Gå til innhold

Total War: Hvilke slag tror dere vi får se i empire som historic battles

Anbefalte innlegg

Selv regner jeg med Blenheim, og jeg håper på Minden(et slag jeg lager i miniatyr nå)

viss spillet går helt inn i napoleons krigene, tror jeg austilits, Borodino og Waterloo blir med.

på sjø siden, tenker jeg glorius first of june, cape st. vincent og Trafalger.

så hvilkte tror/håper dere blir med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blenheim var er slag med England og div tyske stater, blant annet det hellige romerske rike på en side og Frankrike og bravaria på den andre.

det var en solid Anglo-allied seier, det er også en av de siste slagene i vesten der spyd soldater var til stede, men tror ikke det var så alt for mange av dem.

Minden var et slag der england, prøysen og noen mindre tyske stater slåss mot frankrike, igjen en brak seier for Anglo allierte, dette var under 7 års krigen. dette var 50 år etter blenheim,

interesant nok, var slaget på alliert side ledet av en Pøysisk general og selv de engelske var da under tysk kommando. selv om de hadde egene offiserer så var det opp til Ferdinand of Brunswick hvordan de ble brukt. Dette slaget har jeg nå begynnte å lage i miniatyr, blir meget intresant da det er så mange forskjellige land som er med, 4 forskjellige på den ene siden og frankrike på den andre

Austerlitz også kjent som Battle of the tree Emporers var et slag mellom Frankrike under Napoleon og Russland-Østrike der av 3 keisere.

kanskje napoleons største sier. dette var i 1805

Borodino var et MEGET blodig slag mellom russland og Frankrike i 1812 ikke langt fra Moskva så slaget er også kjent som Battle of Moskva

med over 250 000 soldater er det også et meget stort slag, noen kilder sier at så mange som 100 000 ble drept eller skadet på de 10 timene slaget vare, men dette er nok overdrivelser, men 80 000 er nok ganske sikkert, dette er en av de blodigste dagene i Europeisk historie og det er vel bare et håndfull slag under WW1 som var like blodige på en dag. Frankrike vant slaget, men det mistet nesten like mange soldater som russland, og når Napoleon intok Moskva var byen i brann og etter en måned måtte han slå retrett av de 650 000 soldatene han tok med seg inn i russland kom bare 10-20 000 ut igjen.

Battle of guilford courthouse

er et lite slag sammenlignet med de andre store over her. litt over 6 000 til sammen på begge sider, 4400 på amerikansk side 1900 på engelsk, den amerikanske siden hadde nesten bare milits england vant men de mistet mange flere i prossen en USA gjorde, relativt få ble drept 79 på usa og 93 på engelsk side, med ca. 600 skadet til sammen på begge sider

Lenke til kommentar

et slag som kanskje er mer sansynlig enn minden er Hohenfriedberg

der har man selvete Fredrik den store som leder pøysen til en overlegen seier slaget er ikke fra 7 års krigen men WAS(war of austiran succession)

men siden Fredrik selv var hær fører kan det hende dette slaget blir med, grunnen til at jeg først tenkte minden er at england er med,

Lenke til kommentar

Eg håper i alle fall at Austerlitz blir med. Det var Napoleons største sigar, og eit strategisk meisterverk. Ellers blir vel Trafalgar, Marengo og Waterloo også med, da dette var dei meist interessante(kanskje ikkje Marengo er så interessant, men Napoleon vann i alle fall der :p )

Lenke til kommentar

håper på litt variasjon, Battle of poltava for eksempel, det avgjørdende slaget i svenskenes feilslåtte invasjon av russland http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Poltava

Ellers så er sjuårskrigen den skikkelige store konflikten på 1700tallet http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Years%27_War, som på mange måter var en verdenskrig, rossbach og minden samt kanskje et slag fra nord amerika som for eksempel battle of Carillon http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Carillon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja det hadde vel amerikanerne likt, men det slaget hadde vel ikke så stor påvirkning på noe ettersom krigen allerede var ferdig.

Hadde vært kult med noen slag fra zulukrigen. Som Slaget ved Rorke's Drift, men tenk hvor vanskelig det vil være. Da må bare Britene være spillebar ihvertfall.

Lenke til kommentar
Ja det hadde vel amerikanerne likt, men det slaget hadde vel ikke så stor påvirkning på noe ettersom krigen allerede var ferdig.

Hadde vært kult med noen slag fra zulukrigen. Som Slaget ved Rorke's Drift, men tenk hvor vanskelig det vil være. Da må bare Britene være spillebar ihvertfall.

zulu krigen er ca. 70 år etter spillet slutter så jeg tviler på at det blir med

Lenke til kommentar

zulu krigen er ca. 70 år etter spillet slutter så jeg tviler på at det blir med

Vet, men det hadde da passet bra inn. Kunne ha vært en ekstrafunskjon eller noe. Kan kanskje sammenlignes med amerikakampanjen i Kingdoms.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Blir nok slag som blenheim, minden, saratoga, Waterloo, Austerlitz,..

Men jeg håper at de nå utvikder mulighetene for antall tropper. Å utkjempe slag som waterloo med 1000 mann blir latterlig.

Er helt enig der. Jeg klarer nok helt fint å leve meg inn og nyte spillet selv om antallet soldater i de fleste tilfeller er mange ganger færre enn i virkligheten. Men i de største og mest kjente slagene som waterloo vil jeg nok vri meg i irritasjon om det blir 2000 mot 2000 eller noe der omkring.

Ellers har jeg også helt oversett de historiske sjøslagene. Det eneste jeg vet nogenlunde om er vel trefalgar. Men leste for en stund siden en biografi om Tordenskjold, så har litt blod på tand om å lese og lære mer om det, å ikke minst spille noen av de.

Håper virkelig spiller går langt nok inn i 1800 tallet til at vi får mulighet til alt av napoleons krigene. Har akkurat for andre gang lest Herman Lindqvists biografi (2004) om Napoleon. Kan på det sterkeste anbefalle denne for å komme litt i stemning før Empire :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...