balansere slaget er jo et godt spørsmål

Lenke til kommentar
HAr selv den samme biografien om Napoleon, GrinderX9. Men jeg driver på biografien om Columbus nå så har ikke begynt på den andre. Håper jeg får lest litt i den før jeg får spillet ;)

Hvordan er Columbus boka forresten? Har sett på den et par ganger, men altid bestemt meg for noe annet.

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke noe å diskutere iom at det ikke blir noen historiske slag.

Det høres jo bare rart ut...? Mener ganske bestemt jeg leste en snik titt et eller annet sted, at de historiske kampen har blitt integrert i hoved campagnen. Uansett virker det usansynlig at de blir fjernet helt.

Lenke til kommentar
HAr selv den samme biografien om Napoleon, GrinderX9. Men jeg driver på biografien om Columbus nå så har ikke begynt på den andre. Håper jeg får lest litt i den før jeg får spillet ;)

Hvordan er Columbus boka forresten? Har sett på den et par ganger, men altid bestemt meg for noe annet.

Er du interessert om han og tidsperioden burde du absolutt kjøpe den. Har ikke lest så mye men den gir en bra oversikt over reisene og teoriene hans. Det kommer f.eks. bra frem i boka at han var nesten totalt mislykket på den tiden i forhold til hvordan han trodde verden var og hva han hadde oppdaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...